Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rechter krukaskeerring plaatsen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 450 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65210 - rechter krukaskeerring plaatsen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

laan0206 17-9-2011 8:58 Print topicpost
Posts: 64
even een snelle vraag. heb mijn blok gereviceerd, en inmiddels al een 2500 km afgelegd. maar nu lees ik dat de keerring op de koppelingskant met de open kant naar de krukas moet liggen?
ik heb nl. de gesloten kant richting krukas. kan dit kwaad? of is dit de oorzaak dat de afstelling niet echt wil lukken.

 

mbx-genieter 17-9-2011 9:06 Print reply
Posts: 758
Er kan nu versnellingsbakolie het carter worden ingezogen waardoor je een olie rijk mengsel krijgt.
Controleer je olie peil in je blok of dit is gezakt.
Doet de brommer toevallig heel erg roken dan is je keerring kapot/verkeerd gemonteerd in jouw geval.
 
laan0206 17-9-2011 9:15 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Er kan nu versnellingsbakolie het carter worden ingezogen waardoor je een olie rijk mengsel krijgt.
Controleer je olie peil in je blok of dit is gezakt.
Doet de brommer toevallig heel erg roken dan is je keerring kapot/verkeerd gemonteerd in jouw geval.


nee dat niet. rookt niet overmatig. maar ik heb bij de 1000 km nieuwe blokolie erin gegooid, en toen kwam er 950cc uit terwijl ik er 1 liter had ingegooid. dus hij lijkt dicht te zitten. maar ik begrijp dus, dat de keerring verkeerd zit.

Dit bericht is gewijzigd door laan0206 op 17-9-2011 om 9:15 uur.
 
laan0206 17-9-2011 10:27 Print reply
Posts: 64
MONTAGE NIEUWE ONDERDELEN:

Als eerste zult u de rechterkering op de krukas moeten schuiven. Doe dit met de “open” kant, dus de kant waar je het veertje
kunt zien van de krukas af, dus naar je toe. Omdat de lagers meestal niet helemaal goed blijven zitten kun je het beste het
oppervlak wat ruw maken zodat ze beter klemmen.

http://members.multi...ooters/newpage2.html

als ik dit zo lees, heb ik em dus wel goed gemonteerd.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-9-2011 10:39 Print reply

Posts: 17929
het ligt er maar aan, meestal zetten ze hem met de open kant naar de krukas toe, zodat je carterdruk niet je bak in geblazen word, die olie blijft toch wel aan de goede kant

hoe om zit de linker keerring?
 
laan0206 17-9-2011 10:44 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
het ligt er maar aan, meestal zetten ze hem met de open kant naar de krukas toe, zodat je carterdruk niet je bak in geblazen word, die olie blijft toch wel aan de goede kant

hoe om zit de linker keerring?


hoe om zit de linker keerring? wat bedoel je?
ik heb nu de dichte kant richting krukas. als je dat bedoelt.


Dit bericht is gewijzigd door laan0206 op 17-9-2011 om 11:29 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-9-2011 12:41 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laan0206
[...]


hoe om zit de linker keerring? wat bedoel je?
ik heb nu de dichte kant richting krukas. als je dat bedoelt.


Dit bericht is gewijzigd door laan0206 op 17-9-2011 om 11:29 uur.



aan de linkerkant ook?
 
laan0206 17-9-2011 13:47 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



aan de linkerkant ook?


nee...die heb ik met de gesloten kant naar buiten. van de krukas af.
heb net even het werkplaatshandboek geraadpleegd. en daar staat in, dat men de keerringen altijd met het lipje naar binnen moet plaatsen.
dus antwoord heb ik al. heb de keerring verkeerd geplaatst.
blok kan weer open. ach...kan ik gelijk een 5 bak erin zetten.


Dit bericht is gewijzigd door laan0206 op 17-9-2011 om 14:05 uur.
 
PRO TUNING 17-9-2011 14:04 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laan0206
MONTAGE NIEUWE ONDERDELEN:

Als eerste zult u de rechterkering op de krukas moeten schuiven. Doe dit met de “open” kant, dus de kant waar je het veertje
kunt zien van de krukas af, dus naar je toe. Omdat de lagers meestal niet helemaal goed blijven zitten kun je het beste het
oppervlak wat ruw maken zodat ze beter klemmen.

http://members.multi...ooters/newpage2.html

als ik dit zo lees, heb ik em dus wel goed gemonteerd.


Je rechter krukas keerring zit goed met de gesloten kant richting krukas van een Honda MB/T/X.

Deze link moet je snel vergeten, ik krijg rillingen als ik lees van hamers en beitels.
 
laan0206 17-9-2011 14:08 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Je rechter krukas keerring zit goed met de gesloten kant richting krukas van een Honda MB/T/X.

Deze link moet je snel vergeten, ik krijg rillingen als ik lees van hamers en beitels.


heb net even het werkplaatshandboek geraadpleegd. en daar staat in, dat men de keerringen altijd met het lipje naar binnen moet plaatsen.
dus antwoord heb ik al. heb de keerring verkeerd geplaatst.
blok kan weer open. ach...kan ik gelijk een 5 bak erin zetten.

dus wat jij zegt, klopt dus niet. lipje moet dus naar de krukas toe wijzen. volgens honda werkplaatshandboek. alhoewel? lipje naar binnen wijzen. carterhelft ligt op de werkbank, lager erin, en dan de kerring. lipje moet naar binnen dus...zit ie wel goed???? de platte kant richting de krukas......

Dit bericht is gewijzigd door laan0206 op 17-9-2011 om 14:15 uur.
 
Gerard1793 17-9-2011 16:22 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Je rechter krukas keerring zit goed met de gesloten kant richting krukas van een Honda MB/T/X.

Deze link moet je snel vergeten, ik krijg rillingen als ik lees van hamers en beitels.

Inderdaad, wat een vreselijke site, het cilinderhemd afvijlen, kom op zeg.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
mbx-genieter 17-9-2011 22:01 Print reply
Posts: 758
De veertjes op de keerring altijd naar de krukas toe laten wijzen, door de carterdruk word de keerring strakker om de krukas geklemd waardoor je een betere afdichting krijg.
Zijn er geen keerringen voor jouw blok met een dubbele afdichting (veertjes aan beide zijde) dit is bij mijn mbx blokken tenminste wel.
 
Wizard1894 13-10-2011 20:21 Print reply

Posts: 695
haha ik heb het spul bij de revisie precies weer zo geplaats zoals het zat geen problemen hij rijd prima. Heb alleen stationair soms even dat ie beetje rattelend geluidje geeft maar hij loopt 1500 toeren stationair prima. Kan het kwaad denk je of..? kan wel gewoon 90 km/h hij trilt dan natuurlijk wel maar dat hoort denk ik gewoon bij zoveel toeren.
 

Dit topic is 7730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved