Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Schakelbrommer op rollerbank

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65195 - Schakelbrommer op rollerbank
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 11471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Puntenslijper 13-9-2011 18:38 Print topicpost
Posts: 107
Hallo,

Ik heb een brommer die te snel rijdt als eigenlijk mag.
Maar zijn powerband ligt rond de 7500 toeren.

Stel ik kom politie tegen en ze zetten hem op de rollerbank en ik zeg dat ze moeten overschakelen bij 6500 toeren omdat het anders slecht is voor het blok (omdat hij dan zogenaamd in het rode komt) moeten ze dit dan ook doen? Of hoe gaat dit in zijn werk?

Ik dacht hier aan aangezien mijn brommer een nieuwe zuiger had en dus ingereden moest worden. Dus stel ik werd dan aangehouden dan kunnen ze hem natuurlijk niet dik in de toeren gooien aangezien je dan gewoon een dikke kans heb om heel dat blok te verkankeren omdat ie nog niet is ingereden. Dus ik vroeg me af hoeveel rekening ze hiermee (moeten) houden.

Gr.

Dit bericht is gewijzigd door Puntenslijper op 13-9-2011 om 18:39 uur.
 

Gerard1793 13-9-2011 18:39 Print reply

Posts: 4006
Dat smoesje wordt zo vaak gebruikt... Geloven ze toch niet, en dan kun je dag zeggen tegen je spaarcenten
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 13-9-2011 18:40 Print reply

Posts: 14881
Gaat 'm niet worden.
Helaas pindakaas, begrenzer halen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Puntenslijper 13-9-2011 18:44 Print reply
Posts: 107
Maar afgezien het feit dat dit als smoes kan gebruikt worden: Het was ECHT het geval dat mijne ingereden moest worden. En stel ze houden je net aan als je zuiger serieus 5 km oud is, dan kan je toch gewoon niet vol gas geven. Want stel hij rijdt dan wel gewoon de normale snelheid (of net iets te hard maar niet bijzonder hard) dan krijg je je brommer terug na de rollerbank, gaan die blauwpetten weg, en zit je met je brommer waar je plots 5 x zoveel kans mee heb op een vastnaaier!?
 
Arjanus 13-9-2011 18:50 Print reply

Posts: 9073
ja dan heb je gewoon oud hollands pech

ik heb toentertijd een gaatje in m`n gashandle gemaakt en daar een pinnetje ingeschoven zodat je niet meer dan half gas kon geven, goedkoop en effectief, en niemand die het ziet
 
lieber nurburgring als ehering
Ijzeren Rinus 13-9-2011 18:52 Print reply

Posts: 399
gewoon zo maken dat als die te ver in toeren komt de hele cilinder uit elkaar spat zodat er geen stukje agent meer overblijft.

schik dat je dan hebt
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-9-2011 18:58 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
gewoon zo maken dat als die te ver in toeren komt de hele cilinder uit elkaar spat zodat er geen stukje agent meer overblijft.

schik dat je dan hebt



ik zal eens een notitie maken dat als jij nog een keer bullshit post je account uit mekaar spat
 
JB1 13-9-2011 18:59 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ik zal eens een notitie maken dat als jij nog een keer bullshit post je account uit mekaar spat


Doe dat nou niet, ik heb liever niet allemaal ijzeren rinus op m'n scherm.

Bah
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Maup 13-9-2011 19:05 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
Maar afgezien het feit dat dit als smoes kan gebruikt worden: Het was ECHT het geval dat mijne ingereden moest worden. En stel ze houden je net aan als je zuiger serieus 5 km oud is, dan kan je toch gewoon niet vol gas geven. Want stel hij rijdt dan wel gewoon de normale snelheid (of net iets te hard maar niet bijzonder hard) dan krijg je je brommer terug na de rollerbank, gaan die blauwpetten weg, en zit je met je brommer waar je plots 5 x zoveel kans mee heb op een vastnaaier!?

Als dat ding een beetje warm is gereden naait hij echt niet ineens vast. Zelfs niet als hij door meneer de vriendelijke agent goed in de toeren is gejaagt en de zuiger maar 5 km oud is.
Naait hij wel vast, dan heb je pech. Dat maakt die agent weinig uit.

Maar goed, als jij dus denkt dat je brommer niet meer dan 7k toeren kan hebben dan kom je daar zelf ook nooit boven neem ik aan?
Dan is een permanente toerenbegrenzer prima voor jou. Jij blij (blokje kan niet kapot), agent blij (je hebt immers geen schakelbare begrenzer).

Lijkt me een win-win situatie.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Ijzeren Rinus 13-9-2011 19:15 Print reply

Posts: 399
zucht @ somebody...

maar als je weet dat ze er met rollerbanken staan.
waarom dan niet standaard?

en anders begrenzer
 
Puntenslijper 13-9-2011 19:25 Print reply
Posts: 107
Wat voor begrenzer kan ik het best nemen dan? Die makkelijk en goedkoop te bevestigen is, natuurlijk niet te simpel te vinden is, ik elk moment kan switchen. En die op een am6 blok kan.

 
Maup 13-9-2011 19:28 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
Wat voor begrenzer kan ik het best nemen dan? Die makkelijk en goedkoop te bevestigen is, natuurlijk niet te simpel te vinden is, ik elk moment kan switchen. En die op een am6 blok kan.


Simpel te vinden ligt volledig aan hoe creatief je zelf bent.
Ik had zo'n dmp ding voor 7 euro ofzo.
Afstellen is even zoeken hoe het werkt, maar dan is het wel een prima ding.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Ivo93 13-9-2011 19:28 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
Wat voor begrenzer kan ik het best nemen dan? Die makkelijk en goedkoop te bevestigen is, natuurlijk niet te simpel te vinden is, ik elk moment kan switchen. En die op een am6 blok kan.



Eurobegrenzer
 
Maup 13-9-2011 19:32 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ivo93
[...]


Eurobegrenzer

Want?
Ding kan je niks zelf aan afstellen. Moet hem terugsturen als je iets verandert wil hebben en hij is duurder dan de dmp.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aquamaniac 13-9-2011 19:59 Print reply

Posts: 882
bij een standaard brommer die nog ingereden moet worden (blokrevisie/nieuwe cilinderset gehad ) die kapotdraait op de rollerbank ondanks een waarschuwing van de eigenaar kan je ze wel
aansprakelijk voor stellen

houd er wel rekening mee dat als je dat probeert een technisch onderzoek niet ondenkbaar is en bij sporen van opvoeren je problemen groter zullen zijn als een kapotgedraaide zuiger/cilinder

bij een dik opgevoerde brom kan je maar beter hopen dat hij stukdraait op de rollenbank scheelt je weer een dikke boete / inbeslagname kenteken
 
er gaat niks boven luchtkoeling
maerijn 13-9-2011 20:07 Print reply

Posts: 2455
Scooter van een vriend van me naaide ook vast, heeft die een lijstje met onderdelen opgesteld en die hebben de wouten keurig voor hem betaald
 

Dit topic is 11471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved