Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Carburateur Honda ss lekt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 661 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65194 - Carburateur Honda ss lekt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vic-h 13-9-2011 15:45 Print topicpost
Posts: 148
Hallo,

Heb een honda ss50 met een 18mm keihin carb, maar de carb lekt als een gieter. Het komt waarschijnlijk uit de vlotterkamer, maar de rubber afsluitring is naar mijn weten nog goed. Onder aan de vlotterkamer (waar de benzineslang plug ook zit) zit een schroef om het vlotter af te stellen, hij is nu helemaal ingedraait, maar lekt nog steeds veel.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Vic
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-9-2011 15:52 Print reply

Posts: 8608
Vlotter een beetje verwrongen ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
4takker 13-9-2011 15:54 Print reply

Posts: 2395
lekt hij niet uit de overloop?

even een revisie kitje scooren zitten alle rubbertjes in.


als je een hebt waar de vlotterbak met een beugel vast zit.
http://www.rovaza.nl...50+carb.+revisie+set


als je er 1 hebt waar de vlotterbak met boutjes vast zit
http://www.rovaza.nl...mm+Carb.+revisie+set

ga niet denken ik koop de goedkope want het is niet uit wisselbaar.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
vic-h 13-9-2011 15:54 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Vlotter een beetje verwrongen ?

hoe bedoel je verwrongen?
 
vic-h 13-9-2011 15:56 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
lekt hij niet uit de overloop?

even een revisie kitje scooren zitten alle rubbertjes in.


als je een hebt waar de vlotterbak met een beugel vast zit.
http://www.rovaza.nl...50+carb.+revisie+set


als je er 1 hebt waar de vlotterbak met boutjes vast zit
http://www.rovaza.nl...mm+Carb.+revisie+set

ga niet denken ik koop de goedkope want het is niet uit wisselbaar.

iig bedankt! maar soms lekt hij ook uit de overloop, maar volgensmij mag de benzine nieteens zo hoog in de vlotterkamer komen, dan stroomt hij per defenitie toch al over?
 
ChielTZR 13-9-2011 15:59 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
[...]

iig bedankt! maar soms lekt hij ook uit de overloop, maar volgensmij mag de benzine nieteens zo hoog in de vlotterkamer komen, dan stroomt hij per defenitie toch al over?


dan heb je dus iets mis met de vlotter. haal hem eens los en bekijk eens of je niet iets kan vinden wat verbogen is aan je vlotter.

en edit je reply's eens. een keer dubbel posten zal ik ook vast wel doen, maar je history gezien doe je 't nogal vaak.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
vic-h 13-9-2011 16:02 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


dan heb je dus iets mis met de vlotter. haal hem eens los en bekijk eens of je niet iets kan vinden wat verbogen is aan je vlotter.

en edit je reply's eens. een keer dubbel posten zal ik ook vast wel doen, maar je history gezien doe je 't nogal vaak.

dus je bedoeld dat ik op 2 berichten in 1 reply moet antwoorden als die 2 voorgaande onder elkaar staan?, heb trouwens niks raars aan mijn vlotter kunnen ontdekken....

 
4takker 13-9-2011 16:03 Print reply

Posts: 2395
dan kan je ook is de vlotten naald is goed in zijn zitting drukken. dan wil hij wel eens beter afdichten. moet je niet doen door de vlotter om hoog te drukken maar echt op het lipje dat tegen de naald aan zit drukken.
als je aan de vlotter gaat drukken dan druk je die kapot.

als je een carbu hebt met een beugel kan je dit makkelijk controleren. even de beugel los maken bak leeg kiepen ongeveer even schuin hangen als hij op de brommer zou zitten dan de kraan open en kijken hoe vol hij loopt. als je hem tot net onder de rand hebt is hij goed.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
vic-h 13-9-2011 16:08 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
dan kan je ook is de vlotten naald is goed in zijn zitting drukken. dan wil hij wel eens beter afdichten. moet je niet doen door de vlotter om hoog te drukken maar echt op het lipje dat tegen de naald aan zit drukken.
als je aan de vlotter gaat drukken dan druk je die kapot.

als je een carbu hebt met een beugel kan je dit makkelijk controleren. even de beugel los maken bak leeg kiepen ongeveer even schuin hangen als hij op de brommer zou zitten dan de kraan open en kijken hoe vol hij loopt. als je hem tot net onder de rand hebt is hij goed.

waar moet die vlotternaald zitten dan in een carb met beugel? maar als je die bak even leeg kiept, houd je hem er dan vlak onder ofzo? anders kan je hem toch helemaal niet controleren
 
ChielTZR 13-9-2011 16:11 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
[...]

dus je bedoeld dat ik op 2 berichten in 1 reply moet antwoorden als die 2 voorgaande onder elkaar staan?, heb trouwens niks raars aan mijn vlotter kunnen ontdekken....



Ja.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
vic-h 13-9-2011 16:12 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ja.

oke bedankt, zal ik er voortaan aan proberen te denken
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-9-2011 16:16 Print reply

Posts: 8608
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
[...]

oke bedankt, zal ik er voortaan aan proberen te denken


Om op twee personen te reageren in één post, kan je best eerst 'gewoon' reageren op de eerste persoon, maar dan niet de 'reply plaatsen' maar de tekst knippen, en plakken in je reactie op de tweede persoon.

snappie ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
vic-h 13-9-2011 16:20 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Om op twee personen te reageren in één post, kan je best eerst 'gewoon' reageren op de eerste persoon, maar dan niet de 'reply plaatsen' maar de tekst knippen, en plakken in je reactie op de tweede persoon.

snappie ?

ooh zo, en dan ook de quote van diegene even kopieren en in je reply zetten? dus 2 reply's op 2 posts zegmaar in 1 bericht?

Ja, juist, en je kan ook nog achteraf in je eigen post editen. Dat kan ik zelfs in jouw tekst, zie je ?

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 13-9-2011 om 16:25 uur.
 
4takker 13-9-2011 16:30 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
[...]

waar moet die vlotternaald zitten dan in een carb met beugel? maar als je die bak even leeg kiept, houd je hem er dan vlak onder ofzo? anders kan je hem toch helemaal niet controleren


dit is een beugel bak carburateur. zie de beugel die de vlotterbak vast houd.


de vlotter naald zit vast aan je vlotter en zit in dat buisje waar je de benzinne toevoer op aan moet sluiten. dat zilver kleurige ding wat half zicht baar is dat is de vlotter naald.


met er naast houden bedoel ik dus hem op het oog ongeveer even schuin vast houden als dat hij onder de carburateur zit.
je kan ook met 1 zijkant van de vlotter bak hem onder de carburateur houden. let dan wel op dat je de vlotter vrij houd van de carburateur als die er onder zit kan hij voledig vrij bewegen en de vlotter bak afsluiten.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
vic-h 13-9-2011 16:36 Print reply
Posts: 148
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


dit is een beugel bak carburateur. zie de beugel die de vlotterbak vast houd.
afbeelding

de vlotter naald zit vast aan je vlotter en zit in dat buisje waar je de benzinne toevoer op aan moet sluiten. dat zilver kleurige ding wat half zicht baar is dat is de vlotter naald.
afbeelding

met er naast houden bedoel ik dus hem op het oog ongeveer even schuin vast houden als dat hij onder de carburateur zit.
je kan ook met 1 zijkant van de vlotter bak hem onder de carburateur houden. let dan wel op dat je de vlotter vrij houd van de carburateur als die er onder zit kan hij voledig vrij bewegen en de vlotter bak afsluiten.

hartstikke bedankt iig! maar dat laatste tekstje begrijp ik niet nog helemaal


Dit bericht is gewijzigd door vic-h op 13-9-2011 om 16:38 uur.
 
4takker 13-9-2011 16:50 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
[...]

hartstikke bedankt iig! maar dat laatste tekstje begrijp ik niet nog helemaal


Dit bericht is gewijzigd door vic-h op 13-9-2011 om 16:38 uur.



zo

of zo


dan even de benzine kraan open zetten. dan loopt de vlotter bak vol. dan mag hij net niet overlopen. als hij over loopt moet je de vlotter iet lager af stellen dat er wat minder benzine in de vlotterbak komt. zo moeilijk is dat toch niet
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 6220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved