Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki tsx spuit naft tussen kop en cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 473 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65183 - Suzuki tsx spuit naft tussen kop en...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 11-9-2011 22:17 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waar baseer jij die maat op? ik hou namelijk altijd eindmaat*0.8 aan komt ook niet op een tiende mm.



die maat baseer ik op de praktijk, ik boor ze altijd 6,8
is me aangeleerd
 
faster than a bullet!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-9-2011 22:27 Print reply

Posts: 9841
net zoals de tafeltjes?
heb je dan ook een waarde voor m10 aangeleerd gekregen?

Is het niet makkelijker om een logische vuistregel te hebben? Als je toevallig een keer m7 tegenkomt of m30 zoals leen.... of engels draad.
 
Too cool for school!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-9-2011 22:28 Print reply

Posts: 17929
6,8 indd, zijn zelfs speciale 6,8 boren voor

http://www.kepser.nl/?pid=68

@martijn

gewoon draaddikte - de spoed, das de meest gebruikte en kloppende vuistregel

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 11-9-2011 om 22:31 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-9-2011 22:32 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
6,8 indd, zijn zelfs speciale 6,8 boren voor

http://www.kepser.nl/?pid=68


even de extremen naar verhouding omgereden en dat komt neer op 0.8 tot 0.9, dus als je een ruime 0.8 of krappe 0.9 neemt zit je altijd in de buurt.

zit eigenlijk nog best een fors verschil in nu ik er over nadenk. 0.8 geeft 6.4 op bij m8, 0.9 komt uit op 7.2

ach
moet maar zo denken, groter boren kan altijd nog, kleiner niet
0.8 heeft voor mij altijd prima gewerkt.

edit: ow nou caspar dan ga ik die vuistregel eens proberen te onthouden. ik werk alleen vaak met afwijkende spoed, misschien dat daar die 0.8 meer vandaan komt.

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-9-2011 om 22:34 uur.
 
Too cool for school!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-9-2011 22:33 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


even de extremen naar verhouding omgereden en dat komt neer op 0.8 tot 0.9, dus als je een ruime 0.8 of krappe 0.9 neemt zit je altijd in de buurt.

zit eigenlijk nog best een fors verschil in nu ik er over nadenk. 0.8 geeft 6.4 op bij m8, 0.9 komt uit op 7.2

ach
moet maar zo denken, groter boren kan altijd nog, kleiner niet
0.8 heeft voor mij altijd prima gewerkt.



ja zeker flink verschil, 10%, dus bijna 1 mm verschil

beter gewoon de draaddiameter-spoed aanhouden
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-9-2011 22:35 Print reply

Posts: 9841
khad al geedit.

edit: ok die vuistregel is niet waterdicht, want bij een kleinere spoed boor je je gat groter en vice versa. Klinkt onlogisch, maar ik moet m8x4 nog tegenkomen, dus dat varieert tussen 0.75 en 1,5 voor de gangbare maten en dat is aardig acceptabel.

ik ga het proberen in mn kop te stampen.
edit2: blijkbaar is bij mij logisch = onlogisch


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-9-2011 om 22:38 uur.
 
Too cool for school!
mxbeunking 12-9-2011 8:39 Print reply

Posts: 2305
m6 moet je 4.917 boren die weet ik inmiddels uit mn kop
 
Draaiwerk nodig? = PB
JB1 12-9-2011 12:44 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
m6 moet je 4.917 boren die weet ik inmiddels uit mn kop


Op een 1000e boren?
Knappe jongen als jou dat elke keer lukt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-9-2011 12:48 Print reply

Posts: 9841
piet moet je negeren.

 
Too cool for school!
Marcooow 12-9-2011 17:14 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
6,8 indd, zijn zelfs speciale 6,8 boren voor

http://www.kepser.nl/?pid=68

@martijn

gewoon draaddikte - de spoed, das de meest gebruikte en kloppende vuistregel

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 11-9-2011 om 22:31 uur.


speciaal? nee hoor, als je een doosje hebt met tappen van m3 tot m12 dan zit er ook gewoon 6,8 bij in (voor m8), niks speciaals aan

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 12-9-2011 om 17:14 uur.
 
faster than a bullet!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-9-2011 17:35 Print reply

Posts: 9841
lijkt me ook wel logisch dat die boren redelijk mooi verkrijgbaar zijn, aangezien tapsetjes voor het oprapen liggen.


ik heb nog steeds geen goed tapgereedschap want ik heb altijd het idee dat het stuk voor stuk troep is en weet dat afgebroken tappen een van de ergste dingen zijn die je kunt hebben.
 
Too cool for school!
Marcooow 12-9-2011 17:37 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
lijkt me ook wel logisch dat die boren redelijk mooi verkrijgbaar zijn, aangezien tapsetjes voor het oprapen liggen.


ik heb nog steeds geen goed tapgereedschap want ik heb altijd het idee dat het stuk voor stuk troep is en weet dat afgebroken tappen een van de ergste dingen zijn die je kunt hebben.


ik had wel gelijk m8 > 6,8 boren
 
faster than a bullet!
mxbeunking 12-9-2011 17:53 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Op een 1000e boren?
Knappe jongen als jou dat elke keer lukt.


haha nee hoor dat weet ik ook wel maar theoretisch wel. maar je kan hem gewoon 4.9 boren en 5 gaat ook nog wel
 
Draaiwerk nodig? = PB
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-9-2011 20:54 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


ik had wel gelijk m8 > 6,8 boren


ik zei ook niet dat je keihard ongelijk had hoor vroeg me gewoon af waar jij je 6.8 op baseerde...kan er altijd wat van leren want ik hou ook maar (te) simpele verhoudingen aan

 
Too cool for school!

Dit topic is 3206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved