Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-9-2011 20:13 |
Posts: 17929 |
kop en/of cilinder ff vlakken
|
|
|
|
Frysk |
11-9-2011 20:13 |
Posts: 34930 |
kop + cilinder wel vlak ?
en word hij niet verschrikkelijk heet ?
|
|
giggitybyte |
|
tsx-elite |
11-9-2011 20:16 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hanze
Hallo iedereen
Mijn tsx heeft een probleem
Als ik hem aan de gang wil kicken spuit er naft tussen de kop en de cilinder uit. Hij heeft eerst heel tijd gereden maar op eens als ik er mee wou gaan rijden en hem kickte sppot er dus naft daartussen uit.
heb een nieuwe koppakking gestoken maar spoot weer.
nu heb ik dit nog al eens gehad bij een andere tsx ook gewoon van de ene op andere dag
Weet iemand hoe dit komt en wat hier aan te doen valt?
Alvast bedankt
ik heb het ook gehad, mijn probleem was een lam tapeind, dus kon ik de kop niet goed aandraaien
|
|
shut up muttley |
|
hanze |
11-9-2011 20:28 |
Posts: 37 |
kan die van de een op andere dag krom zijn dan?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-9-2011 20:33 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hanze
kan die van de een op andere dag krom zijn dan?
dat kan langzaam komen, en in 1x doorslaan
hoe ziet de koppakking er uit?
|
|
|
|
mxbeunking |
11-9-2011 20:38 |
Posts: 2305 |
ik had dit ook, dus heb ik er 2 koppakingen tussen gedaan... hij doet het nu niet meer en start gewoon in een trap. Merk wel dat hij iets minder power heeft, of ik verbeeld het me...
kan dat eigenlijk veel kwaat als er 2 tussen zitten? en je kan je kop dus zo afdraaien dat hij weer vlak is? of zal ik dit moeten berekenen en opmeten wat de squish is...
Dit bericht is gewijzigd door piet van der voort op 11-9-2011 om 20:48 uur.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
tsx-elite |
11-9-2011 20:40 |
Posts: 1798 |
in principe kun je ook een plaatje tussen de kop en de moer doen zodat de moer nog wel draad heeft
|
|
shut up muttley |
|
hanze |
11-9-2011 20:48 |
Posts: 37 |
de pakking zag er normaal uit alleen was in het midden zo weggebrand
je hebt zo in het midden het gat en daarond nog een cirkeltje. tot daar ong was het weggebrand dus niet zo heelk veel. de rest zag er normaal uit..
|
|
|
|
hanze |
11-9-2011 20:50 |
Posts: 37 |
dervoor liep hij goed en starte ook van 1 kick enz
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
11-9-2011 20:52 |
Posts: 9841 |
ja dan is je pakking dus weggefikt.
op die plek heeft je kop óf niet goed aangezeten, of is ie (of cilinder) beschadigd/krom.
trek je de boel wel aan met momentsleutel?
vieze tsxen met hun vieze m6 tapeinden. Ene geniale Martijn heeft het simpel opgelost en gewoon m8 tapeinden eringeknald. kan elke debiel en je tsx is meteen 40x zo goed.
edit: dan is die momentsleutel nét wat minder belangrijk.
maar als je de rest van je leven nog wilt sleutelen is een momentsleutel het eerste waar je in moet gaan investeren.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-9-2011 om 20:53 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
tsx-elite |
11-9-2011 20:56 |
|
Frysk |
11-9-2011 21:29 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-cross
[...]
m8 erin, dan moet dat dus uitgeboord worden, hm best goed idee, zelf nog niet eens aan gedacht
zodra er een tapeind bij een puch blok van me afknapt of doordraait ram ik er ook altijd direkt 4x M8 in.. stomme m6 bende m6 is om kapjes vast te zetten en carters bij elkaar te houden.. niet om cilinders en uitlaten mee te monteren.
|
|
giggitybyte |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
11-9-2011 22:00 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-cross
[...]
m8 erin, dan moet dat dus uitgeboord worden, hm best goed idee, zelf nog niet eens aan gedacht
jup, hoeft niet moeilijk te doen, gewoon de originele gaten in je carter voorzichtig en recht uitboren, maar dat is vrij makkelijk want je moet naar 6,4mm (dus 6,5 nemen desnoods kopen) voor m8 dus dat is maar een tikje groter. de kans dat je scheef gaat is dan nog kleiner dan 0. Dan rustigaan tappen, rekening houden met dat je tap onderin niet veel afneemt (naait je tapeind mooi in vast, zie maar als een voordeel)
Cilinder en kop moet je wel even opboren naar 8mm voor een snug fit. Komt verder prima uit met koelribben en gereedschap en shit.
Ik kreeg het voor elkaar toen ik 15 was vlgs mij, en toen had ik waarschijnlijk net zo weinig ervaring met dit soort dingen als de gemiddelde BFer, maar dit is wel de manier om dingen te fixen.
Voorkeur ligt bij tapeinden die niet over de hele lengte schroefdraad hebben (weet niet of honda die heeft en of dat allemaal overeenkomt, gaat iemand je hier vast vertellen want iedereen heeft een kaal blok in de schuur liggen) maar ik heb gewoon een meter tapeind bij de praxis gehaald voor een euro en dat heeft het prima gehouden.
|
|
Too cool for school! |
|
Marcooow |
11-9-2011 22:03 |
Posts: 5713 |
m8, boor ik normaal 6,8 maar is alleen maar beter dat je 6,5 doet
ja honda heeft tapeinden met deels geen draad en deels wel
|
|
faster than a bullet! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
11-9-2011 22:15 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
m8, boor ik normaal 6,8 maar is alleen maar beter dat je 6,5 doet
ja honda heeft tapeinden met deels geen draad en deels wel
waar baseer jij die maat op? ik hou namelijk altijd eindmaat*0.8 aan komt ook niet op een tiende mm.
|
|
Too cool for school! |
|