Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Na Revisie niet meer goed lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65179 - Na Revisie niet meer goed lopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daffyeend 10-9-2011 12:41 Print topicpost
Posts: 7
Hallo,

Ik heb mijn blokje laatste gereviceerd ( Nieuwe type van een Derbi GPR 50 van 2010 is het zelfde als een Aprilia RS50 van 2010. ), dit is allemaal 100% gebeurd, heb al vaker blokjes gereviseerd maar dan voor andere.

Wat is het probleem? Nou, de brommer houd in bij de 90km/u, normaal liep die makkelijk 96km/u met ongeveer 12700 toeren. Nu loopt die 90 met nog geen 12000 toeren, die laatste 800 toeren zijn weg en ik krijg ze niet terug. Ook merk ik dat hij minder power heeft. Na de revisie werkte mijn start motor nog 100%, hoe vaker ik er mee reed, hoe zwakker de accu werd. Vanmiddag ga ik even meten of hij wel bijlaad.

De dingen die ik al geprobeerd heb:

- Massa punten op het blok en bobine na gekeken, opgeschuurd, en contactspray op gespoten
- ontsteking 100% in orde gemaakt. Heeft er waren 2 kabels door geschuurd, waardoor hij contact maakte met het vliegwiel, en misschien de kabels ook samen contact maakte. Dit is allemaal netjes op gelost, en nu raakt het vliegwiel niks meer.
- Uitlaat lekte een beetje, bij de verbinding van de tailpipe naar de uitlaatbocht. hier heb ik wat Gungum op gesmeerd en is nu dicht.
- Sproeiers heb ik al mee zitten googlen, maar dat gaf geen verschil. wel merk ik dat hij met een grotere sproeier wat beter door loopt op top, maar dat is maar heel minim. Maar met een grotere sproeier slaat hij vet als ik binnen de bebouwde kom rijd met een lager toeren tal 6 a 7000 toeren.

De dingen die ik vanmiddag nog even ga proberen:

- Nieuwe bougie erin.
- Meten of de Accu nu wel of niet bij geladen word.
wellicht dat het meten van de accu wat meer informatie geeft.

Zelf ben ik bang dat het aan beiden niet zal liggen maar dat de bobine/cdi wat geleden heeft toen de draadjes/vliegwiel elkaar raakte.

Zijn er nog andere dingen die ik is na moet kijken of meten? Want ik weet het niet meer. Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen!

Alvast bedankt!
 

Ivo93 10-9-2011 12:46 Print reply

Posts: 144
Heb je hem uberhaupt wel ingereden?
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 10-9-2011 12:48 Print reply

Posts: 1558
dr zit toch geen nieuwe cilinder op, hoezo inrijden dan?
 
I Can Play With Madness
Ivo93 10-9-2011 12:49 Print reply

Posts: 144
Ik zie het nergens staan van wel of niet?

 
JB1 10-9-2011 12:49 Print reply

Posts: 14881
Nieuwe lagers etc misschien?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RikDT50MX - Nieuws Poster 10-9-2011 12:51 Print reply

Posts: 1558
lagers inrijden lijkt mij wat onnodig met kogellagers tenzij dat ding 60k toeren maakt.
 
I Can Play With Madness
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-9-2011 12:51 Print reply

Posts: 8588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Nieuwe lagers etc misschien?


Maar dat is toch net de revisie ?
Ik stel me eigenlijk ook vragen bij een revisie na één jaar (2010 brommer)...dan rijdt je ofwel heel veel, of heel hard ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
JB1 10-9-2011 12:52 Print reply

Posts: 14881
Van nieuwe keerringen is het bekend dat ze in het begin wat stroef kunnen lopen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mx-jacob 10-9-2011 16:59 Print reply

Posts: 2938
90 met een geriviceert blok zou hem eerst eens netjes inrijden.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
RutgerDTmx 11-9-2011 23:09 Print reply

Posts: 211
als je hem goed reviceert stop je er tenminste nieuwe zuigerveren in, aangezien deze niet precies de maat van je cilinder hebben en een beetje ''ingedrukt worden'' (anders sluiten ze namelijk niet 100% af en kun je ze net zo goed weglaten) moeten ze nog een beetje de vorm van de cilinder krijgen. hoeveel km heb je al gemaakt? heb je nog veel compressie?

en hij trekt ook niet meer op?
 
Gerard1793 11-9-2011 23:18 Print reply

Posts: 4006
Waarom heb je je blokje uberhaubt gereviseerd?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
mxbeunking 12-9-2011 8:41 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Waarom heb je je blokje uberhaubt gereviseerd?


misschien is reviceren bij hem alleen maar een nieuwe voet en koppakking maar hij reageerd toch niet terug dus het zal wel
 
Draaiwerk nodig? = PB

Dit topic is 1508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved