Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Symptomen versleten zuigerveren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65169 - Symptomen versleten zuigerveren?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 9918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT_driver 8-9-2011 20:09 Print topicpost
Posts: 324
Hey,

Ik denk dat mijn zuiger veren bijna op zijn. Maar ik vraag het om het zeker te weten.

Waarom denk ik dat? om de volgende redenen:
- Allemaal drap aan mijn blok net onder de uitlaat spruitstuk.
- Start slecht! meteen wegrijden kan niet. Moet hem echt 1 minuut opwarmen.
- Er ratelt wat, eerst dacht ik krukas lagers, maar nee ik voelde totaal geen speling in de vliegwiel.
- Olie verbruik zeer hoog. Toen ik een afstand van 370km maakt heeft hij bijna de helft van een olietankje verbruikt.

Edit, als hij eenmaal gestart is en ik geef een beetje gas klinkt het als ik hem verzuip, en er komt echt heel veel blauwe rook uit mn uitlaat. (alleen koud)

Dus wat denken jullie? nieuw veren of zuiger + veren?



Dit bericht is gewijzigd door MT_driver op 8-9-2011 om 20:11 uur.
 
40000KM op de teller :D

Marcooow 8-9-2011 20:13 Print reply

Posts: 5713
ac is nogal weinig werk, dus trek die cilinder er af
 
faster than a bullet!
tsx-elite 8-9-2011 20:15 Print reply

Posts: 1798
drap onder je uitlaatspruitstuk is olie die door langs je pakking komt
 
shut up muttley
MT_driver 8-9-2011 20:22 Print reply
Posts: 324
Uhm ik heb geen pakking bij mijn uitlaat.

Ik heb namelijk een Aprilia Mx met een Am6
 
40000KM op de teller :D
Marcooow 8-9-2011 20:23 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Uhm ik heb geen pakking bij mijn uitlaat.

Ik heb namelijk een Aprilia Mx met een Am6


oooooh, ik dacht omdat je mt driver heette dat het over mt ging,

maar alsnog, als ik jouw was, zou ik voor de zekerheid de cilinder eraf trekken (kan je ook tenminste uitsluiten dat dat het niet is )
 
faster than a bullet!
ikkejw 8-9-2011 20:23 Print reply

Posts: 9886
staat je oliepomp niet gewoon veel te rijk afgesteld?

symptomen van kapoete zuigerveren zijn vooral ratelen, weinig compressie, weinig power. slecht starten kan ook komen door een rot membraan of slechte afstelling.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Uhm ik heb geen pakking bij mijn uitlaat.

Ik heb namelijk een Aprilia Mx met een Am6


heeft zo'n ding geen uitlaatpakking??

dat is echt triest.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 8-9-2011 om 20:24 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
-TimP- 8-9-2011 20:25 Print reply

Posts: 1836
Het lijkt idd dat je brom veel teveel olie krijgt.

De rook, de olie resten(drap) en het verzuipen zijn symptomen hiervan.

Zuigerveren versleten lijd onderandere tot minder compressie en minder power.
 
zxr club zx6r 2003
MT_driver 8-9-2011 20:31 Print reply
Posts: 324
Nou de brommer is prima afgesteld, aangezien ik 3 weken geleden de prop in de uitlaat gedaan heb. En hem opnieuw moest afstellen.

Maar wat ik wel merk Als er een stuk met wind tegen is, dat ik max maar 35 km/h kan. en niet verder dan de 3e versnelling kom. Maar ik voel ook gewoon weinig druk in de kickstarter.
 
40000KM op de teller :D
-TimP- 8-9-2011 20:35 Print reply

Posts: 1836
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Nou de brommer is prima afgesteld, aangezien ik 3 weken geleden de prop in de uitlaat gedaan heb. En hem opnieuw moest afstellen.

Maar wat ik wel merk Als er een stuk met wind tegen is, dat ik max maar 35 km/h kan. en niet verder dan de 3e versnelling kom. Maar ik voel ook gewoon weinig druk in de kickstarter.


Weinig druk op de kickstarter kan zijn door de zuigerveren ja, en weinig power ook.
 
zxr club zx6r 2003

Dit topic is 9918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved