Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Zekering blijft doorbranden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65154 - Zekering blijft doorbranden
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 10881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-9-2011 20:12 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
Geen weerstand, en ook geen spanning, dus geen losse kabel tegen het frame.


Ik heb niet alles grondig gelezen, dus ik kan naast de kwestie zitten.
Als je nul ohm meet tussen draad en frame, maakt de draad kortsluiting tegen de massa (frame).
Je moet wel de massa van de batterij loskoppelen als je die weerstand wil meten, of je meet dus iets anders (de batterij zelf).
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
DimiRidesViper 13-9-2011 20:20 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik heb niet alles grondig gelezen, dus ik kan naast de kwestie zitten.
Als je nul ohm meet tussen draad en frame, maakt de draad kortsluiting tegen de massa (frame).
Je moet wel de massa van de batterij loskoppelen als je die weerstand wil meten, of je meet dus iets anders (de batterij zelf).

Geen idee, maar moest dit zo zijn zou de zekering toch meteen doorbranden? Want dit doet hij niet, hij brand namelijk door na random tijd dat hij erin zit, wel niet langer dan 5min natuurlijk. Als ik m'n contact aan/uit/aan/uit/.. doe, dan springt hij wel meteen, wss door het vonken waar de kortsluiting zich bevind. En dat wil ik nu weten of het aan die klemmen kunnen liggen (als ze inwendig doorverbonden zijn door smelten/..)
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-9-2011 20:28 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
[...]

Geen idee, maar moest dit zo zijn zou de zekering toch meteen doorbranden? Want dit doet hij niet, hij brand namelijk door na random tijd dat hij erin zit, wel niet langer dan 5min natuurlijk. Als ik m'n contact aan/uit/aan/uit/.. doe, dan springt hij wel meteen, wss door het vonken waar de kortsluiting zich bevind. En dat wil ik nu weten of het aan die klemmen kunnen liggen (als ze inwendig doorverbonden zijn door smelten/..)


Weer wat verder gelezen. Je meet '1'...dat is dus oneindige weerstand, en niet nul of geen weerstand.
Als je je batterij hebt aangesloten gelaten, is je batterij stuk.
Als het doorbranden gebeurt bij contact opzetten, zit het probleem in of achter je contact.
Maar dan heb je meer dan één defect, vreemd ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
DimiRidesViper 13-9-2011 20:40 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Weer wat verder gelezen. Je meet '1'...dat is dus oneindige weerstand, en niet nul of geen weerstand.
Als je je batterij hebt aangesloten gelaten, is je batterij stuk.
Als het doorbranden gebeurt bij contact opzetten, zit het probleem in of achter je contact.
Maar dan heb je meer dan één defect, vreemd ?

Ja heb de batterij aangesloten gelaten, maar die's niet stuk want ik meet nog 12V :p het doorbranden gebeurt zoiezo, maakt niet uit of het contact aan of uit staat. Maar uhm, kijk is even terug, weet jij hoe het komt dat ik 10V meet op contacten 85 & 87 van de klemmen? Niet van het blokje met relais dus.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-9-2011 20:50 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
[...]

Ja heb de batterij aangesloten gelaten, maar die's niet stuk want ik meet nog 12V :p het doorbranden gebeurt zoiezo, maakt niet uit of het contact aan of uit staat. Maar uhm, kijk is even terug, weet jij hoe het komt dat ik 10V meet op contacten 85 & 87 van de klemmen? Niet van het blokje met relais dus.


87 aan de massa...want elke kring moet massa maken.
85 aan de plus...want elke kring moet aan de voeding liggen.
Of omgekeerd, ik zou het schema moeten zien of het nameten.

En een batterij die 12V levert kan toch versleten zijn.

Ik begin te denken dat je motor heel zwaar start, en dat je zo je zekering doorbrandt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
just_pelmke 13-9-2011 20:57 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


87 aan de massa...want elke kring moet massa maken.
85 aan de plus...want elke kring moet aan de voeding liggen.
Of omgekeerd, ik zou het schema moeten zien of het nameten.

En een batterij die 12V levert kan toch versleten zijn.

Ik begin te denken dat je motor heel zwaar start, en dat je zo je zekering doorbrandt.


of de startmotor heeft zijn beste tijd gehad
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
DimiRidesViper 13-9-2011 21:29 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


87 aan de massa...want elke kring moet massa maken.
85 aan de plus...want elke kring moet aan de voeding liggen.
Of omgekeerd, ik zou het schema moeten zien of het nameten.

En een batterij die 12V levert kan toch versleten zijn.

Ik begin te denken dat je motor heel zwaar start, en dat je zo je zekering doorbrandt.


De zekering brand al door zonder dat ik start..

Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 13-9-2011 om 21:38 uur.
 
ikkejw 13-9-2011 22:47 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
[...]

Ja heb de batterij aangesloten gelaten, maar die's niet stuk want ik meet nog 12V :p het doorbranden gebeurt zoiezo, maakt niet uit of het contact aan of uit staat. Maar uhm, kijk is even terug, weet jij hoe het komt dat ik 10V meet op contacten 85 & 87 van de klemmen? Niet van het blokje met relais dus.



meet de spanning op al die klemmen eens ten opzichte van het frame en niet tov elkaar.
dus zwarte draad op frame houden en dan met de rode draad op die klemmen meten.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-9-2011 22:47 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
[...]


De zekering brand al door zonder dat ik start..

Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 13-9-2011 om 21:38 uur.



Haal het relais er van tussen, en kijk of je zekering nog doorbrandt.
Zonee, zit de kortsluiting in je startcircuit.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
DimiRidesViper 13-9-2011 23:12 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Haal het relais er van tussen, en kijk of je zekering nog doorbrandt.
Zonee, zit de kortsluiting in je startcircuit.

Heb ik al geprobeert, maar kan het niet zijn dat er ampkleppen (onderste op de foto) gesmolten zijn? Waardoor er hier dus een kortsluiting ontstaat op klem 85 & 87, want hier meet ik 10V, en ik denk dat normaal niet kan (zie schema)
http://img843.images...3/6698/foto0185i.jpg
Schema:
http://img827.images...827/3253/relaisq.jpg
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-9-2011 23:23 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
[...]

Heb ik al geprobeert, maar kan het niet zijn dat er ampkleppen (onderste op de foto) gesmolten zijn? Waardoor er hier dus een kortsluiting ontstaat op klem 85 & 87, want hier meet ik 10V, en ik denk dat normaal niet kan (zie schema)
http://img843.images...3/6698/foto0185i.jpg
Schema:
http://img827.images...827/3253/relaisq.jpg


Om kortsluiting te meten, weerstanden meten, geen spanningen.
Accu afkoppelen, meten wat je wil.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
DimiRidesViper 13-9-2011 23:38 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Om kortsluiting te meten, weerstanden meten, geen spanningen.
Accu afkoppelen, meten wat je wil.

Ok, zal dit morgen proberen, bedankt
 
DimiRidesViper 14-9-2011 13:23 Print reply
Posts: 88
Kortsluiting ligt niet aan de relais of aansluitklemmen. Ik zal 'm maar binnen doen bij een reparateur, toch bedankt voor jullie hulp!
 

Dit topic is 10881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved