Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Zekering blijft doorbranden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 693 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65154 - Zekering blijft doorbranden
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-9-2011 18:54 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
[...]

Ik denk eerder dat dat juist wel hoort, want dit is een normaal open contact, het is eerder dat ik twijfel tussen contact 85 en 87 omdat deze niet rechtstreeks met elkaar in contact kunnen staan



ah, we hebben er weer een die een vraagt stelt, maar het antwoord al weet


als dat relais dichtklapt, word de plus en de min met elkaar verbonden, dus heb je kortsluiting


maargoed, jij weet het allemaal, dus succes ermee
 
ikkejw 13-9-2011 18:57 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
Geen weerstand, en ook geen spanning, dus geen losse kabel tegen het frame.



'geen weerstand', bedoel je dan 0 ohm of geen verbinding?

als er helemaal geen verbinding is kan je zekering ook nooit opfikken


 
Preserve nature - Always wear a helmet
DimiRidesViper 13-9-2011 18:57 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ah, we hebben er weer een die een vraagt stelt, maar het antwoord al weet


als dat relais dichtklapt, word de plus en de min met elkaar verbonden, dus heb je kortsluiting


maargoed, jij weet het allemaal, dus succes ermee

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-9-2011 18:58 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



tussen 30 en 87 hoor je niks te meten, daar zit je kortsluiting dus


op 85 en 86 hoort 12v te komen om je relais te bekrachtigen

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 13-9-2011 om 18:51 uur.

eh eh, dr hoort spanning over te staan, er gaat echter pas stroom lopen als het relais dichtklapt. over de 2 gaten van je stopcontact meet je ook spanning terwijl er geen kortsluiting is.
 
I Can Play With Madness
DimiRidesViper 13-9-2011 18:59 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
'geen weerstand', bedoel je dan 0 ohm of geen verbinding?

als er helemaal geen verbinding is kan je zekering ook nooit opfikken




Ik meet helemaal niets, of ik nu meet of niet meet, de meter blijft op 1 staan.

Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 13-9-2011 om 19:08 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-9-2011 19:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

eh eh, dr hoort spanning over te staan, er gaat echter pas stroom lopen als het relais dichtklapt. over de 2 gaten van je stopcontact meet je ook spanning terwijl er geen kortsluiting is.



ja, en wat gebeurd er als je de gaten van je stopcontact verbind? indd dan klapt je zekering


je mag over het contact geen spanning meten, want er zit nog en verbruiker tussen als het goed is, die is doorgefikt, of er is in de kabelboom iets mis
 
just_pelmke 13-9-2011 19:09 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ja, en wat gebeurd er als je de gaten van je stopcontact verbind? indd dan klapt je zekering


je mag over het contact geen spanning meten, want er zit nog en verbruiker tussen als het goed is, die is doorgefikt, of er is in de kabelboom iets mis


trekt het relais wel in?
aangezien je over 85 en 86 geen spanning meet is het relais niet in dus is het contact open en dan meet je daar wel 12.8 volt
of zit ik nu fout?
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
DimiRidesViper 13-9-2011 19:10 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ja, en wat gebeurd er als je de gaten van je stopcontact verbind? indd dan klapt je zekering


je mag over het contact geen spanning meten, want er zit nog en verbruiker tussen als het goed is, die is doorgefikt, of er is in de kabelboom iets mis

Je verward dit met iets anders,

contact aan -> relais krijgt spanning dus klapt het contact dicht waardoor ik kan starten.
Contact uit -> relais krijgt geen spanning dus blijft het contact open staan dus word er ook geen spanning verbruikt en blijft de batterij vol.

Maar daar gaat het nu niet over, ik meet 10V tussen contact 85 en 87, ik weet het zelf niet of dit normaal is

Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 13-9-2011 om 19:10 uur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


trekt het relais wel in?
aangezien je over 85 en 86 geen spanning meet is het relais niet in dus is het contact open en dan meet je daar wel 12.8 volt
of zit ik nu fout?

Juist.

Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 13-9-2011 om 19:11 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-9-2011 19:11 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
[...]

Je verward dit met iets anders,

contact aan -> relais krijgt spanning dus klapt het contact dicht waardoor ik kan starten.
Contact uit -> relais krijgt geen spanning dus blijft het contact open staan dus word er ook geen spanning verbruikt en blijft de batterij vol.



gast, als het contact open is mag je geen 12v meten over het contact, zodra die dichtgaat heb je kortsluiting, en klapt je zekering dus

dus ga nu meer eerst uitvissen waarom er 12v over dat open contact staat
 
just_pelmke 13-9-2011 19:14 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



gast, als het contact open is mag je geen 12v meten over het contact, zodra die dichtgaat heb je kortsluiting, en klapt je zekering dus

dus ga nu meer eerst uitvissen waarom er 12v over dat open contact staat


als het contact open is komt word door de verbruiker gewoon de 0 gestuurd dus krijg je de 0 bij de schakelaar en dan meet je die 12 volt. zodra het contact sluit valt de 0 terug naar de aansluitklem op de verbruiker en dan staat over de verbruiker de 12 volt. probeer het maar eens met een schakelaar en een lamp
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-9-2011 19:17 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


als het contact open is komt word door de verbruiker gewoon de 0 gestuurd dus krijg je de 0 bij de schakelaar en dan meet je die 12 volt. zodra het contact sluit valt de 0 terug naar de aansluitklem op de verbruiker en dan staat over de verbruiker de 12 volt. probeer het maar eens met een schakelaar en een lamp



ja ok, met 1/1000e ampere, maar dat kun je al meten



 
DimiRidesViper 13-9-2011 19:18 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
als het contact open is komt word door de verbruiker gewoon de 0 gestuurd dus krijg je de 0 bij de schakelaar en dan meet je die 12 volt. zodra het contact sluit valt de 0 terug naar de aansluitklem op de verbruiker en dan staat over de verbruiker de 12 volt. probeer het maar eens met een schakelaar en een lamp

Ja maar, het is toch onmogelijk dat er 10V gemeten word tussen een aansluitklem van een relais (85) en van het contact (87)? Tenzij dit inwendig gesmolten zou kunnen, of niet?
 
just_pelmke 13-9-2011 19:23 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
[...]

Ja maar, het is toch onmogelijk dat er 10V gemeten word tussen een aansluitklem van een relais (85) en van het contact (87)? Tenzij dit inwendig gesmolten zou kunnen, of niet?


hmm relais zal t niet zijn denk ik
wat schakelt dit relais eigelijk?
de startmotor?
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-9-2011 19:35 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
[...]

Ja maar, het is toch onmogelijk dat er 10V gemeten word tussen een aansluitklem van een relais (85) en van het contact (87)? Tenzij dit inwendig gesmolten zou kunnen, of niet?



dat kan, je hebt maar 1 plus en 1 min op je brommer, dus als je de plus meet op 86/85 en de min op het schakelstuk dan ben je dr al
 
DimiRidesViper 13-9-2011 20:05 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


hmm relais zal t niet zijn denk ik
wat schakelt dit relais eigelijk?
de startmotor?

Ja, de startmotor,
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dat kan, je hebt maar 1 plus en 1 min op je brommer, dus als je de plus meet op 86/85 en de min op het schakelstuk dan ben je dr al


Alleen tussen die 2 (85&87) meet ik dat, of kan dit ook een spanningverschil zijn? Het is dus op die klemmen dat ik meet, het bakje zelf met het relais in heeft opzich niets te maken met de spanning dat ik meet.
http://imageshack.us...s/843/foto0185i.jpg/ als je de foto zelf wil draaien want de site zet hem zelf recht :p

 

Dit topic is 10887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved