Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Zekering blijft doorbranden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 660 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65154 - Zekering blijft doorbranden
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 10918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DimiRidesViper 7-9-2011 17:37 Print topicpost
Posts: 88
Hoi, sinds gisteren blijft m'n zekering doorbranden zonder dat ik iets elektrisch heb gewijzigd aan m'n scooter.

Er zat een 10 in, dus ging ik vandaag om een nieuwe 10, draaide m'n contact en zag dat alles weer ging doordat het lampje van m'n kilometerteller brandde, dus deed ik m'n contact weer uit. 2 uur later toen ik wou vertrekken brandde het lampje niet en merkte ik dus op dat de zekering weer gesprongen was.

Kan er iemand zeggen van wat dit eventueel zou voortkomen en zou dit opgelost geraken als ik een zwaardere zekering steek?
Thx
 

RikDT50MX - Nieuws Poster 7-9-2011 17:51 Print reply

Posts: 1558
nieuwe spanningsregelaar kopen en kijken of je ergens kortsluitin hebt.
 
I Can Play With Madness
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-9-2011 18:19 Print reply

Posts: 9841
zoek eerst maar eens uit waar een zekering voor dient voor je een zwaardere eringooit

thuis zeker ook de aardlek vastgetapet?

 
Too cool for school!
java 7-9-2011 19:08 Print reply
Posts: 19
Kijk is in de handleiding wel zekering er in moed michinen zit de verkeerde er in.
 
DimiRidesViper 9-9-2011 14:58 Print reply
Posts: 88
De spanningsregelaar is nog in orde, maar heb net opgemerkt dat de zekeringhouder wat doorgesmolten is dus zal dit waarschijnlijk de oorzaak zijn? Kan je dit apart kopen of is dit alleen verkrijgbaar in een volledige kabelboom?
 
tsxhunter 9-9-2011 14:59 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
De spanningsregelaar is nog in orde, maar heb net opgemerkt dat de zekeringhouder wat doorgesmolten is dus zal dit waarschijnlijk de oorzaak zijn? Kan je dit apart kopen of is dit alleen verkrijgbaar in een volledige kabelboom?

nieuwe zekeringhouder kost hoog uit een paar euro. een autogarage ofzo heeft er vast wel een liggen.

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 9-9-2011 om 14:59 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
DimiRidesViper 9-9-2011 16:35 Print reply
Posts: 88
Heb geen nieuwe zekeringhouder gevonden, maar heb dit opgelost met amp klemmen. Hierdoor heb ik ondervonden dat de zekering al doorbrand zonder dat het contact aanstaat :S ook heb ik net de relais uitgemeten en deze is ook nog in orde.
 
DarkSoul 9-9-2011 18:52 Print reply

Posts: 338
Volgens mij wordt er heel wat afgebeunt, bij jou....
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-9-2011 18:54 Print reply

Posts: 17929
dan moet je dus gaan zoeken waar je ergens kortsluiting hebt
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-9-2011 19:17 Print reply

Posts: 8613
De kortsluiting moet wel in het circuit van de batterij zitten, dat is de enige spanningsbron als hij niet draait.
Ik gok dat je rode draad direct aan de massa ligt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
SUPERmotardcruiser 9-9-2011 19:35 Print reply
Posts: 77
sowieso kortsluiting
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --
DimiRidesViper 13-9-2011 17:26 Print reply
Posts: 88
Geen enkele draad ligt er aan de massa,
even een domme simpele vraag, kan het dat een spanning is tussen relais en de schakelaar? Niet op het bakje waar de relais inzit maar op de aansluitklemmen waar deze dus in hoort.
Tussen 30 & 87 is er 12.8V,
tussen 85 & 86 geen
MAAR tussen 85 & 87 meet ik 10.4V, is dit normaal of ligt hier de kortsluiting?

 
ikkejw 13-9-2011 18:18 Print reply

Posts: 9886
meet eens de weerstand vanaf je zekeringhouder naar het frame, met contact uit.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
DimiRidesViper 13-9-2011 18:47 Print reply
Posts: 88
Geen weerstand, en ook geen spanning, dus geen losse kabel tegen het frame.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-9-2011 18:51 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
Geen enkele draad ligt er aan de massa,
even een domme simpele vraag, kan het dat een spanning is tussen relais en de schakelaar? Niet op het bakje waar de relais inzit maar op de aansluitklemmen waar deze dus in hoort.
Tussen 30 & 87 is er 12.8V,
tussen 85 & 86 geen
MAAR tussen 85 & 87 meet ik 10.4V, is dit normaal of ligt hier de kortsluiting?
afbeelding



tussen 30 en 87 hoor je niks te meten, daar zit je kortsluiting dus


op 85 en 86 hoort 12v te komen om je relais te bekrachtigen

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 13-9-2011 om 18:51 uur.
 
DimiRidesViper 13-9-2011 18:53 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
tussen 30 en 87 hoor je niks te meten, daar zit je kortsluiting dus


op 85 en 86 hoort 12v te komen om je relais te bekrachtigen

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 13-9-2011 om 18:51 uur.

Ik denk eerder dat dat juist wel hoort, want dit is een normaal open contact, het is eerder dat ik twijfel tussen contact 85 en 87 omdat deze niet rechtstreeks met elkaar in contact kunnen staan.

En ja idd tussen 85 en 86 komt er 12v als het contact aanstaat, zodat het contact gesloten word en zo dus kan starten

Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 13-9-2011 om 18:54 uur.
 

Dit topic is 10918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved