Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX +100km/pu ?????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6515 - TSX +100km/pu ?????
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scooterkiller 3-12-02?00:50 Print topicpost

Posts: 2987
Ik heb al eens zo een topic geplaatst maar ik ga het toch weer is proberen.

Wie is het ooit gelukt om een TSX boven de 100km/pu te laten rijden???

Zo ja vertel de setup A.U.B.

Mijn setup:
70cc Malossi
21mm PHBG Dellorto carborateur
Carbon membraam
Malossi powerbox
Snel luchtfilter
Snelle uitlaat (ori snel zonder schotten), net zo snel als een Proma of Gianelli met minder RPM en meer koppel

Max: ±90km/pu

Wie o wie gaat/ging sneller met z´n TSX????


[This message is edited by scooterkiller on 3-12-02 01:22]
 
BIERTJUH!!!!!!!!

Rene 3-12-02?12:26 Print reply
Posts: 2573
Woeter met een TSX 80cc LC IS getuned
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
DaveTSX 3-12-02?13:47 Print reply
Posts: 2033
ik vind je resultaat maar slecht, ik haalde 95/97KM/h met Eurokit 70 en een 16mm carb en Proma 50.

Helaas is mijn cillinder + zuiger naar de kut..
Ik reed naar school ineens power weg en viel die ram trug.
Ik nog paar KM door gereden, toen maar omgedraaid, ik haal thuis kop er af, stukken uit de zuiger en flink kras in cillinder en zuigerveer was kwijt

Dus ik hou uitlaat op de kop, en ja hoor, daar was de zuigerveer :n :p
Dus dit is vet kut!
Nu maar een fast-arrows cillinder (volledig membraam gestuurd!) er op geknald met een nieuwe zuiger, met proma 80 uitlaat, en iets verhoogd uitlaatpoort zoeen 85KM/h op top.
 
http://www.2weird4u.com
Martijn 3-12-02?14:56 Print reply
Posts: 10000
eh ..hoe heet die flep nou?? yamaha yz suzuki ts op het forum...tering...peter geloof ik...die nou die rs had gekcoht...maar week nie zeker..

hij had 70 eurokit, 50kop, uitgeveilde ontsteking (niet zeker)...en eh..weet ik wat..hij zei dat hij de 100 haalde...

ik heb de 95 gehaald met 70malossi (misschien gare zuigerveren) met 18dellorto, 80gianelli, powerfilter, 15:52....

nou met mn eurokit met mal. zuiger hebbik op de meeting nog 90 gehaald... morge neie binne...malossi...kijjke wat die wil...

maar ik vraag me af of die tellers onderling wel kloppen....volges mij kloppen ze zowieso heel redelijk..hadden eerst digiteller erop aangesloten....en hij week gewoon nix af....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Grischnakh 3-12-02?15:03 Print reply

Posts: 1369
een kameraad van mij heeft een tsx gehad die 102 liep, Deze is terugverkocht aan rikkers en helemaal uit elkaar gesloopt.

Deze is verlaagd leek een beetje op een wegracer zo laag als ie is.

Setup:

50 snel 4e overmaat, alu
Kop afgevlakt,
prox race zuiger,
20 mm carb,
zo'n onderlangse uitlaat merk week niet,
twv 12/48 geloof ik kan nog wel eens ff navragen wat ie had

 
suzukiTS 3-12-02?16:48 Print reply
Posts: 165
Quote:
Originally posted by: TS_driver

een kameraad van mij heeft een tsx gehad die 102 liep, Deze is terugverkocht aan rikkers en helemaal uit elkaar gesloopt.

Deze is verlaagd leek een beetje op een wegracer zo laag als ie is.

Setup:

50 snel 4e overmaat, alu
Kop afgevlakt,
prox race zuiger,
20 mm carb,
zo'n onderlangse uitlaat merk week niet,
twv 12/48 geloof ik kan nog wel eens ff navragen wat ie had



? wie heeft die cyl getuned dan?
 
Woeter 3-12-02?16:54 Print reply

Posts: 2832
Ja met mijne heb ik een keer bijna 120 gehaald(118 om precies te zijn) maarja das dan 80cc LC en zowat alles opgevoerd wat je er aan op kon voeren, ik kon alleen nog een binnenrotor proberen en een uitlaat op maat. (tsx is weer te koop staat op marktplaats bij crossbrommers)

maar toen ik nog met AC reed heb ik met 2 verschillende malossi's ook nooit de 100 gehaald, meeste was 95-97 het is een of andere magische tsx grens
ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je een 70 malossi laat tunen hoe dat dan loopt
 
LE-Man 3-12-02?17:28 Print reply
Posts: 500
ik heb met de mijn oude TSX heb ik 110 km/h gehaald

setup:

75cc Eurokit
70cc Gianelli met proma demper
16mm + powerfilter(110 sproeier)
twv: 15/46

hij reed precies 110 op 12.000 toeren(windmee!!) het duurde wel ff.. maar haalde het wel. ik heb nu ook een tsx en die gaat 90 km/h

setup:

75cc Eurokit(word Zeta)
80cc Proma + techno demper
16mm + powerfilter(90 sproeier, loopt beroerd vanwege membraam)
twv: 15/53

[This message is edited by LE-Man on 3-12-02 17:33]
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
huh 3-12-02?18:30 Print reply
Posts: 1755
Ik weet nie wie dit geschreven heeft, vond het bij een zooi tsx informatie (zip file):

? 70 km/h
Bij Suzuki is er niet zoveel uit te halen door alleen een snelle uitlaat te plaatsen en een dikkere voetpakking; dikkere voetpakking, snelle uitlaat, sportluchtfilter en grotere sproeier resulteert in 55 km/h... Dus moeten we meteen beginnen met het verwisselen van de cylinder. Het grote probleem is dat een 50cc voor een Suzuki zo goed als niet meer te krijgen is; alleen het bedrijf Fast Arrow heeft een 50 snel gemaakt voor de Suzuki, maar die wordt niet meer geleverd (ja, en Suzuki zelf dus). Zoek liever voor de ietwat duurdere Suzuki-cylinder, en dan het liefste de 9-poorten versie. Je kunt hem ook nieuw kopen maar dan ben je veel geld kwijt (400,- +). Tweedehands heb je hem voor 100,- ofzo. Dan koop je natuurlijk ook nog een snelle uitlaat, en een grotere sproeier (90 ofzo). De 12mm-carburateur is groot zat, want voor 70 km/h heb je nog niet zoveel lucht nodig. Voila, je rijdt 70 km/h! En nog iets; de Suzuki-kilometerteller klopt voor geen meter, die van mij hebben we met een geijkte meter uitgeprobeerd, maar daarvoor moet je helemaal onderaan op de pagina kijken, daar staat het afwijkingsschema van mijn TS50.

? 90 km/h
Voor 90 kilometers per uur haal je eerst de spullen om 70 te kunnen rijden, daarna ga je naar de Suzuki-specialist en laat je je snelle 50cc-cylinder een mm of 2 a 3 uithonen en laat je er een nieuwe grotere zuiger in plaatsen, en vraag meteen om een snelle zuiger. Ook vraag je meteen of hij de cylinder wil tunen (dit kost je bij elkaar een gulden of 200,-). Dan koop je nog een 16mm-carburateur (ja, of groter maar dan ga je waarschijnlijk nog een beetje harder dan 90 km/h; een 95-100 km/h komt dan in de buurt, met een 20mm-carburateur dus) en een sproeier maatje 110 tot 130. Andere tandwielen zijn ook nodig nu, een groter voortandwiel (maatje 15 in plaats van 13 zal voldoen), en voila! 90 km/h!

? 110 km/h
Voor 55 kilometers per halfuur koop je en plaats je de volgende spullen op je brommer;
Malossi 75cc-cylinder
24mm-carburateur (20mm kan ook; hij is dan zuiniger maar die van mij liep nog maar 100 km/h)
Snelle uitlaat (Proma of Gianelli, dat is de enige keus die je hebt!)
Powerfilter
Grotere sproeier (die van mij had met 75cc Malossi na het tunen van de cylinder een 195 nodig om 113 km/h te halen, in 20mm carburateur dus, maar een Eurokit 70cc had maar 150 nodig; ergens ertussenin dus. Met een grotere carburateur (24mm) heb je denk ik een 180 nodig ofzo)
Andere tandwielen (verhouding 16/51 denk ik ongeveer) en een stevige ketting!
Nu moet je brommer wel 110 km/h kunnen halen. Mijn brommer had een getunede cylinder en dat is andere koek; hij liep 1:12, ondanks de kleinere (20mm) carburateur!

? 140 km/h
Tsja, en dit is dan een snelheid die zelfs voor een TSX niet gezond meer is; je frame trekt krom en zelfs de 80cc-remmen voldoen niet helemaal meer. Gevaar dus! Maarja, als je het toch wilt moet je dit aanschaffen; Voordat je begint een snelle krukas/zuigerstang/lagerset aanschaffen want bij een vriend van mij brak de krukas en kwam de zuigerstang met zuiger en al los (klapte tegen de cylinderkop aan die vervolgens ook los kwam en ergens onder tegen de tank zijn plaats vond), en dit alles bij een toerental van 16.000 tpm in III (? 85 km/h)!! Die van mij had hier nog net geen last van omdat het toerental niet boven de 14.000 tpm uitkwam.
Een nieuwe versnellingsas zullen er zeker aankomen als je elke keer gaat lopen scheuren, en koppelingsplaten ook! Malossi 75cc-cylinder aanschaffen en laten uithonen tot 49mm, daarna een 80cc-47mm zuiger erin (en dan een overmaat, 49mm, je komt dan op een ? 85cc), deze cylinder + zuiger laten tunen.
Een loei van een carburateur aanschaffen (24mm/26mm)
Super-sproeier erin (maat 200-210 ofzo, misschien nog meer)
Snelle uitlaat (Gianelli trekt harder, Proma rijdt harder.. Choose!)
Powerfilter erin (dik, 36mm ofzo, 85cc heeft zat inlaat-onderdruk, dus bescherm je liever de zuiger dan dat je 5 km/h extra haalt)
Andere tandwielverhouding, voor bijvoorbeeld een 16 tander, en achter een 40 tot 48, dat zul je even uit moeten proberen want met deze combinatie heb ik geen ervaring, alleen met een 20mm carburateur (eigenlijk te klein)
En nu? Ik zou zeggen, succes met scheuren! (let wel even op de draaikolk in de tank als je gas geeft)

Sorry is nogal lang, maar klopt niet helemaal met wat hier gezegd wordt zo te lezen.

En wat betreft de tellerafwijking stond er in hetzelfde bestand:

Tellerafwijking Suzuki TS50 XKJ (bj. 1991, Malossi 75cc getuned, 20mm carb.)
KM/H op de teller [afwijking in km/h]KM/H in het echt, geijkt (tol. 0,5 km/h)

20 km/h [-3]17 km/h
40 km/h [0]40 km/h
60 km/h [8]68 km/h
80 km/h [11]91 km/h
100 km/h [14]114 km/h

Weet nie of dat klopt??

Mijn net gekochte TSX rijdt iets van 70 op de teller ofzo met 70 malossi enz...kan denk ik wel harder he. Maar ja ik weet nie hoe oud die cilinder/zuiger is, trekkracht heeft ie wel vergeleken met de 50 snel op m'n MT.
 
Rudy 3-12-02?18:41 Print reply

Posts: 3471
16000 toeren HAHAHAHA
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
LE-Man 3-12-02?18:52 Print reply
Posts: 500
nou ik heb de mijne vergeleken met een auto teller en digitale teller, en hij klopt als ik weet niet wat! Suzuki TSX hebben gewoon goeie tellers
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Hans F 3-12-02?19:16 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: rudy

16000 toeren HAHAHAHA


komt door de snelle krukas die je erin ehbt gezet
 
jeroen 3-12-02?19:26 Print reply

Posts: 15066
16000 wil vast wel, maar danwel met heel wat aanpassingen.
 
Blorn 3-12-02?19:33 Print reply

Posts: 13825
als ie 16k draait zou ie in principe wel 140 kunne halen, maar dat gaat echt nooit lukken
 
scooterkiller 3-12-02?19:42 Print reply

Posts: 2987
Hee thnx voor de replytjes tot nu toe.
Ik heb nog een goeie Charmo 70cc liggen en een 26 Mikuni Carborateur, ik ga maar is ff hobbyen, kijken wat daar uit te halen is, zuigertje bijwerken voor de inlaat en booster uitlaatpoortjes maken.

Ik heb nu al jeuk aan mijn vingers.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Hier_ben_ik - Administrator 3-12-02?20:19 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: rudy

16000 toeren HAHAHAHA


idd wel ERG veel.. denk dat men kx zoiets gaat maken als hij het dadelijk goed doet en die hgs erop zit...
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 5468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved