Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honen cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65149 - honen cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kars93 6-9-2011 19:16 Print topicpost

Posts: 44
Hallo,

De cilinder van mijn Rieju SMX wordt momenteel gehoond. Hij word gehoond tot 41mm terwijl de standaard cilinder 40mm is. ik vroeg mij af wat dit voor effect heeft op de prestaties. Ik hoorde dat hij iets meer kracht zal hebben, maar waarin resulteert dit? is ie dan feller? ik heb geen idee.

Daarbij had ik nog een vraag: Welke uitlaat is er nou beter de technigas e-nox (die heb ik nu) of de gia conti (ik denk erover die te kopen)? ik heb al de search gebruikt alleen wordt ik er niet veel wijzer van.

alvast bedankt
 
een echte vent, schakelt.

Cas DT 6-9-2011 19:21 Print reply

Posts: 3131
Verschil tussen honen en boren blijft lastig op fora..

Maar ontopic:
Verschil ga je nauwelijks merken.

Een conti is wel een leuke uitlaat maar wel hoogtoerig, ik denk wel dat die sneller is dan die e-nox die jenu hebt.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Paultje Pils 6-9-2011 19:30 Print reply

Posts: 2110
Boren is vergroten van de diameter van de cilinder, honen is de cilinderwand 'opruwen'.

Honen merk je niet in de prestaties.
 
If you can't dodge it, ram it.
kars93 6-9-2011 19:48 Print reply

Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Verschil tussen honen en boren blijft lastig op fora..

Maar ontopic:
Verschil ga je nauwelijks merken.

Een conti is wel een leuke uitlaat maar wel hoogtoerig, ik denk wel dat die sneller is dan die e-nox die jenu hebt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Boren is vergroten van de diameter van de cilinder, honen is de cilinderwand 'opruwen'.

Honen merk je niet in de prestaties.


Wordt mijn cilinder dan eerst op geboord en daarna gehoond misschien? want de diameter wórdt groter.

ik denk dat ik voor de conti ga die ziet er ook mooier uit dan de e-nox
 
een echte vent, schakelt.
JB1 6-9-2011 19:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kars93
[...]


[...]


Wordt mijn cilinder dan eerst op geboord en daarna gehoond misschien? want de diameter wórdt groter.

ik denk dat ik voor de conti ga die ziet er ook mooier uit dan de e-nox


Bij tweetakt ga je het verschil van 1-2cc echt niet merken,
Het echte verschil zul je merken als je de poorten laat aanpakken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 7-9-2011 9:03 Print reply

Posts: 4000
Het kan zijn dat hij langzamer gaat lopen.

De poorten staan meestal scheef, door de cilinder groter te boren wordt je poorttiming lager.
 
kenny77 7-9-2011 10:10 Print reply

Posts: 29286
ja als je hem 5mm groter gaat maken ofzo.
maar als je rond om 0.5mm eraf haalt, dan moet je al hele rare poorten hebben wil er wat gebeuren.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-9-2011 om 10:11 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-9-2011 18:18 Print reply

Posts: 9841
ik ben het voor de afwisseling eens met protuning eens.
0.5mm op je wand vind ik best veel in motorbegrippen. als je poorten onder 45 graden staan is het al 0.5mm wat je poort lager ligt. reken maar om naar krukasgraden.


 
Too cool for school!
kenny77 7-9-2011 18:47 Print reply

Posts: 29286
Tsja dan moet het al een echte oude cilinder zijn (en dan meer van een oude enduro).
De brommer cilinder'tjes van tegenwoordig staan allemaal nagenoeg op 90 graden. (m.u.v. de boostpoort natuurlijk)
Enigste waar ik zo'n schuine poorten nog tegen ben gekomen is bij mijn dt175 uit '79.

Neemt niet weg dat ik het er mee eens ben dat de timing kan verschillen als hij wordt opgeboord.
Maar bij de cilinders van tegenwoordig moet je dan al erg ver gaan boren, wil je verschil merken.

Mijn honda ns1 cilinder, had de zelfde poort afmetingen voor en na het boren. (met een 3mm overmaat zuiger)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-9-2011 om 19:29 uur.
 

Dit topic is 3223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved