Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 1 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 200, 201, 202Volgende pagina >
Dit topic is 145956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 5-9-2011 23:46 Print topicpost

Posts: 14881
De bedoeling van dit topic

Post hier je kleine vragen waarvoor je geen afzonderlijk topic hoeft te openen.

Wat moet ik doen voordat ik hier een vraag stel ?
*Check eerst de FAQ's ! Er zijn mooie FAQ's geschreven over de meest voorkomende onderwerpen, zoals afstellen en dergelijke.

*Voor informatie over technische specificaties en dergelijke kun je in de Knowledge Base kijken.

*Ook kun je d.m.v. de search nog even kijken naar topics waar wellicht je vraag al een keer in beantwoordt is.

Quote:


Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Vanwege het nieuwe beleid omtrend grote topics moet het oude kleine vragen topic gesloten worden.

We hebben het bij de modmeeting over dit topic gehad. We willen niet dat elke vraag die gesteld wordt verwezen wordt naar dit topic, daarom hebben we bedacht dat we in het kleine vragen topic vanaf nu alleen vragen willen die te beantwoorden zijn met "Ja" of "Nee", bijvoorbeeld:

V: Moet er een voetpakking onder mijn cilinder?
A: Ja.


Na een tijdje testen zien we dat het niet tot nauwelijks werkt. Er zijn schijnbaar te weinig vragen die alleen met ja of nee te beantwoorden zijn, daarom mogen er toch andere vragen in. Het criterium nu is dat de vraag met enkele zinnen te beantwoorde is, bijvoorbeeld:

V: Hoeveel kosten nieuwe achterwiellagers voor een aprilia rs
A: Bij de lokale bromboer voor ong 7 euro per stuk.


Voor diepgaandere vragen kun je gewoon een eigen topic openen in het goede forum.

Dit is gedaan om alles overzichtelijk te houden en het later opzoekbaar te kunnen maken dmv de Search.







Andere delen:

"kleine vragen" topic - deel 1
"kleine vragen" topic - deel 2
"kleine vragen" topic - deel 3
"kleine vragen" topic - deel 4
"kleine vragen" topic - deel 5
"kleine vragen" topic - deel 6
"kleine vragen" topic - deel 7
"kleine vragen" topic - deel 8
"kleine vragen" topic - deel 9
"kleine vragen" topic - deel 10
"kleine vragen" topic - deel 11
"kleine vragen" topic - deel 12
"kleine vragen" topic - deel 13
"kleine vragen" topic - deel 14
"kleine vragen" topic - deel 15
"kleine vragen" topic - deel 16
"kleine vragen" topic - deel 17
"kleine vragen" topic - deel 18
"kleine vragen" topic - deel 19
"kleine vragen" topic - deel 20
"kleine vragen" topic - deel 21
"kleine vragen" topic - deel 22
"kleine vragen" topic - deel 23
"kleine vragen" topic - deel 24
"kleine vragen" topic - deel 25
"kleine vragen" topic - deel 26
"kleine vragen" topic - deel 27
"kleine vragen" topic - deel 28
"kleine vragen" topic - deel 29
"kleine vragen" topic - deel 30
"kleine vragen" topic - deel 31
"kleine vragen" topic - deel 32
"kleine vragen" topic - deel 33
"kleine vragen" topic - deel 34
"kleine vragen" topic - deel 35
"kleine vragen" topic - deel 36
"kleine vragen" topic - deel 37
"kleine vragen" topic - deel 38
"kleine vragen" topic - deel 39
"kleine vragen" topic - deel 40
"kleine vragen" topic - deel 41
"kleine vragen" topic - deel 42
"kleine vragen" topic - deel 43
"kleine vragen" topic - deel 44
"kleine vragen" topic - deel 45
"kleine vragen" topic - deel 46
"kleine vragen" topic - deel 47
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

koetjeboe91 6-9-2011 12:43 Print reply

Posts: 2096
ik heb een blokje van een cpi popcorn hier staan. nadat ik de cilinder er af haalde zag ik al dat die een paar warm lopers heeft gehad. de krukas wang is ook behoorlijk warm geweest (blauw geworden) en het zelfde me de drijfstang vlak na het bigend. deze is ook behoorlijk warm geweest. zelf denk ik aan vervangen. of kan dit nog wel voor een 70cc.

p.s blokje komt onder een zelf gemaakt sprint frame.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
honda wallaroo 6-9-2011 16:03 Print reply

Posts: 973
Ik heb een probleem met mijn Wallaroo, hij rijd op zich prima maar hij heeft een hele grote dip. Als ik vanaf de 20 in een keer door trek met vol gas dan doet hij het redelijk goed alleen bij de 50 valt ie in een dip en daar komt ie wel weer uit, MAAAR als ik vanaf de 40 optrek met vol gas dan doet ie echt niks hij komt dan niet meer harder dan 45? Weet iemand wat het kan zijn?

Setup
50cc Airsal T6
Gianelli pro 5
Malossi vario 9,5 gram rolletjes
Standaard carburateur met sproeier 64

Hij loopt 80 op de teller.
alvast bedankt!

 
ChielTZR 6-9-2011 17:11 Print reply

Posts: 6016


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
Ik heb een probleem met mijn Wallaroo, hij rijd op zich prima maar hij heeft een hele grote dip. Als ik vanaf de 20 in een keer door trek met vol gas dan doet hij het redelijk goed alleen bij de 50 valt ie in een dip en daar komt ie wel weer uit, MAAAR als ik vanaf de 40 optrek met vol gas dan doet ie echt niks hij komt dan niet meer harder dan 45? Weet iemand wat het kan zijn?

Setup
50cc Airsal T6
Gianelli pro 5
Malossi vario 9,5 gram rolletjes
Standaard carburateur met sproeier 64

Hij loopt 80 op de teller.
alvast bedankt!




motorgeluid is dus gewoon goed?
bedoel je dat je vario meer aangrijpt bij de 50 / andere verhouding?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 6-9-2011 om 17:11 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
honda wallaroo 6-9-2011 17:23 Print reply

Posts: 973
Geluid is gewoon prima!
Wat bedoel je met dat mijn vario meer aangrijpt hij de 50?

Hij trekt vanaf de 20 gewoon goed maar als ik vanaf de 40 door trek dan valt ie helemaal weg en duurt het echt lang voordat hij weer in z'n powerband komt (bij 60km/h)
Kan het zijn dat mijnn drukveer te zwaar is? Er zit nu een rode Malossi in.
 
ChielTZR 6-9-2011 17:32 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
Geluid is gewoon prima!
Wat bedoel je met dat mijn vario meer aangrijpt hij de 50?

Hij trekt vanaf de 20 gewoon goed maar als ik vanaf de 40 door trek dan valt ie helemaal weg en duurt het echt lang voordat hij weer in z'n powerband komt (bij 60km/h)
Kan het zijn dat mijnn drukveer te zwaar is? Er zit nu een rode Malossi in.


nee oke. ik kon niet opmaken uit je verhaal of je carburateur goed afgesteld stond enzo. met dat vario verhaal moet iemand anders je helpen .
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
honda wallaroo 6-9-2011 17:35 Print reply

Posts: 973
Voor mijn gevoel staat hij wel goed afgesteld, heb er vorige week een grotere sproeier in gedaan omdat ik op choke moest rijden.

Wel bedankt voor je hulp!
 
old timer 6-9-2011 17:46 Print reply

Posts: 469
ik moet bijna iedere week de ketting van mn aprilia classic aanspannen. waar kan dit aan liggen?
 
bijna goed, is goed genoeg
tsxhunter 6-9-2011 17:47 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
ik moet bijna iedere week de ketting van mn aprilia classic aanspannen. waar kan dit aan liggen?

hoeveel km heb je er mee gereden?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
old timer 6-9-2011 17:49 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]

hoeveel km heb je er mee gereden?

zo een 500 600
 
bijna goed, is goed genoeg
tsxhunter 6-9-2011 17:51 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
[...]

zo een 500 600

hoe strak span je um?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
old timer 6-9-2011 17:58 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]

hoe strak span je um?

zodat ik ong nog 1cm speling heb.
na een week ofzo zit er meer als 5cm speling op en slingert de ketting tegen wijn band.

Dit bericht is gewijzigd door old timer op 6-9-2011 om 17:59 uur.
 
bijna goed, is goed genoeg
ChielTZR 6-9-2011 18:00 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
[...]

zodat ik ong nog 1cm speling heb.
na een week ofzo zit er meer als 5cm speling op en slingert de ketting tegen wijn band.

Dit bericht is gewijzigd door old timer op 6-9-2011 om 17:59 uur.


1 cm speling als je erop zit?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
tsxhunter 6-9-2011 18:02 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
[...]

zodat ik ong nog 1cm speling heb.
na een week ofzo zit er meer als 5cm speling op en slingert de ketting tegen wijn band.

Dit bericht is gewijzigd door old timer op 6-9-2011 om 17:59 uur.

moet 2 cm op en neer kunnen als je op de brommer zit.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
old timer 6-9-2011 18:06 Print reply

Posts: 469
ja maar daardoor kan het toch niet dat ik die iedere week moet opspannen. is het trouwens erg dat ik ze niet direct opspan want moet er morgen mee naar school.
 
bijna goed, is goed genoeg
mx-jacob 6-9-2011 18:10 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
ja maar daardoor kan het toch niet dat ik die iedere week moet opspannen. is het trouwens erg dat ik ze niet direct opspan want moet er morgen mee naar school.



nou een nieuwe ketting rekt... tenzijn jij je bout van je achterwiel niet goed vast draait want dan komt hij weer naar voren
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Dit topic is 145956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 200, 201, 202Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved