Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65145 - Krukas AM6
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chiel1994 5-9-2011 20:20 Print topicpost

Posts: 628
Hallo,

Ik heb een Aprilia Rx voor de brommercross,
Setup:
DR 50cc getuned
16mm Dellorto carburateur met powerfilter
Spruistuk 19mm polini
Malossi membraam
Krukas standaard
Ontsteking standaard
Uitlaat ktm sx 65 op maat gemaakt

Ik gebruik mijn brommer dus voor de uren cross, en mijn krukas is nog standaard, mijn vraag is, houdt deze het lang vol op deze setup? Zo nee, welke krukas zou het beste zijn? Graag niet te duur. En in de toekomst evt. met HPI ontsteking, kan de krukas het dan nog aan?
 
BX nr. 19 Superklasse!

kenny77 5-9-2011 20:31 Print reply

Posts: 29286
Ligt er ook een beetje aan hoeveel de originele krukas erop heeft zitten.
Maar misschien beter preventief vervangen dan na 1 uur al stop staan met een bigend dat eruit ligt.

Welke krukassen er allemaal zijn en welke mogelijk geschikt is, daar zijn al genoeg topic's over.
 
Chiel1994 5-9-2011 20:51 Print reply

Posts: 628
Ik weet niet hoeveel hij er al op heeft zitten want ik heb de brommer gekocht toen de tellers er al niet meer op zaten, maar ik schat het op een 20 - 25000.
 
BX nr. 19 Superklasse!
De Schout 5-9-2011 20:54 Print reply
Posts: 5327
als je er meeruren cross mee gaat rijden zou ik hem zeker vervangen. anders is het gewoon wachten tot het mis gaat.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Chiel1994 5-9-2011 20:57 Print reply

Posts: 628
Ja ik moet over 3 weken rijden in St. Isodorushoeve, 8 uur. Maar nieuwe krukas lijkt me meer een winter-werkplaats-klusje
 
BX nr. 19 Superklasse!
Marcooow 5-9-2011 20:57 Print reply

Posts: 5713
doppler asje erin, klaar
 
faster than a bullet!
Chiel1994 5-9-2011 21:03 Print reply

Posts: 628
Ja daar zat ik dus ook al naar te kijken, zit er nou super veel verschil in de normale en die van 18k? of kan die gewoon meer aan want met mn DR red ik de 18000 toeren never nooit.
 
BX nr. 19 Superklasse!
Marcooow 5-9-2011 21:08 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ja daar zat ik dus ook al naar te kijken, zit er nou super veel verschil in de normale en die van 18k? of kan die gewoon meer aan want met mn DR red ik de 18000 toeren never nooit.


gewoon normale doen, is prima

ik heb die van 150 (die dure) maar ach die andere is ook goed

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 5-9-2011 om 21:08 uur.
 
faster than a bullet!
Chiel1994 5-9-2011 21:13 Print reply

Posts: 628
En in prestatie scheelt het ook niks, en ook niet tegenover de orginele of wel?
 
BX nr. 19 Superklasse!
JB1 5-9-2011 23:52 Print reply

Posts: 14881
Denk dat je eerder moet zoeken naar een andere uitlaat, met die 65cc crosserpijp zul je niet echt bruikbaar vermogen behalen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Chiel1994 6-9-2011 12:13 Print reply

Posts: 628
Ik haal met deze uitlaat zeker wel veel meer vermogen, probeer het zelf maar
 
BX nr. 19 Superklasse!
Pushpin 6-9-2011 13:19 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ik haal met deze uitlaat zeker wel veel meer vermogen, probeer het zelf maar

al aan een opmaat gedacht?
 
Chiel1994 6-9-2011 15:13 Print reply

Posts: 628
heb geen geldboom.. helaas.
Maar dit voldoet zeker aan mijn eisen hoor
 
BX nr. 19 Superklasse!
Aprilia RX 50 2003 6-9-2011 18:53 Print reply

Posts: 6717
kan ook met de std krukas, die van mij heeft ruim 30000 km er op zitten en een warmloper. houdt zich prima met een dr 80. ook gebruikt voor 8uurs crossen.

zolang je maar niet lange tijd boven de circa 12000 toeren rijdt zal er niks gebeuren met die as
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 6-9-2011 19:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ik haal met deze uitlaat zeker wel veel meer vermogen, probeer het zelf maar


Je zal inderdaad wel meer vermogen halen, maar of het bruikbaar is, ik ga zelf geen 65cc uitlaat op mijn brommer zetten, dan knijp ik hem als de ziekte.
Dus bedankt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 6-9-2011 21:25 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Je zal inderdaad wel meer vermogen halen, maar of het bruikbaar is, ik ga zelf geen 65cc uitlaat op mijn brommer zetten, dan knijp ik hem als de ziekte.
Dus bedankt


gaat hier ook niet om jouw brommer, 65cc pijpje is hoogtoerig en beetje toeren janken moet een 50cc`tje ook wel voor de cross

hoezo geen 65cc uitlaatje eigenlijk? hoe kom je daar bij?
 
faster than a bullet!

Dit topic is 2887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved