Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - UPSD Voorvork revisie - duikt te snel bij iets remmen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1141 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65136 - UPSD Voorvork revisie - duikt te sn...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bladet 5-9-2011 10:44 Print topicpost
Posts: 110
hallo,

ik ben bezig met mijn voorvork aan het demonteren.

Foto's

voorvork + veer + ''stof'' keering




Voorvork zuiger:










nu zat ik te denken om tussen de veer aan de en de kant van de zuiger daar zit een kraag met een soort 6hoek. daar wou ik een nylon bus tussen plaatsen die zo breed is als de veer, en binnendiamter groot genoeg is dat het witte gedeelte er langs kan bewegen. of is er een anderemanier zodat mijn voorvork niet zo snel duikt en voor hoger op blijft staan ?

Groeten,



Dit bericht is gewijzigd door bladet op 5-9-2011 om 10:53 uur.
 

JB1 5-9-2011 10:51 Print reply

Posts: 14881
Als het goed is zitten er gaten binnenin, die laten olie door.
Als je die gaten kleiner kunt maken dan heb je al minder snel dat hij gaat duiken.
(Je vering gaat wel trager reageren)

Je kan ook ringen op de spiraalveer leggen, hierdoor verhoog je de veervoorspanning en zal hij minder snel duiken (er is meer gewicht nodig)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
bladet 5-9-2011 10:56 Print reply
Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als het goed is zitten er gaten binnenin, die laten olie door.
Als je die gaten kleiner kunt maken dan heb je al minder snel dat hij gaat duiken.
(Je vering gaat wel trager reageren)

Je kan ook ringen op de spiraalveer leggen, hierdoor verhoog je de veervoorspanning en zal hij minder snel duiken (er is meer gewicht nodig)


ik ben ook wel een stevige jongen !
 
JB1 5-9-2011 10:58 Print reply

Posts: 14881
Je kunt ook beide manieren combineren.
En dan dikkere olie monteren.

Het zal wel wat tijd kosten om alles af te stellen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Makrolon 5-9-2011 11:48 Print reply

Posts: 6733
Zitten er geen stel mogelijkheden op zon vork? Denk dat je met dikkere en eventueel meer olie inc alles op zn stugst al een eind bent. Van bussen gaat ie niet stugger veren, t duurt alleen langer voor ie begint met veren zegmaar.
 
KTM 525 EXC Supermoto
PRO TUNING 5-9-2011 16:35 Print reply

Posts: 4000
Progressief gewonden veren + hogere viscositeit olie is hiervoor de oplossing.
 
bladet 5-9-2011 17:07 Print reply
Posts: 110
kijk ik wil dus geen dure oplossing. want als er een nylon busje moet worden gedraait kan ik dat voor niks regelen !. ik zat ook al aan iets tedenken om luchtventielen bovenin te draaien. en daar 1atmosfeer op te zetten. en hoe stel je nou precies zo'n veer af ?
 

Dit topic is 2679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved