Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR GE2 cilinder op gang krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 734 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65135 - NSR GE2 cilinder op gang krijgen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aquamaniac 4-9-2011 20:32 Print topicpost

Posts: 882
Kort geleden is mijn blok stukgelopen (kort na vervangen krukaslagers)
dit blok draaide met een gegroefde ge2 cilinder belast 9000 en reed +/- 70 op de klok
(standaard carb met 90 sproeier en iets snellere uitlaat)

aangezien een ander compleet blok goedkoper en makkelijker was als de oude repareren een ander aangeschaft.
blij verrast zat hier ook een goede ge2 cilinder op

maar ondanks het overzetten van carb . membraam (zat een 2 kleps in het andere blok) , uitlaat en later zelfs ontsteking komt dit blok belast in de 4 niet boven de 7500 rpm en hij pruttelt dan een beetje , dacht eerst dat hij te arm stond maar vergroten van sproeier had geen effect
net als vergroten van luchtinlaat dit had ook geen enkel effect

zie ik iets over het hoofd of zal toch de cilinder van dat blok enigzins versleten zijn ?

ohwjah zowel op het oude als het nieuwe blok staat de ontsteking maximaal vervroegd (originele grondplaat)

Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 4-9-2011 om 20:39 uur.
 
er gaat niks boven luchtkoeling

RD50mx 4-9-2011 20:39 Print reply
Posts: 353
pruttellen op hogere toeren = te grote sproeier?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Frysk 4-9-2011 20:42 Print reply

Posts: 34930
waarschijnlijk heb je een duitse Ge2 op de kop getikt, die zijn niet snel
 
giggitybyte
Aquamaniac 4-9-2011 20:47 Print reply

Posts: 882
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
waarschijnlijk heb je een duitse Ge2 op de kop getikt, die zijn niet snel



en is er nog iets waar ik dit aan kan zien ?
een kenmerk of een inscriptie ?

dan laat ik die andere cilinder gelijk ff hoonen want die was wel redelijk qua prestaties ondanks de groef die erin zit
 
er gaat niks boven luchtkoeling
De Schout 4-9-2011 20:52 Print reply
Posts: 5327
als je langs de uitlaatpoort er in kijkt is de poort van de belgische ge2 veeel groter.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Aquamaniac 4-9-2011 20:58 Print reply

Posts: 882
ah duidelijk

morgen alles maar lostrekken dan
 
er gaat niks boven luchtkoeling
grasmaaier89 4-9-2011 20:58 Print reply

Posts: 14412
Is de cilinder wel in goede staat?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Aquamaniac 4-9-2011 21:01 Print reply

Posts: 882
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
Is de cilinder wel in goede staat?




had door de uitlaat poort naar binnen gekeken en heb de kop eraf gehad en beide keren niks vreemds gezien of gevoeld in de cilinderwand.

maar eerlijk is eerlijk blok had 7 jaar stilgelegen
valt me nog mee dat niet alle keerringen om me oren zijn gevlogen



zojuist nog ff snel de uitlaat losgehaald om de poorten van de cilinder op het oude blok en dit blok te vergelijken en ze zijn even groot

denk dat ik morgen dan maar alles loshaal zal dan toch iets met de zuiger of cillinder zelf aan de hand moeten zijn

Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 4-9-2011 om 21:26 uur.
 
er gaat niks boven luchtkoeling
De Schout 4-9-2011 21:40 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]




had door de uitlaat poort naar binnen gekeken en heb de kop eraf gehad en beide keren niks vreemds gezien of gevoeld in de cilinderwand.

maar eerlijk is eerlijk blok had 7 jaar stilgelegen
valt me nog mee dat niet alle keerringen om me oren zijn gevlogen



zojuist nog ff snel de uitlaat losgehaald om de poorten van de cilinder op het oude blok en dit blok te vergelijken en ze zijn even groot

denk dat ik morgen dan maar alles loshaal zal dan toch iets met de zuiger of cillinder zelf aan de hand moeten zijn

Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 4-9-2011 om 21:26 uur.



er zijn ook nog imitatie cilinders in omloop waar ge2 op staat. deze zijn ook een stuk minder snel.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Frysk 4-9-2011 21:44 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



er zijn ook nog imitatie cilinders in omloop waar ge2 op staat. deze zijn ook een stuk minder snel.


ja charmo, maar die lopen wel harder dan 70

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 4-9-2011 om 21:44 uur.
 
giggitybyte
Aquamaniac 4-9-2011 21:47 Print reply

Posts: 882
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



er zijn ook nog imitatie cilinders in omloop waar ge2 op staat. deze zijn ook een stuk minder snel.



denk niet dat dat hier het geval is

de verkoper zei dat het blok al 7 jaar stil had gelegen
en naast het blok zat er een complete nsr bij in onderdelen op het frame na dan en alles wat erbij zat was netjes en origineel.
en volgens de verkoper zat deze cilinder al zolang op het blok als dat hij hem had en er zelf nog mee rondreed

maar je weet maar nooit het is natuurlijk altijd mogenlijk

trek morgen de boel weel los en dan ga ik de oorzaak wel vinden



 
er gaat niks boven luchtkoeling
De Schout 4-9-2011 22:01 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


ja charmo, maar die lopen wel harder dan 70

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 4-9-2011 om 21:44 uur.



die is er ook nog als 50cc geweest en die lopen met een 12mm die niet perfect is afgesteld en een willekeurige pijp niet veel harder dan 70 hoor.

@ ts, je hebt t over een 4e versnelling. ging er even van uit dat dat je hoogste versnelling was. op een blok met een 4-bak heeft nooit een snelle ge2 gestaan van honda uit. dus hoeft niet origineel te zijn. originele is trouwens wel makkelijk te herkennen aan een ovaal tekentje met hm er in op de zijkant van de cilinder, ter hoogte van de spoelkanalen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Aquamaniac 4-9-2011 22:09 Print reply

Posts: 882
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



die is er ook nog als 50cc geweest en die lopen met een 12mm die niet perfect is afgesteld en een willekeurige pijp niet veel harder dan 70 hoor.

@ ts, je hebt t over een 4e versnelling. ging er even van uit dat dat je hoogste versnelling was. op een blok met een 4-bak heeft nooit een snelle ge2 gestaan van honda uit. dus hoeft niet origineel te zijn. originele is trouwens wel makkelijk te herkennen aan een ovaal tekentje met hm er in op de zijkant van de cilinder, ter hoogte van de spoelkanalen.



dan is de cilinder in elk geval origineel want dat hm tekentje staat er wel op

net als de andere cilinder op het oude blok

blok komt trouwens uit brabant en is me met wel meer brommer spullen opgevallen dat in die regio veel sneller spul vanuit duitsland en belgie rondrijd

 
er gaat niks boven luchtkoeling
appie_1988 5-9-2011 1:22 Print reply

Posts: 322
Komen de poorten wel helemaal open?
Ik heb wel es gehad dat ik met de zelfde cilinder op twee verschillende blokken een aan aantal hoogte aan voetpakking moest gebruiken om de poorten goed te krijgen op het odp.

Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 5-9-2011 om 1:23 uur.
 
Aquamaniac 5-9-2011 20:01 Print reply

Posts: 882
ik heb zojuist de cilinders losgehaald en dus ook de oorzaak gevonden

de ge2 op mijn oude blok heeft mooie grote poorten

de ge2 op het nieuwe blok heeft piepkleine poortjes
de inlaatpoortjes zie je zonder vergrootglas zelfs niet eens

aan de buitenkant is alleen als verschil zichtbaar dat er een punt voor ge2 staat bij de langzame cilinder

 
er gaat niks boven luchtkoeling

Dit topic is 2470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved