Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rs125 komt niet op toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65127 - Rs125 komt niet op toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aron_N 3-9-2011 16:10 Print topicpost

Posts: 432
Ik heb een probleem met mn Aprilia rs125.

De krukaslagers zijn laatst vervangen. Na het monteren van het blok liep hij perfect. Na een km of 30 te hebben gereden wil hij ineens niet meer op toeren komen. In zn vrij komtie ongeveer tot 7000 en rijdend niet hoger dan 5500. Stationair loopt hij verder wel gewoon prima en hij start ook gewoon direct.

Wat kan het probleem zijn?
 

mxbeunking 3-9-2011 16:21 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aron_N
Ik heb een probleem met mn Aprilia rs125.

De krukaslagers zijn laatst vervangen. Na het monteren van het blok liep hij perfect. Na een km of 30 te hebben gereden wil hij ineens niet meer op toeren komen. In zn vrij komtie ongeveer tot 7000 en rijdend niet hoger dan 5500. Stationair loopt hij verder wel gewoon prima en hij start ook gewoon direct.

Wat kan het probleem zijn?


bougie kappot? iets met de ontsteking aan de hand? (bobine) grotere sproeier?
 
Draaiwerk nodig? = PB
Wizard1894 3-9-2011 17:40 Print reply

Posts: 695
je bent wel een dwaas als je met nieuwe krukas lagers na 30 km al ding op 7000 toeren stationair gaat blazen... arme aprilia zou eerst maar eens normaal rijden tot je bij 500 km bent en dan kan het gas er wel op maar niet na 30 km

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 3-9-2011 om 17:41 uur.
Ontsteking probleem (cdi)

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 3-9-2011 om 17:41 uur.
 
Aron_N 3-9-2011 18:11 Print reply

Posts: 432
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
je bent wel een dwaas als je met nieuwe krukas lagers na 30 km al ding op 7000 toeren stationair gaat blazen... arme aprilia zou eerst maar eens normaal rijden tot je bij 500 km bent en dan kan het gas er wel op maar niet na 30 km

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 3-9-2011 om 17:41 uur.
Ontsteking probleem (cdi)

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 3-9-2011 om 17:41 uur.


Reageer normaal of reageer niet..
Hier heeft niemand wat aan.
 
j0ren 3-9-2011 18:15 Print reply

Posts: 1298
Meestal een verneukte bougie. En anders even checken of je ontsteking nog optijd staat, misschien niet goed vastgedraaid en daardoor verdraait?


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
jr customs 3-9-2011 18:21 Print reply

Posts: 1057
sproeier er uit getrilt...
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-9-2011 18:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
je bent wel een dwaas als je met nieuwe krukas lagers na 30 km al ding op 7000 toeren stationair gaat blazen... arme aprilia zou eerst maar eens normaal rijden tot je bij 500 km bent en dan kan het gas er wel op maar niet na 30 km

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 3-9-2011 om 17:41 uur.
Ontsteking probleem (cdi)

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 3-9-2011 om 17:41 uur.



lagers inrijden? t zijn gvd geen glijlagers, fijn aftrappen dat ding

 
Aron_N 7-9-2011 20:15 Print reply

Posts: 432
Thanks allemaal.

Als ik de benzinekraan dicht draai en de carburateur leeg draai, looptie vlak voordat de carb leeg is ineens prima voor dattie uitvalt.

Misschien kan iemand hier wat mee? Ga gauw de bougie vervangen en de rest even bekijken.
 
mxbeunking 7-9-2011 20:16 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aron_N
Thanks allemaal.

Als ik de benzinekraan dicht draai en de carburateur leeg draai, looptie vlak voordat de carb leeg is ineens prima voor dattie uitvalt.

Misschien kan iemand hier wat mee? Ga gauw de bougie vervangen en de rest even bekijken.


verzuipt ie denk
 
Draaiwerk nodig? = PB
alwin mtx 7-9-2011 21:11 Print reply

Posts: 505
dat is het teken dat als je benzine op gaat het mengsel gord word.

dus idd even kijken of je hoofd sproeier er niet uit getrild is, op de stationair sproeier kan je idd aardig rijden.
 
Aprilia RX 50 2003 7-9-2011 21:12 Print reply

Posts: 6717
op een of andere manier staat ie dan te rijk. wat voor kleur heeft je bougie, en hoe zit de bovenkant van de zuiger eruit?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Maup 7-9-2011 21:14 Print reply

Posts: 4353
Wat Jr customs zegt.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Frysk 7-9-2011 23:01 Print reply

Posts: 34930
Gewoon carb goed nakijken.
Misschien een verstopt luchtfilter maar dat lijkt me echt sterk..
 
giggitybyte
crosser75 8-9-2011 18:07 Print reply
Posts: 107
even naar de kleur van je sproeier kijken. het lijkt erop dat hij teveel benzine krijgt. als dan je vlotterbak bijna leeg is krijgt hij even minder benzine en meer lucht dan loopt hij ff heel goed en daarna is de benzinie op dus waarschijnlijk een kleinere sproeier monteren maar moet je even kijken naar de kleur van de bougie
 
JB1 8-9-2011 18:08 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser75
even naar de kleur van je sproeier kijken. het lijkt erop dat hij teveel benzine krijgt. als dan je vlotterbak bijna leeg is krijgt hij even minder benzine en meer lucht dan loopt hij ff heel goed en daarna is de benzinie op dus waarschijnlijk een kleinere sproeier monteren maar moet je even kijken naar de kleur van de bougie



Sproeierkleur?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 2608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved