Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt50MX houdt in

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65118 - Yamaha dt50MX houdt in
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vic-h 1-9-2011 21:40 Print topicpost
Posts: 148
Hallo,

Heb toch mijn yamaha dt50MX weer uit de schuur getrokken.
Moest er een nieuw tapje in het blok draaien, maar nu ik het blok en alles er weer op heb, houd de brommer in bij het gas geven. de tank zuigt iig geen vacuum, en brandstof genoeg.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Vic
 

alan 1-9-2011 22:12 Print reply
Posts: 15
Carb misschien vervuild?
misschien opnieuw afstellen.
 
vic-h 1-9-2011 22:19 Print reply
Posts: 148
ja maar als je voor de brommer staat, zitten aan de rechterkant van de carb 2 schroefjes, de bovenste is koperkleurig en de onderste metaal-kleurig, welke is voor stationair en welke voor de verhouding?, als ik de onderste uitdraai gaat ie harder stationair lopen en als ik bovenste naar binnen draai gaat ie ook harder stationair lopen.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alan
Carb misschien vervuild?
misschien opnieuw afstellen.


 
JB1 1-9-2011 22:20 Print reply

Posts: 14881
Er zit een sproeiertje binnenin, die is voor de lucht/benzine houding op vol gas.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
vic-h 1-9-2011 22:23 Print reply
Posts: 148
oww, maar voordat ik het blok eraf had gehaald, liep die met dezelfde afstelling en sproeier wel prima! maar kan het niet aan het luchtfilter liggen dat er troep in zit ofzo?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Er zit een sproeiertje binnenin, die is voor de lucht/benzine houding op vol gas.


 
thedutchrockstar 1-9-2011 22:29 Print reply

Posts: 500
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
oww, maar voordat ik het blok eraf had gehaald, liep die met dezelfde afstelling en sproeier wel prima! maar kan het niet aan het luchtfilter liggen dat er troep in zit ofzo?[...]




Alles kan,

Ik zou zeggen maak die luchtfilterbox open en neem een kijkje... is zo gepiept... als ie echt vies is kan het daar aan liggen...

Trap hem dan ook een keertje aan met het filter element eruit, en kijk even hoeveel verschil dat maakt (niet te lang je wil niet dat er zo iets je carb in komt)
 
2 wheel madness
vic-h 1-9-2011 22:36 Print reply
Posts: 148
maar hoe krijg je dat luchtfilter eruit dan, want als ik die kapjes aan de zijkant opentrek, zie ik een lege plaats voor een accu, en aan de andere kant een stuk zwart plastic
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thedutchrockstar
[...]


Alles kan,

Ik zou zeggen maak die luchtfilterbox open en neem een kijkje... is zo gepiept... als ie echt vies is kan het daar aan liggen...

Trap hem dan ook een keertje aan met het filter element eruit, en kijk even hoeveel verschil dat maakt (niet te lang je wil niet dat er zo iets je carb in komt)


 
Tobias Verhoef 1-9-2011 22:41 Print reply

Posts: 1832
Ga gewoon eventje logisch nadenken en ga zelf even de luchtfilter op zoeken.
En ook al lukt het nog niet, maakt even wat foto's dan kunnen wij het zo aanwijzen.


Als ik het goed begrijp heeft de brommer een poos stil gestaan en daardoor is waarschijnlijk de carb vies geworden.

Als ik jou was zou ik even:
-carb schoonmaken
-verse bougie
-luchtfilter schoonmaken
-even de oude benzine uit de tank halen en verse erin doen

 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
thedutchrockstar 1-9-2011 22:42 Print reply

Posts: 500
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
maar hoe krijg je dat luchtfilter eruit dan, want als ik die kapjes aan de zijkant opentrek, zie ik een lege plaats voor een accu, en aan de andere kant een stuk zwart plastic[...]




Aan de kant van de accu hoort ook een olie tankje te zitten

Maar de zwarte plastic kant zit vast gemaakt met een aantal schroeven, maak die los en haal voorzichtig de zwarte kap eraf...
Daar binnen zul je een driehoekig groen soort schuimpje zien... dat is het lucht filter element =]

Haal die dr uit en bekijk hem... maak desnoods een foto en plaats hem hier zodat wij hem voor je kunnen bekijken...

Tip: als je niet goed bij de schroeven kan maak dan de demper los, dat geeft je een stuk meer toegang
 
2 wheel madness
vic-h 1-9-2011 22:51 Print reply
Posts: 148
okee doe ik! thx!
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thedutchrockstar
[...]


Aan de kant van de accu hoort ook een olie tankje te zitten

Maar de zwarte plastic kant zit vast gemaakt met een aantal schroeven, maak die los en haal voorzichtig de zwarte kap eraf...
Daar binnen zul je een driehoekig groen soort schuimpje zien... dat is het lucht filter element =]

Haal die dr uit en bekijk hem... maak desnoods een foto en plaats hem hier zodat wij hem voor je kunnen bekijken...

Tip: als je niet goed bij de schroeven kan maak dan de demper los, dat geeft je een stuk meer toegang


 
vic-h 1-9-2011 22:52 Print reply
Posts: 148
ja maar heeft maar 1,5 maand stil gestaan ong:(
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ga gewoon eventje logisch nadenken en ga zelf even de luchtfilter op zoeken.
En ook al lukt het nog niet, maakt even wat foto's dan kunnen wij het zo aanwijzen.


Als ik het goed begrijp heeft de brommer een poos stil gestaan en daardoor is waarschijnlijk de carb vies geworden.

Als ik jou was zou ik even:
-carb schoonmaken
-verse bougie
-luchtfilter schoonmaken
-even de oude benzine uit de tank halen en verse erin doen



 
Tobias Verhoef 1-9-2011 22:54 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
ja maar heeft maar 1,5 maand stil gestaan ong:([...]





Toch zal ik voor de zekerheid het even controleren.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
vic-h 1-9-2011 23:02 Print reply
Posts: 148
oke zal wel even kijken, maar het is zo onhandig, net heleboel eraf gehad en alle pakkingen nieuw en de taps in het blok, kan ik alles weer los maken, wat nu vast zit, kan je veter zo weinig mogelijk los maken als t niet van belang is
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]



Toch zal ik voor de zekerheid het even controleren.


 
vic-h 2-9-2011 1:43 Print reply
Posts: 148
hier enkele foto's van het luchtfilter, ik kan niet beoordelen of ik aan een nieuwe toe ben. Heb ik het nodig of niet?

http://www.flickr.co...8149/in/photostream/

http://www.flickr.co...8293/in/photostream/
 
kenny77 2-9-2011 10:24 Print reply

Posts: 29286
Contactpunten in welke staat zijn die en wanneer zijn ze voor het laatst gecontroleerd of ze de goede afstand hebben?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
ja maar als je voor de brommer staat, zitten aan de rechterkant van de carb 2 schroefjes, de bovenste is koperkleurig en de onderste metaal-kleurig, welke is voor stationair en welke voor de verhouding?, als ik de onderste uitdraai gaat ie harder stationair lopen en als ik bovenste naar binnen draai gaat ie ook harder stationair lopen. [...]




Het schroefje wat op de gasschuif buis zit, die is voor stationair.
Het schroefje dat het dichtste bij de luchtfilter zit, dat is de luchtschroef.

Die kan je als basis zetten, helemaal in draaien en dan 2 slagen uit (2x 360 graden)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
hier enkele foto's van het luchtfilter, ik kan niet beoordelen of ik aan een nieuwe toe ben. Heb ik het nodig of niet?

http://www.flickr.co...8149/in/photostream/

http://www.flickr.co...8293/in/photostream/



Naja hij ziet er niet nieuw uit, maar met een 12mm carburateur zou ik met er niet zo'n zorgen om maken.

Waar aan het blok heb je precies gesleuteld?
Omdat je hebt staan dat er een nieuwe tap in moest?
 
vic-h 2-9-2011 13:59 Print reply
Posts: 148
contactpunten leken me nog wel prima, ik heb nieuwe taps waar de 4 tapeindes van e bevestiging van de cylinder ingedraaid worden, ook nieuwe pakkingen in mijn cylinder. Dus misschien moet ik beter afstellen omdat deze pakkingen dikker en nieuwer zijn en daarom een heel klein beetje meer cc's heb?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Contactpunten in welke staat zijn die en wanneer zijn ze voor het laatst gecontroleerd of ze de goede afstand hebben?

[...]


Het schroefje wat op de gasschuif buis zit, die is voor stationair.
Het schroefje dat het dichtste bij de luchtfilter zit, dat is de luchtschroef.

Die kan je als basis zetten, helemaal in draaien en dan 2 slagen uit (2x 360 graden)

[...]



Naja hij ziet er niet nieuw uit, maar met een 12mm carburateur zou ik met er niet zo'n zorgen om maken.

Waar aan het blok heb je precies gesleuteld?
Omdat je hebt staan dat er een nieuwe tap in moest?


 

Dit topic is 1845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved