Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke olie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65115 - Welke olie?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

minarelli 1-9-2011 15:05 Print topicpost

Posts: 42
Hallo,

Ik wil de olie in mijn am6 blokje vervangen, maar ik weet niet of ik nu de juiste olie heb gekocht.
Ik heb een fles castrol power rs 4t 10w40 half syntetisch gehaald, maar ik hoorde net dat volledig syntetisch beter is, ook omdat het weer kouder word en semi syntetisch dan condens veroorzaakt ofzo.

Mijn vraag is dus welke wat is het verschil tussen deze oliƫn en welke kan ik het beste (ook in de winter) gebruiken?
 

Paul de Salmiakbal 1-9-2011 15:30 Print reply

Posts: 5285
T zal heus wat verschil maken, maar je kunt het er makkelijk in pleuren.
Wel voor natte platen eh?
 
crosser75 1-9-2011 15:38 Print reply
Posts: 107
am6 is toch altijd natte platen koppeling?
 
koetjeboe91 1-9-2011 15:47 Print reply

Posts: 2096
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_oil

uitleg over syntetisch olie in het engels even door lezen en je weet wat meer
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Paul de Salmiakbal 1-9-2011 16:11 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser75
am6 is toch altijd natte platen koppeling?

Ik bedoelde dat de olie er geschikt voor moet zijn
 
bladet 1-9-2011 16:40 Print reply
Posts: 110
k rij al jaren lang met 10w40 syntetische olie. nooit problemen gehad. en wat eigenlijk nog beter is 10w30 maar die zijn wat moeilijker te vinden. bij 10w40 kan het zo zijn dat bij overschakelen de koppelingsplaten wat blijven slippen. doordat het wat dikker is. maar dan praat je wel over extreme setups !

maar met een normale 50cc en een snelle uitlaat kan je gewoon 10w40 syntetische olie gebruiken !
 
minarelli 1-9-2011 17:48 Print reply

Posts: 42
bedoelen jullie met syntetische olie volledig syntetische olie? Ik heb namelijk een flesje halfsyntetische olie en ik wil weten of dat ook goed is in de winter..
 
BenjaminDG 1-9-2011 18:17 Print reply

Posts: 4605
Ja man, tis maar een brommerke

Kan je zelfs gewone motorolie voor gebruiken.


 
Vlaanderen vrij!
honda fryslan 1-9-2011 19:36 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja man, tis maar een brommerke

Kan je zelfs gewone motorolie voor gebruiken.






 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
PRO TUNING 1-9-2011 20:14 Print reply

Posts: 4000
In plaats van motor olie kun je beter versnellingsbak olie gebruiken, die is er voor gemaakt zoals Denicol Trans Power 10W/30

Motor olie is slechts een nood oplossing
 
BenjaminDG 1-9-2011 20:35 Print reply

Posts: 4605
Ik heb eigenlijk altijd gewone motorolie (auto) gebruikt in mijn honda CB500S, Die heeft al over de 100.000 km.

Nooit problemen mee gehad.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-9-2011 om 20:36 uur.
 
Vlaanderen vrij!
jong 1-9-2011 21:36 Print reply

Posts: 1445
SAE 75W90 GL4 of hoger moet er in volgens het werkplaatshandboek.

Directe symptomen van 10W40 auto-olie is dat je koppeling mogelijk gaat slippen. Op de lange duur is het mogelijk dat je bak harder slijt, al lijkt me dat ietwat overdreven met een 50cc'tje.

Dat mensen in een 4takt 10w40 gooien is logisch, en dat moet ook volgens de fabrikanten. Gooi je er dikkere olie in dan zal deze onvoldoende smeren en dan ligt zo je nokas er uit. Motorfietsenolie bevat additieven tegen het slippen van de koppeling, maar ook hier lijkt me dat niet aan de orde bij een 50cctje met maximaal 3pk.
 
Royal Club 1-9-2011 21:38 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jong
SAE 75W90 GL4 of hoger moet er in volgens het werkplaatshandboek.

Directe symptomen van 10W40 auto-olie is dat je koppeling mogelijk gaat slippen. Op de lange duur is het mogelijk dat je bak harder slijt, al lijkt me dat ietwat overdreven met een 50cc'tje.

Dat mensen in een 4takt 10w40 gooien is logisch, en dat moet ook volgens de fabrikanten. Gooi je er dikkere olie in dan zal deze onvoldoende smeren en dan ligt zo je nokas er uit. Motorfietsenolie bevat additieven tegen het slippen van de koppeling, maar ook hier lijkt me dat niet aan de orde bij een 50cctje met maximaal 3pk.


nokkenas op een 2takt?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jong 1-9-2011 21:40 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


nokkenas op een 2takt?


Lijkt me toch duidelijk dat ik daar over 4takt spreek.
 
Royal Club 1-9-2011 22:08 Print reply

Posts: 60390
Maar het gaat niet over een 4takt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tobias Verhoef 1-9-2011 22:35 Print reply

Posts: 1832
Gewoon 10W40 voor natte platen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 6841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved