Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - yamaha dt met voorschade

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1297 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65109 - yamaha dt met voorschade
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-PuchSjonnie- 31-8-2011 19:28 Print topicpost
Posts: 735
hallo iedereen
ik wil graag een yamaha dt kopen voor mijn 16de, ik wou deze naar mijn eigen smaak maken en daardoor was deze(deze brommer
brommer wel heel mooi, maar nu mijn vraag, er staat bij dat de voorvork krom is, maar ik ben nu bang dat ik hem straks koop dat heel het frame en balhoofd en velg ook helemaal krom is, en dan heb ik dus nou nog niks, kan iemand zien of die krom is of weet iemand uit ervaring dat het frame dan wel krom moet zijn, en zijn er dingen waar ik op moet letten als ik hem koop? en is 350 duur voor dit ding,
mvg nick
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-8-2011 19:31 Print reply

Posts: 17929
350 is niet teveel, maar kom balhoofd is moeilijk te zien, je kunt gaan kijken of t er beetje recht uitziet, en of er nergens barsten in de lak zitten
 
Cas DT 31-8-2011 19:35 Print reply

Posts: 3131
In die brommer gaat zo te zien al een paar honderd euro aan onderdelen zitten.

En de velg lijkt me wel krom, 3e foto helemaal bovenaan (rechts van de voorpoot) Zit iets ruimte tussen de band en de velg.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
-PuchSjonnie- 31-8-2011 19:36 Print reply
Posts: 735
kijk voorvorkje wou ik vervangen door een van een derbi usd, velgje omdraaien (miss nog busjes draiien voor balhoofd en voor de velg ok dat lukt wel nieuw stuurtje erop kapjes zien te scoren, maar het moet niet zijn dat het frame helemaal krom is en de velg ook,maar 350 vond ik ook helemaal niet vel voor een goedlopende brommer en frame met kenteken en dan ook nog een nieuwe brommer, tja de schade lukt wel, maar krom frame tja die frampjes zijn nou niet 123 te vinden
 
Cas DT 31-8-2011 19:38 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
kijk voorvorkje wou ik vervangen door een van een derbi usd, velgje omdraaien (miss nog busjes draiien voor balhoofd en voor de velg ok dat lukt wel nieuw stuurtje erop kapjes zien te scoren, maar het moet niet zijn dat het frame helemaal krom is en de velg ook,maar 350 vond ik ook helemaal niet vel voor een goedlopende brommer en frame met kenteken en dan ook nog een nieuwe brommer, tja de schade lukt wel, maar krom frame tja die frampjes zijn nou niet 123 te vinden


Frames staan af en toe wel te koop hoor.
Maar ik zou er vanuit gaan dat de velg krom is, dan is meestal ook de schijf kapot, en daarmee misschien de klauw.
voor de rest ziet de brommer er ook vrij afgetrapt uit.
Ketting en tandwielen, schijf achter. Etc.
Maar ik weet het allemaal niet zeker, het is lastig te zien op z'n foto.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
-PuchSjonnie- 31-8-2011 19:41 Print reply
Posts: 735
ik dacht dan derbi voorvork en dan ook de velg want die ziet er best wel krom uit ja, remmen van de dt pasmaken of gwn derbi kopen, en wat nog verder, zou jij mischien een lijstje willen maken wat er allemaal mist omdat jij ook zon brommer hebt
 
Cas DT 31-8-2011 19:51 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
ik dacht dan derbi voorvork en dan ook de velg want die ziet er best wel krom uit ja, remmen van de dt pasmaken of gwn derbi kopen, en wat nog verder, zou jij mischien een lijstje willen maken wat er allemaal mist omdat jij ook zon brommer hebt


Prima,

Ik zou vervangen:

Ketting en tandwielen.
Alle kappen.
Ontstekingskapje.
Zadelhoes (als je die kunt vinden, meestal zie je alleen het zadel) Die kun je ook zelf bekleden trouwens, maar dan wordt die (saai) zwart.
Schijf achter is misschien nog te redden, maar is wel verroest. Dus ga er maar vanuit dat de blokken niet geweldig meer zijn.
Ja voor de rest klein spul, stuur, handvatten, hevels..
Olietankje en de radiateur zijn misschien beschadigd.
En zo te zien veel coat/spuitwerk.
Er zit ook geen uitlaat op.
En dan is het nog maar de vraag of die motorisch in goede staat is.
Mocht je de originele teller nog willen wordt dat een duur grapje, maar die werkt ook alleen als je de schijf + rem van een DT gebruikt.

Klinkt als een mooi projectje, maar gaat waarschijnlijk wel veel geld in zitten.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
KlaasMarten 31-8-2011 19:54 Print reply

Posts: 423
Je weet ook niet of het blok goed loopt, de eigenaar zegt het wel maar je kunt het beste toch zelf even een testrit maken. (wat dus niet kan wegens kromme voorvork)

Als je em wel koopt, zou ik op alles afkraken (wat mist en stuk is enz.) en er 200,- voor geven.


Je moet er niet teveel van verwachten, want meestal is er wel meer mis dan alleen een kromme voorvork en voorvelg.



 
Haus am See
-PuchSjonnie- 31-8-2011 19:58 Print reply
Posts: 735
ah ja dat word een duur grapje, bedankt voor de lijst, ik ga denk ik toch maar opzoek naar, een derbi,rieju aprillia rx oid in die hoek, vind mt/b enzo super mooi maar wil nu een keer iets met watergekoeld blokje en cross look,kijk ik zocht eigenlijk een hok van een senda rieuju dt of iets om er mooie ktm/yamaha cross kappen oid op te zetten, en hem een mooie crosslook geven, daar vond ik de dt goed voor want die heeft al kappen die heel veel op yz kappen lijken
 
JB1 31-8-2011 20:04 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
ah ja dat word een duur grapje, bedankt voor de lijst, ik ga denk ik toch maar opzoek naar, een derbi,rieju aprillia rx oid in die hoek, vind mt/b enzo super mooi maar wil nu een keer iets met watergekoeld blokje en cross look,kijk ik zocht eigenlijk een hok van een senda rieuju dt of iets om er mooie ktm/yamaha cross kappen oid op te zetten, en hem een mooie crosslook geven, daar vond ik de dt goed voor want die heeft al kappen die heel veel op yz kappen lijken


Honda MTX-R
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
-PuchSjonnie- 31-8-2011 20:10 Print reply
Posts: 735
vind ik ook retemooi,maar wil graag am6 of derbi blok, het liefst am6 en dan met 70cc hebo manston metrakit pro race of opmaat 28mm keihin en mallossi eprom,gewoon omdat dit snelle en pittige blokjes zijn en met eprom een gruwelijke gasreactie hebben en het cross geluid
 
JB1 31-8-2011 20:12 Print reply

Posts: 14881
Honda MTX-R2
Malossi 110cc cilinder, HPI, Opmaat, 32mm.
Zelfde effect
En je hoeft niet je kruk te vervangen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
-PuchSjonnie- 31-8-2011 20:17 Print reply
Posts: 735
nou denk dat 70 hebo manston opmaat mallossi eprom v-force membraam 32mm tog even wat sneller is
 
Cas DT 31-8-2011 20:19 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
nou denk dat 70 hebo manston opmaat mallossi eprom v-force membraam 32mm tog even wat sneller is


Feller, maar sneller waarschijnlijk niet.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
-PuchSjonnie- 31-8-2011 20:21 Print reply
Posts: 735
nou een jongen die ik ken die had precies deze setup maar dan met een mk pro race en die reed in het weiland langs de weg en boekte zon beetje alle autos naast hem eruit hij uitstilstan hun reden, en zijn broer had een yz125 en die hield hij net bij en reed door tot de 100 -110 ong, dat ging echt retesnel
 
kenny77 31-8-2011 20:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
nou denk dat 70 hebo manston opmaat mallossi eprom v-force membraam 32mm tog even wat sneller is


Bij een honda 80 lc blok geen malossi pakken, maar een bewerkte ns1 cilinder.
Als je een beetje leuk knutselen kan, heb je daar ook zomaar 20 pk mee.

Het is waar, am6 is veeeeeel makkelijker, maar dat kan ook iedereen.
honda blok is ook 4x zo goedkoop.
 

Dit topic is 4420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved