pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
30-8-2011 16:06 |
Posts: 8593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drivelife
hey,
weet er iemand van jullie een goede oldtimer garage in de buurt van antwerpen zijn? voor mijn suzuki zr50 sl
alvast bedankt,
senne
Gewoon in een Suzuki garage langsgaan.
Of je doet je onderhoud zelf, dan is het nog beter gedaan ook.
Dit kan ook in het kleine vragen topic...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
drivelife |
30-8-2011 16:10 |
Posts: 56 |
zelf is gevaarlijk om te doen aangezien ik niets van brommers afweet.
en sorry ik fail geregeld wel eens met het poste in het juiste forum.
|
|
de brommer, het stalen ros van deze tijd |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
30-8-2011 16:16 |
Posts: 8593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drivelife
zelf is gevaarlijk om te doen aangezien ik niets van brommers afweet.
Daar hebben we internet, digitale camera's en brommeforum voor.
En die rukkers in de garage kennen er zelf niets van.
Ik kwam ooit met een Honda MTX 200 in een erkende Honda garage en ze vroegen me "wat is het", terwijl ze hem door het raam bekeken.
Mijn laatste herstelling heb ik zelf mogen doen, maar wel goed mogen dokken voor ik-weet-niet-wat-ze-gedaan-hebben (vrijwel zeker niets)...en dan was de tank ook plotseling leeg.
Zo kan ik nog wel wat dingen vertellen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
maerijn |
30-8-2011 16:18 |
Posts: 2455 |
Het is heus niet zo moeilijk om je brommer zelf te onderhouden, ik wil je anders best helpen met opknappen via internet, heb zelf ook mijn zr50 gekregen toen ik 15 was
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 30-8-2011 om 16:18 uur.
|
|
|
|
drivelife |
30-8-2011 16:20 |
Posts: 56 |
daar hebt ge wel een punt.
|
|
de brommer, het stalen ros van deze tijd |
|
drivelife |
30-8-2011 16:23 |
Posts: 56 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Het is heus niet zo moeilijk om je brommer zelf te onderhouden, ik wil je anders best helpen met opknappen via internet, heb zelf ook mijn zr50 gekregen toen ik 15 was
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 30-8-2011 om 16:18 uur.
dank u. het klotige is wel dat ik amper gereedschap tot mijn beschikking heb en de brommer moet terug naar mijn pa zijn garage. een half uur van hier. ik moet ook nog wel onderdelen bestellen via het internet, die ik niet zo vertrouw. maar ik wil het echt wel proberen.
|
|
de brommer, het stalen ros van deze tijd |
|
mx-jacob |
30-8-2011 17:11 |
Posts: 2938 |
maar wat is er precies mis mee dan?
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
drivelife |
30-8-2011 17:37 |
Posts: 56 |
zoveel denk ik dat ik het allemaal niet zo goed weet...
|
|
de brommer, het stalen ros van deze tijd |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
30-8-2011 18:53 |
Posts: 8593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drivelife
zoveel denk ik dat ik het allemaal niet zo goed weet...
Rijdt hij nog ?
Zonee, beginnen met 3 belangrijke punten :
- krijgt hij benzine ?
- heeft hij ontsteking ?
- heeft hij compressie ?
Rijdt hij wel :
komt wel goed...we helpen je wel...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
drivelife |
30-8-2011 22:41 |
Posts: 56 |
hij rijdt niet en van de checkpoints weet ik alleen dat er bijna zeker amper compressie is.
|
|
de brommer, het stalen ros van deze tijd |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
31-8-2011 10:09 |
Posts: 8593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drivelife
hij rijdt niet en van de checkpoints weet ik alleen dat er bijna zeker amper compressie is.
Je kan even zoeken of je een blokje of sloopbrommer kan vinden die wel compressie heeft.
Anders zal je een zuiger en/of zuigerveren en/of cilinder nodig hebben.
Er zijn hier wel bf-ers met dezelfde brommer als jij, inbox ze even.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
31-8-2011 10:10 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drivelife
hij rijdt niet en van de checkpoints weet ik alleen dat er bijna zeker amper compressie is.
als je hem in z'n 1 gaat duwen en het achterwiel gaat rond heb je te weinig compressie.
voor de vonk:
pak een bougiesleutel of een baco (verstelbare sleutel) en schroef die naar 21 mm. draai de bougie eruit (dat dingetje bovenop je cilinder) en hoe hem tegen het blok oid aan. dan vraag je iemand om hem even te ''starten'' (kickstart of elektrisch maakt niet uit). en dan moet er een helderblauwe vonk zijn tussen de puntjes.
als bijde niks uikomt even via het bougiegat wat benzine/wd40/andere brandbare vloeistof naar binnen, bougie er weer op en als hij dan even aangaat krijg je geen benzine.
Ik hoop dat ik het zo voldoende simpel heb uitgelegd?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
drivelife |
31-8-2011 18:39 |
Posts: 56 |
ja hoor, maar je kan hem enkel starten vi kickstart en die is eigenlijk ook kapot.
|
|
de brommer, het stalen ros van deze tijd |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
31-8-2011 19:11 |
Posts: 8593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drivelife
ja hoor, maar je kan hem enkel starten vi kickstart en die is eigenlijk ook kapot.
In tweede versnelling aanlopen
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
drivelife |
31-8-2011 20:03 |
Posts: 56 |
dat is ook wat mijn broer moest doen in den tijd.
|
|
de brommer, het stalen ros van deze tijd |
|