Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Snelle 50cc enduro/off-road

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65099 - Snelle 50cc enduro/off-road
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 7814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vic-h 31-8-2011 18:17 Print reply
Posts: 148
thx! dat is info waar ik wat aan heb!, maar naast de oude beestjes die ik al heb(tomos 2l en een yamaha dt50MX) wil ik wel wat nieuwers erbij. maar dan is de keuze snel gemaakt, een aardig nieuwe yamaha dt dus!,
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Kijk uit met wat je hier vraagt, zegt en stelt jongen. Een dergelijke vergelijking opstellen (Derbi-DT) is voor 99% zeker om uit te lopen op een enorme discussie wat leidt tot offtopic een gesloten topic

haha nee maar een Derbi is leuk voor twee jaar en dan moet je er zo snel mogelijk vanaf. Derbi (50cc) heeft over het algemeen aluminium frames die niet roesten maar ook niet al te goed tegen meer cc's kunnen (denk echt aan 125cc+). Voor Yamaha is zo'n stap minder groot.

Yamaha , suzuki, honda hebben in de jaren 80 hele degelijke machines gemaakt die nu nog steeds op en top rondrijden met ook een beetje dank aan een goede monteur/berijder. Die machientjes zijn allemaal wat zwaarder uitgevoerd dan Derbi waar het meer gaat om het optische dan de kwaliteit. Alles is tweederangs bij Derbi; van de buddy tot het blok tot de kamikaze wiellagers tot en met het prijskaartje wat niet alleen aan de brommer, maar ook aan de onderdelen hangt.

Met andere woorden een te dure brommer waar je leuk mee kunt shinen en sneller weg bent bij het stoplicht dan de Tomos naast je, maar welke geen echt rijplezier oplevert.

Op de nieuwe DT heb ik nooit gereden, maar hoor er niets dan slechts over in mijn omgeving. Losschietende sturen, balhoofden, wiellagers etc...

Het nieuwe spul is door al haar 'verlichtende' (in gewicht) innovaties gewoon zwakker geworden op een heleboel punten. Ga vooral voor ouderwetse degelijkheid; daar heb je veel meer plezier van


 
Cas DT 31-8-2011 18:57 Print reply

Posts: 3131
Ik rijd zelf een nieuw type yamaha DT50x van 2008, en ik heb er geen problemen mee gehad. Of in ieder geval niks raars.

Op dt zitten meer luxe dingen dan op een derbi, en het zit ook nog een stuk fijner (lees: geen betonnen zadel).

Mocht je vragen hebben hoor ik het vanzelf.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
ChielTZR 31-8-2011 19:00 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ik rijd zelf een nieuw type yamaha DT50x van 2008, en ik heb er geen problemen mee gehad. Of in ieder geval niks raars.

Op dt zitten meer luxe dingen dan op een derbi, en het zit ook nog een stuk fijner (lees: geen betonnen zadel).

Mocht je vragen hebben hoor ik het vanzelf.


wat is er luxer aan een dt?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Cas DT 31-8-2011 19:21 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


wat is er luxer aan een dt?


Zadel heeft vulling, startonderbreker op het standaard, dus je kunt niet wegrijden met het standaard uit.
Digitale teller. (ik vind die van drd trouwens nog slechter dan van extreme)
Pirelli banden, in plaats van vee rubber beton.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
vic-h 31-8-2011 23:29 Print reply
Posts: 148
iig thx!
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ik rijd zelf een nieuw type yamaha DT50x van 2008, en ik heb er geen problemen mee gehad. Of in ieder geval niks raars.

Op dt zitten meer luxe dingen dan op een derbi, en het zit ook nog een stuk fijner (lees: geen betonnen zadel).

Mocht je vragen hebben hoor ik het vanzelf.


 
Tobias Verhoef 31-8-2011 23:33 Print reply

Posts: 1832
Ik zou zelf voor een Honda MTX-sh/r/r2 met 80 blok.

Heb je een brommer die lekker wat koppel heeft en lekker betrouwbaar is en netjes 80 loopt.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
vic-h 1-9-2011 1:41 Print reply
Posts: 148
haha ja dat kan wel, maar heb al zoveel ouds gehad, en wat nieuwers lijkt me ook wel eens leuk...
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik zou zelf voor een Honda MTX-sh/r/r2 met 80 blok.

Heb je een brommer die lekker wat koppel heeft en lekker betrouwbaar is en netjes 80 loopt.


 

Dit topic is 7814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved