Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Snelle 50cc enduro/off-road

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65099 - Snelle 50cc enduro/off-road
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 31-8-2011 17:11 Print reply

Posts: 14881
Muizen in je banden stouwen, en op een mulle zandbaan met slicks rijden.
Dan kun je je droom waarmaken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
vic-h 31-8-2011 17:13 Print reply
Posts: 148
hahaha ja kan ook met een fiets...
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Muizen in je banden stouwen, en op een mulle zandbaan met slicks rijden.
Dan kun je je droom waarmaken.


 
JB1 31-8-2011 17:13 Print reply

Posts: 14881
Nou, dan moet je het lekker bij de fiets houden
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Floris-tsx 31-8-2011 17:16 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
oke haha, maar de ene brommer heeft toch gewoon standaard meer vermogen dan de andere?, wat is nou een brommer met (relatief voor 50cc) standaard gewoon een krachtig blok heeft?[...]




Derbi DRD heeft een vrij krachtig standaard blok in de zin van trekkracht. Wat wil zeggen dat ze in elk toerental ongeveer dezelfde trekkracht hebben. T enige wat je daarvoor moet doen is wat plastic wegtrekken en iets uit je carb halen. Dan rijdt het wel beter dacht ik.

Krachtig in de zin dat het nooit kapot gaat... tja... suzuki tsx

Maar ook een tsx kan veel trekkracht hebben. Daarvoor moet je alleen een 16mm carburateur erop zetten. Dan is het vergelijkbaar met een DRD. Dat is overigens wel ideaal, omdat je dan en kwaliteit rijdt en trekkracht hebt. Waar het bij DRD wat schort aan dat kwaliteitsdeel

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 31-8-2011 om 17:19 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
vic-h 31-8-2011 17:18 Print reply
Posts: 148
okee, ja heb zelf ook heel even een suzuki tsx gehad, maar wat moet je dan uit je carb. plukken?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Derbi DRD heeft een vrij krachtig standaard blok in de zin van trekkracht. Wat wil zeggen dat ze in elk toerental ongeveer dezelfde trekkracht hebben. T enige wat je daarvoor moet doen is wat plastic wegtrekken en iets uit je carb halen. Dan rijd het wel beter dacht ik.

Krachtig in de zin dat het nooit kapot gaat... tja... suzuki tsx


 
Floris-tsx 31-8-2011 17:21 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
okee, ja heb zelf ook heel even een suzuki tsx gehad, maar wat moet je dan uit je carb. plukken?[...]




Ja vraag me niet hoe het precies zit, maar het schijnt dat die DRD's standaar 14mm hebben en er een begrenzing tussen carb en spruitstuk zit die 14mm groot is en 17.5mm groot zou kunnen zijn.

Dat is wat ik altijd meekrijg van alle coole boys op school met Derbi's.
 
Iedereen kan professioneel worden
vic-h 31-8-2011 17:23 Print reply
Posts: 148
ow dat is wel handig inderdaad, heb trouwens welleens gelezen dat het frame van een derbi erg snel roest
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Ja vraag me niet hoe het precies zit, maar het schijnt dat die DRD's standaar 14mm hebben en er een begrenzing tussen carb en spruitstuk zit die 14mm groot is en 17.5mm groot zou kunnen zijn.

Dat is wat ik altijd meekrijg van alle coole boys op school met Derbi's.


 
vic-h 31-8-2011 17:23 Print reply
Posts: 148
wat rijd jij dan?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Nou, dan moet je het lekker bij de fiets houden


 
RikDT50MX - Nieuws Poster 31-8-2011 17:42 Print reply

Posts: 1558
jb rijdt cb400, en dat roesten staat dacht ik rieju om bekend. k weet niet hoe dat bij derbi zit.
 
I Can Play With Madness
vic-h 31-8-2011 17:44 Print reply
Posts: 148
okidoo
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
jb rijdt cb400, en dat roesten staat dacht ik rieju om bekend. k weet niet hoe dat bij derbi zit.


 
vic-h 31-8-2011 17:48 Print reply
Posts: 148
maar is de kwaliteit verder over het algemeen van derbi wel goed dan?
een nieuwe yamaha dt ziet er namelijk optisch wel kwalitatief beter uit..
 
JB1 31-8-2011 18:04 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
maar is de kwaliteit verder over het algemeen van derbi wel goed dan?
een nieuwe yamaha dt ziet er namelijk optisch wel kwalitatief beter uit..


Als je het IQ van een plastic zakje hebt is een Derbi gewoonweg perfect voor je.

Derbi heeft namelijk snoeiharde zadels, een blok dat je eerst moet reviseren als je hem een beetje wil opvoeren.
En 9/10 zijn gewoonweg afgetrapt.

Yamaha DT heeft alles gewoon wat beter mbt comfort etc.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RikDT50MX - Nieuws Poster 31-8-2011 18:05 Print reply

Posts: 1558
yamaha is gewoon superieur aan bijna alles.
 
I Can Play With Madness
vic-h 31-8-2011 18:06 Print reply
Posts: 148
oke dankje, ga ik denk ik voor een yamaha dt uit 2005-2010
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Als je het IQ van een plastic zakje hebt is een Derbi gewoonweg perfect voor je.

Derbi heeft namelijk snoeiharde zadels, een blok dat je eerst moet reviseren als je hem een beetje wil opvoeren.
En 9/10 zijn gewoonweg afgetrapt.

Yamaha DT heeft alles gewoon wat beter mbt comfort etc.


 
Floris-tsx 31-8-2011 18:07 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
maar is de kwaliteit verder over het algemeen van derbi wel goed dan?
een nieuwe yamaha dt ziet er namelijk optisch wel kwalitatief beter uit..


Kijk uit met wat je hier vraagt, zegt en stelt jongen. Een dergelijke vergelijking opstellen (Derbi-DT) is voor 99% zeker om uit te lopen op een enorme discussie wat leidt tot offtopic een gesloten topic

haha nee maar een Derbi is leuk voor twee jaar en dan moet je er zo snel mogelijk vanaf. Derbi (50cc) heeft over het algemeen aluminium frames die niet roesten maar ook niet al te goed tegen meer cc's kunnen (denk echt aan 125cc+). Voor Yamaha is zo'n stap minder groot.

Yamaha , suzuki, honda hebben in de jaren 80 hele degelijke machines gemaakt die nu nog steeds op en top rondrijden met ook een beetje dank aan een goede monteur/berijder. Die machientjes zijn allemaal wat zwaarder uitgevoerd dan Derbi waar het meer gaat om het optische dan de kwaliteit. Alles is tweederangs bij Derbi; van de buddy tot het blok tot de kamikaze wiellagers tot en met het prijskaartje wat niet alleen aan de brommer, maar ook aan de onderdelen hangt.

Met andere woorden een te dure brommer waar je leuk mee kunt shinen en sneller weg bent bij het stoplicht dan de Tomos naast je, maar welke geen echt rijplezier oplevert.

Op de nieuwe DT heb ik nooit gereden, maar hoor er niets dan slechts over in mijn omgeving. Losschietende sturen, balhoofden, wiellagers etc...

Het nieuwe spul is door al haar 'verlichtende' (in gewicht) innovaties gewoon zwakker geworden op een heleboel punten. Ga vooral voor ouderwetse degelijkheid; daar heb je veel meer plezier van
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 7811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved