Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur opboren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 307 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65097 - carburateur opboren
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-8-2011 22:00 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



Hehe dacht al dat er zo'n antwoord aan kwam.

Van mijn part gaat hij lekkerder ruiken, in de zin van beter.
Ik weet dat jij alles heel graag efficiƫnt ziet in een motor.
Maar voor mij is dat niet het belangrijkste, zeker niet als het om brommers gaat waar je dingen mee wilt experimenteren.
In dit geval meer vermogen heb ik maar aangenomen.

Er is niks mis met een beetje leerzaamprutsen en hij heeft in dit geval niks te verliezen, omdat hij toch al een grotere carburateur wilde.
Enigste wat hij kan verliezen is een paar euro aan benzine en sproeiers.
Maar daarvoor krijgt hij wel praktijk ervaring voor in de plaats en dat is veel meer waard.

Maar naar eigen ervaring kan ik alvast mede delen dat het prima te doen is.
Ik kan me niet herinneren dat mijn zelf gebeunde 12mm die groter gemaakt was, schrikbarend meer verbruikte of slechter reed als de andere originele 16mm wat ik op de zelfde brommer en setup heb gezet.





Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-8-2011 om 19:40 uur.


Aight. Dat is waar! maar dan moet je wel weten wat je verkeerd hebt gedaan.
De reden dat ik zeg dat ie het niet moet doen is uiteraard omdat ik dit soort dingen zelf ook verprutst heb en nu weet hoe het wel had gemoeten. Zelf leren is altijd beter, maar wel samen delen op het forum zodat wij er ook altijd wijzer van kunnen worden



 
Too cool for school!
luc-hendriks 31-8-2011 16:50 Print reply
Posts: 424
tot hoeveel mm kan ik dan boren?
 
appie_1988 2-9-2011 16:41 Print reply

Posts: 322
Opboren is heel goed te doen hoor.
Ik heb ook wel eens. 12 mm sha delotro opgeboord naar 15mm.
Werkte prima alleen sraybar verwijderen was even gekloot.

Je kan zover als de gasschuif breed is.
Best iets minder ver, je kan bij boren heel iets steef gaan.

Als je kolomboor gebruikt kan je hem het best inspannen met plankjes en lijmklemmen.
 
Johann 2-9-2011 16:48 Print reply

Posts: 1273
Wat kost nou een imitatie carb. zeg. Tis leuk om te proberen, hebt zelf ook gedaan
 
luc-hendriks 27-9-2011 17:47 Print reply
Posts: 424
help een powerschuim filter op een originele tsx

 
markRD 27-9-2011 19:00 Print reply

Posts: 1179
Hallo, het is een prima idee. Niks mis mee, de uitvoer moet je echter wel voorzichtig mee zijn. Demonteer allereerst alle onderdeeltjes zoals de doseur, stationairschroef en dergelijke. Voorzichtig zijn met specifiek het boren zelf. Je meet eerst de gasschuifdiameter. Dan bepaal je hoeveel mm je hem wilt boren. Bijv. gasschuifdia. - 2. Daarna is het handig om met een kolomboor een een goede opspanning Rustig(!) je carburateur op de te boren. Zorg dat hij mooi vlak ligt met bijv een plaatje als aanlegvlak te gebruiken aan de onderkant van de carburateur. Als je nog een ruimer hebt liggen om de carburateur te ruimen is dat altijd verstandig, omdat een boor altijd min of meer een driehoek maakt. Als je dit doet kan er in principe niks fout gaan. Vooral als orgineel de carburateur in verschillende maten geleverd wordt werkt het gewoon prima. Succes en post wat foto's als je de tijd hebt. Kun je een mooie tutorial schrijven voor wat andere jongens.
 
luc-hendriks 9-10-2011 17:18 Print reply
Posts: 424
hoeveel geld zou ik kunnen krijgen vooor een originele 12mm mikuni carburateur van suzuki tsx??
 
kenny77 9-10-2011 17:42 Print reply

Posts: 29286
15 euro ofzo
 

Dit topic is 8499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved