Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur opboren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 313 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65097 - carburateur opboren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

luc-hendriks 30-8-2011 8:00 Print topicpost
Posts: 424
ik heb een 12mm mikuni carburateur.
ik wil hem graag opboren naar 14/15mm hoe kan ik dat hetbeste doen?
gr luc
 

grasmaaier89 30-8-2011 8:11 Print reply

Posts: 14412
Door gewoon niet te doen. Hartstikke sonde van je tijd en het loopt meestal verkeerd af (dat je teveel uitboort oid)


 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Santa Cruz 30-8-2011 10:33 Print reply

Posts: 716
Best koop je gewoon een andere

Als je het dan toch niet kunt laten:
Volgens mij lukt dit het best op een freestafel, net zoals ze cilinders uitboren
 
2takt of 4takt? Supermotard!
4takker 30-8-2011 10:54 Print reply

Posts: 2395
les1 hoe krijg ik een carburateur naar de klote.

op boren
uit feilen.


als je een uit gefeild ding wil hebben die heb ik hier nog wel liggen volgens mij.


ga is een beetje op mp zoeken daar vind je vaak wel een grotere carburateur voor wijnig.

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 30-8-2011 om 10:55 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-8-2011 12:13 Print reply

Posts: 8622
Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met de gasschuif dan...bij een grotere doorlaat heb je ook een in diameter grotere gasschuif ?
Het wordt wel gedaan, ik weet dat een FCR 39 mm wel eens wordt opgeboord...maar die is dan ook veel groter in dimensies, daar kan wel (een beetje !) af...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
alwin mtx 30-8-2011 13:42 Print reply

Posts: 505
je moet zorgen dat je het venturi behouwt anders is heel de werking weg
 
BenjaminDG 30-8-2011 16:55 Print reply

Posts: 4605
Ga je nu ook niet wat aan gasnelheid verliezen?

Dus het mengsel dat minder snel de cilinder gaat vullen?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 30-8-2011 17:03 Print reply

Posts: 29286
Wie niet waagt wie niet wint.

Dus gewoon proberen, gaat het mis kan je alsnog een andere kopen.

Wel inderdaad kijken op de gasschuif breed genoeg is.
En het koperen busje wat uitsteekt even eruit duwen voordat je gaat boren.
 
Paul de Salmiakbal 30-8-2011 18:36 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
je moet zorgen dat je het venturi behouwt anders is heel de werking weg

De 15mm bing is ook gewoon een opgeboorde versie van de 12mm bing, heel de venturi is ook weg. Kun je gewoon mee rijden.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-8-2011 18:44 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wie niet waagt wie niet wint.

Dus gewoon proberen, gaat het mis kan je alsnog een andere kopen.

Wel inderdaad kijken op de gasschuif breed genoeg is.
En het koperen busje wat uitsteekt even eruit duwen voordat je gaat boren.


hoe weet je dan dat het gelukt is? Als je later meer snelheid hebt en 20x zoveel benzine verstookt? Ja dan heb je het echt goed gedaan....


 
Too cool for school!
kenny77 30-8-2011 19:02 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hoe weet je dan dat het gelukt is? Als je later meer snelheid hebt en 20x zoveel benzine verstookt? Ja dan heb je het echt goed gedaan....




Als de brommer dan beter loopt, is het in mijn ogen geslaagd.
Verbruik vind ik niet zo interessant, al helemaal niet bij die kleine doorlaat, die verbruiken toch nooit schrikbarend veel.

En als hij het helemaal niet probeert mislukt het sowieso...
 
4takker 30-8-2011 19:10 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wie niet waagt wie niet wint.

Dus gewoon proberen, gaat het mis kan je alsnog een andere kopen.

Wel inderdaad kijken op de gasschuif breed genoeg is.
En het koperen busje wat uitsteekt even eruit duwen voordat je gaat boren.


ik zou dan gewoon gelijk een grote teur kopen. kan het ook niet fout gaan dat je zonder komt te zitten.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-8-2011 19:17 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Als de brommer dan beter loopt, is het in mijn ogen geslaagd.
Verbruik vind ik niet zo interessant, al helemaal niet bij die kleine doorlaat, die verbruiken toch nooit schrikbarend veel.

En als hij het helemaal niet probeert mislukt het sowieso...


ok, en wanneer is het 'beter'? want met inhoudsloze woorden smijten is niet handig

beter = meer vermogen? soepeler lopen? snellere gasreactie?

Verbruik niet interessant? In mijn ogen is de efficientie van een motor de sleutel tot alles... carburatie is daar een van de belangrijkste elementen van en is zeer snel te verneuken.

Heb zelf vaak zat ondervonden wat er in zulke gevallen gebeurt en je merkt vrij weinig aan het motorkarakter, maar je verbruik is absurd en je bougies gaan fucking snel dood. Gelukkig loopt ie wel 'beter'.

Ik zou er hoe dan ook vanaf blijven, eerst maar eens leren een std carb perfect af te stellen voordat je een carb probeert af te stellen die niet af te stellen is door verneukte geometrie.

Maargoed, ben heel benieuwd naar de fotoreportage als het toch doorgaat

 
Too cool for school!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-8-2011 19:22 Print reply

Posts: 8622
Inderdaad wel onhandig, als je tank leeg is telkens je naar het dorp bent geweest.
Ik spreek uit ervaring...naar de benzinepomp en terug...en al terug tijd om naar de pomp te rijden...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kenny77 30-8-2011 19:35 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ok, en wanneer is het 'beter'? want met inhoudsloze woorden smijten is niet handig

beter = meer vermogen? soepeler lopen? snellere gasreactie?

Verbruik niet interessant? In mijn ogen is de efficientie van een motor de sleutel tot alles... carburatie is daar een van de belangrijkste elementen van en is zeer snel te verneuken.

Heb zelf vaak zat ondervonden wat er in zulke gevallen gebeurt en je merkt vrij weinig aan het motorkarakter, maar je verbruik is absurd en je bougies gaan fucking snel dood. Gelukkig loopt ie wel 'beter'.

Ik zou er hoe dan ook vanaf blijven, eerst maar eens leren een std carb perfect af te stellen voordat je een carb probeert af te stellen die niet af te stellen is door verneukte geometrie.

Maargoed, ben heel benieuwd naar de fotoreportage als het toch doorgaat




Hehe dacht al dat er zo'n antwoord aan kwam.

Van mijn part gaat hij lekkerder ruiken, in de zin van beter.
Ik weet dat jij alles heel graag efficiƫnt ziet in een motor.
Maar voor mij is dat niet het belangrijkste, zeker niet als het om brommers gaat waar je dingen mee wilt experimenteren.
In dit geval meer vermogen heb ik maar aangenomen.

Er is niks mis met een beetje leerzaamprutsen en hij heeft in dit geval niks te verliezen, omdat hij toch al een grotere carburateur wilde.
Enigste wat hij kan verliezen is een paar euro aan benzine en sproeiers.
Maar daarvoor krijgt hij wel praktijk ervaring voor in de plaats en dat is veel meer waard.

Maar naar eigen ervaring kan ik alvast mede delen dat het prima te doen is.
Ik kan me niet herinneren dat mijn zelf gebeunde 12mm die groter gemaakt was, schrikbarend meer verbruikte of slechter reed als de andere originele 16mm wat ik op de zelfde brommer en setup heb gezet.





Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-8-2011 om 19:40 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-8-2011 21:36 Print reply

Posts: 8622
Over smaken en kleuren twist men niet.

Een echte ziekte is dat aan het worden.

Maar de topicstarter vroeg 'hoe' het te doen, dus moeten we dat als uitgangspunt nemen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 8500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved