grasmaaier89 |
30-8-2011 8:11 |
Posts: 14412 |
Door gewoon niet te doen. Hartstikke sonde van je tijd en het loopt meestal verkeerd af (dat je teveel uitboort oid)
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Santa Cruz |
30-8-2011 10:33 |
Posts: 716 |
Best koop je gewoon een andere
Als je het dan toch niet kunt laten:
Volgens mij lukt dit het best op een freestafel, net zoals ze cilinders uitboren
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
4takker |
30-8-2011 10:54 |
Posts: 2395 |
les1 hoe krijg ik een carburateur naar de klote.
op boren
uit feilen.
als je een uit gefeild ding wil hebben die heb ik hier nog wel liggen volgens mij.
ga is een beetje op mp zoeken daar vind je vaak wel een grotere carburateur voor wijnig.
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 30-8-2011 om 10:55 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
30-8-2011 12:13 |
Posts: 8622 |
Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met de gasschuif dan...bij een grotere doorlaat heb je ook een in diameter grotere gasschuif ?
Het wordt wel gedaan, ik weet dat een FCR 39 mm wel eens wordt opgeboord...maar die is dan ook veel groter in dimensies, daar kan wel (een beetje !) af...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
alwin mtx |
30-8-2011 13:42 |
Posts: 505 |
je moet zorgen dat je het venturi behouwt anders is heel de werking weg
|
|
|
|
BenjaminDG |
30-8-2011 16:55 |
Posts: 4605 |
Ga je nu ook niet wat aan gasnelheid verliezen?
Dus het mengsel dat minder snel de cilinder gaat vullen?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
30-8-2011 17:03 |
Posts: 29286 |
Wie niet waagt wie niet wint.
Dus gewoon proberen, gaat het mis kan je alsnog een andere kopen.
Wel inderdaad kijken op de gasschuif breed genoeg is.
En het koperen busje wat uitsteekt even eruit duwen voordat je gaat boren.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
30-8-2011 18:36 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
je moet zorgen dat je het venturi behouwt anders is heel de werking weg
De 15mm bing is ook gewoon een opgeboorde versie van de 12mm bing, heel de venturi is ook weg. Kun je gewoon mee rijden.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
30-8-2011 18:44 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wie niet waagt wie niet wint.
Dus gewoon proberen, gaat het mis kan je alsnog een andere kopen.
Wel inderdaad kijken op de gasschuif breed genoeg is.
En het koperen busje wat uitsteekt even eruit duwen voordat je gaat boren.
hoe weet je dan dat het gelukt is? Als je later meer snelheid hebt en 20x zoveel benzine verstookt? Ja dan heb je het echt goed gedaan....
|
|
Too cool for school! |
|
kenny77 |
30-8-2011 19:02 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
hoe weet je dan dat het gelukt is? Als je later meer snelheid hebt en 20x zoveel benzine verstookt? Ja dan heb je het echt goed gedaan....
Als de brommer dan beter loopt, is het in mijn ogen geslaagd.
Verbruik vind ik niet zo interessant, al helemaal niet bij die kleine doorlaat, die verbruiken toch nooit schrikbarend veel.
En als hij het helemaal niet probeert mislukt het sowieso...
|
|
|
|
4takker |
30-8-2011 19:10 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wie niet waagt wie niet wint.
Dus gewoon proberen, gaat het mis kan je alsnog een andere kopen.
Wel inderdaad kijken op de gasschuif breed genoeg is.
En het koperen busje wat uitsteekt even eruit duwen voordat je gaat boren.
ik zou dan gewoon gelijk een grote teur kopen. kan het ook niet fout gaan dat je zonder komt te zitten.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
30-8-2011 19:17 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Als de brommer dan beter loopt, is het in mijn ogen geslaagd.
Verbruik vind ik niet zo interessant, al helemaal niet bij die kleine doorlaat, die verbruiken toch nooit schrikbarend veel.
En als hij het helemaal niet probeert mislukt het sowieso...
ok, en wanneer is het 'beter'? want met inhoudsloze woorden smijten is niet handig
beter = meer vermogen? soepeler lopen? snellere gasreactie?
Verbruik niet interessant? In mijn ogen is de efficientie van een motor de sleutel tot alles... carburatie is daar een van de belangrijkste elementen van en is zeer snel te verneuken.
Heb zelf vaak zat ondervonden wat er in zulke gevallen gebeurt en je merkt vrij weinig aan het motorkarakter, maar je verbruik is absurd en je bougies gaan fucking snel dood. Gelukkig loopt ie wel 'beter'.
Ik zou er hoe dan ook vanaf blijven, eerst maar eens leren een std carb perfect af te stellen voordat je een carb probeert af te stellen die niet af te stellen is door verneukte geometrie.
Maargoed, ben heel benieuwd naar de fotoreportage als het toch doorgaat
|
|
Too cool for school! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
30-8-2011 19:22 |
Posts: 8622 |
Inderdaad wel onhandig, als je tank leeg is telkens je naar het dorp bent geweest.
Ik spreek uit ervaring...naar de benzinepomp en terug...en al terug tijd om naar de pomp te rijden...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
kenny77 |
30-8-2011 19:35 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
ok, en wanneer is het 'beter'? want met inhoudsloze woorden smijten is niet handig
beter = meer vermogen? soepeler lopen? snellere gasreactie?
Verbruik niet interessant? In mijn ogen is de efficientie van een motor de sleutel tot alles... carburatie is daar een van de belangrijkste elementen van en is zeer snel te verneuken.
Heb zelf vaak zat ondervonden wat er in zulke gevallen gebeurt en je merkt vrij weinig aan het motorkarakter, maar je verbruik is absurd en je bougies gaan fucking snel dood. Gelukkig loopt ie wel 'beter'.
Ik zou er hoe dan ook vanaf blijven, eerst maar eens leren een std carb perfect af te stellen voordat je een carb probeert af te stellen die niet af te stellen is door verneukte geometrie.
Maargoed, ben heel benieuwd naar de fotoreportage als het toch doorgaat
Hehe dacht al dat er zo'n antwoord aan kwam.
Van mijn part gaat hij lekkerder ruiken, in de zin van beter.
Ik weet dat jij alles heel graag efficiƫnt ziet in een motor.
Maar voor mij is dat niet het belangrijkste, zeker niet als het om brommers gaat waar je dingen mee wilt experimenteren.
In dit geval meer vermogen heb ik maar aangenomen.
Er is niks mis met een beetje leerzaamprutsen en hij heeft in dit geval niks te verliezen, omdat hij toch al een grotere carburateur wilde.
Enigste wat hij kan verliezen is een paar euro aan benzine en sproeiers.
Maar daarvoor krijgt hij wel praktijk ervaring voor in de plaats en dat is veel meer waard.
Maar naar eigen ervaring kan ik alvast mede delen dat het prima te doen is.
Ik kan me niet herinneren dat mijn zelf gebeunde 12mm die groter gemaakt was, schrikbarend meer verbruikte of slechter reed als de andere originele 16mm wat ik op de zelfde brommer en setup heb gezet.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-8-2011 om 19:40 uur.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
30-8-2011 21:36 |
Posts: 8622 |
Over smaken en kleuren twist men niet.
Een echte ziekte is dat aan het worden.
Maar de topicstarter vroeg 'hoe' het te doen, dus moeten we dat als uitgangspunt nemen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|