Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha dt50rsm feller maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65096 - Yamaha dt50rsm feller maken?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alan 29-8-2011 22:22 Print topicpost
Posts: 15
Hallo forum leden.
Doe maar even 2 vliegen in 1 klap.
Ik ben Alan, 31 jaar uit Goes (Zeeland)
Ben hier terecht gekomen door een zoek opdracht in Google.
Ik heb momenteel een Piaggio NRG power dt uit 2005 en een Yamaha dt50rsm uit 2007 in bezit.
De Yamaha heb ik nu 2 weekjes.
Ik vind het echt een leuk ding.
Hij is 100% origineel en dus niet voor uit te branden.
De prop is uit de uitlaat en hij haalt onder de juiste omstandig heden 70km/u.
Nu is het zo dat hij veel trekkracht mist.
Ik wil er een Leovince V6 onder hangen.
Zou dit voor meer trek kracht zorgen?
Graag wat advies van jullie.
Om nog even extra duidelijk te zijn, ik wil niet "echt" gaan opvoeren (70cc) of zo.
Geef eens wat tips.
 

Tobias Verhoef 29-8-2011 22:23 Print reply

Posts: 1832
Nou ik raad je aan even op deze site de zoekfunctie te gebruiken en even te zoeken.
Want er zijn namelijk al heel veel topics geweest met dit soort vragen
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
alan 29-8-2011 22:37 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Nou ik raad je aan even op deze site de zoekfunctie te gebruiken en even te zoeken.
Want er zijn namelijk al heel veel topics geweest met dit soort vragen



Oke, heb ik gedaan.
Maar vind daar niet het antwoord dat ik zoek.
Er staat idd genog over uitlaat e.d.
 
JB1 29-8-2011 22:51 Print reply

Posts: 14881
Meer trekkracht heb je meer cc nodig.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
maerijn 29-8-2011 23:01 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Meer trekkracht heb je meer cc nodig.

Grotere carb kan toch ook helpen? Of niet heel erg?
 
JB1 29-8-2011 23:06 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Grotere carb kan toch ook helpen? Of niet heel erg?


Boven in de toeren wel ja.
Voor onderin de toeren kun je het beste een cilinder met meer cc's monteren. liefste laagtoerig.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 29-8-2011 23:10 Print reply
Posts: 5327
heeft een yamaha uit 2007 geen begrensde cdi? een kleine tweetakt die z'n toeren niet kan halen zal ook nooit lekker trekken..
 
tune tweak fiddle bang bummer
alan 29-8-2011 23:39 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
heeft een yamaha uit 2007 geen begrensde cdi? een kleine tweetakt die z'n toeren niet kan halen zal ook nooit lekker trekken..

Voor zover ik weet is de cdi idd begrensd.
Hij stop bij 7700rpm?
Ik was van gedachte dat door het monteren van andere uitlaat de brom makkelijker van zijn gassen af komt en dus sneller/makkelijker toeren maakt.
Maar dit kan ik mis hebben natuurlijk.
 
JB1 30-8-2011 0:38 Print reply

Posts: 14881
Zit idd CDI begrenzing op
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
alan 30-8-2011 1:00 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zit idd CDI begrenzing op

Zijn er snelle of ontgrensde cdi's te koop?
Heb hier ergens iets gelezen over gat boren DOOR de cdi???
Vind dat wel een linke beun oplossing
 
JB1 30-8-2011 1:02 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alan
[...]

Zijn er snelle of ontgrensde cdi's te koop?
Heb hier ergens iets gelezen over gat boren DOOR de cdi???
Vind dat wel een linke beun oplossing


Niks beuns aan. CasDT heeft dat ook gedaan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Johann 30-8-2011 15:19 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Niks beuns aan. CasDT heeft dat ook gedaan


gaatje door de o, het werkte bij mij ook prima. Dan haal je de 10000 toeren en ga je 90 ongeveer
 
alan 30-8-2011 20:05 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


gaatje door de o, het werkte bij mij ook prima. Dan haal je de 10000 toeren en ga je 90 ongeveer

Heb vandaag de V6 gemonteerd.
Gaat nu naar de 10.000rpm en komt dan de toeren begrenzer tegen.
Snelheid is nu 75km/u
Hij trekt na een klein dipje als een molen paard!

 
alan 30-8-2011 20:07 Print reply
Posts: 15
Probleem opgelost!!
 
ChielTZR 30-8-2011 20:12 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alan
[...]

Heb vandaag de V6 gemonteerd.
Gaat nu naar de 10.000rpm en komt dan de toeren begrenzer tegen.
Snelheid is nu 75km/u
Hij trekt na een klein dipje als een molen paard!



Je had jezelf een hoop geld kunnen besparen als je je uitlaat en cdi had ontgrenst.

trek je hem nu door de cdi begrenzing heen ofzo?
standaard issie begrenst op 8k toeren.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Tobias Verhoef 30-8-2011 20:38 Print reply

Posts: 1832
Heb je hem ook afgesteld?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 3545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved