Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nsr 70cc mallosie nieuw loopt steeds vast.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65081 - Nsr 70cc mallosie nieuw loopt steed...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

appie_1988 27-8-2011 20:40 Print topicpost

Posts: 322
Hallo,

Ik heb net een 70cc malossi laten honen naar laatst overmaat. 46.3mm.
Heb er al 50km mee gereden, dus ben hem al kleine stukjes op vol uit mee gereden.
Bij vol uit twee keer gehad dat hij op volle snelheid het achterwiel blokeed.
Na 1min wachten kan je hem gewoon weer aan kicken.

De spoeier is zoiezo niet te klein. (140 keihin maat)
Bougie zwart.
powerbox.
snelle grondplaat afgesteld. in het midden.
Uitgedraaide kop squis +/- 1.2mm

Weet iemand waar het aan kan liggen.
Voor dat ik er verder mee ga rijden.
Ik wou hem namelijk wat preciser gaan afstellen.
Maar eerst es kijken hoe dat vastlopen nu gebeurd.
(de temperatuur blijft netjes constant niet te warm)

iemand idee?





 

Cas DT 27-8-2011 20:43 Print reply

Posts: 3131
Inrijden is ook geen overbodige luxe.
Mag ik vragen waarom je die powerbox hebt, of is die berekent?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
De Schout 27-8-2011 20:45 Print reply
Posts: 5327
Hoe zit je smering, nog met oliepomp of mengsmeer en zoja, hoe vet?

Heb je met deze cilinderkop al eerder gereden op een glijksoortige cilinder?

en als laatste, hoeveel speling heeft t ding. de malossi voor nsr heeft standaard best veel speling. heb toen eens een paar nieuwe opgemeten en die zaten zo rond de 0.07 a 0.08mm.

verder heb 1 het een keer meegemaakt met de malossi zuiger voor de nsr cilinder dat deze na een keer goed warmlopen zo vervormd was dat je er gezeur mee bleef houden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
-CrJarvin- 27-8-2011 21:25 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Inrijden is ook geen overbodige luxe.
Mag ik vragen waarom je die powerbox hebt, of is die berekent?


idd wat cas zegt, na 50km mag je nog lkkr onder de powerband blijven rijden en niet hoger.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
Paultje Pils 27-8-2011 21:27 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]


idd wat cas zegt, na 50km mag je nog lkkr onder de powerband blijven rijden en niet hoger.


Af en toe opentrekken kan naar mijn mening geen kwaad. Je moet tenslotte de cilinder inrijden voor elk toerental. Inrijden deed ik altijd door rustig te rijden en af en toe open te trekken. Maargoed, daar verschillen de meningen nogal over.
 
If you can't dodge it, ram it.
De Schout 27-8-2011 21:40 Print reply
Posts: 5327
als het ding op temperatuur is kun je hem best een keer lekker door laten gaan in toeren hoor.

persoonlijk reed ik m'n cilinders gewoon niet in, 0km. nooit enig probleem door gehad.
 
tune tweak fiddle bang bummer
-CrJarvin- 27-8-2011 22:04 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Af en toe opentrekken kan naar mijn mening geen kwaad. Je moet tenslotte de cilinder inrijden voor elk toerental. Inrijden deed ik altijd door rustig te rijden en af en toe open te trekken. Maargoed, daar verschillen de meningen nogal over.


maar de theorie is toch dat je die stootrand steeds verder naar boven moet duwen, en dat moet rustig gebeuren anders breken je zuigerveren toch?

ik dacht altijd eerst onder de powerband, daarna soms even in de powerband doortrekken(niet op de top dus) en daarna zo verder opbouwen.

en @ Schout, slijten die cilinder/zuigers dan niet rete snel?
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
ChielTZR 27-8-2011 22:05 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]


maar de theorie is toch dat je die stootrand steeds verder naar boven moet duwen, en dat moet rustig gebeuren anders breken je zuigerveren toch?

ik dacht altijd eerst onder de powerband, daarna soms even in de powerband doortrekken(niet op de top dus) en daarna zo verder opbouwen.

en @ Schout, slijten die cilinder/zuigers dan niet rete snel?


nieuwe cilinder heeft toch geen stootrand :P
verder vind ik zelf dat je niet teveel moet belasten, dus niet met zijn 2en wind tegen bult op ofzo. gewoon af en toe wat meer toeren moet ie niet direct van vast slaan.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 27-8-2011 om 22:06 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
De Schout 27-8-2011 22:22 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]


maar de theorie is toch dat je die stootrand steeds verder naar boven moet duwen, en dat moet rustig gebeuren anders breken je zuigerveren toch?

ik dacht altijd eerst onder de powerband, daarna soms even in de powerband doortrekken(niet op de top dus) en daarna zo verder opbouwen.

en @ Schout, slijten die cilinder/zuigers dan niet rete snel?



ik reed altijd met kwaliteit cilinders en zuigers. (hm gietijzer i.c.m. vertex, wiseco of art zuigers.)

en nee, nooit gezeur mee gehad. hoewel ik de vertexjes wel vaak verving omdat de ge2 een erg brede (70%) uitlaat poort had.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Marcooow 27-8-2011 23:09 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout


persoonlijk reed ik m'n cilinders gewoon niet in, 0km. nooit enig probleem door gehad.


idd, deed ik met doppler cilinder ook niet, gewoon planken toen die nieuw was

ik rij al 3000/4000 met deze doppler, 1xtje zuigertje vervangen, ookal zag die er nog geen eens zo slecht uit, als je ziet wat die te lijden krijgt (volgas 10sec in de vrij enzo)

maarja een beetje kwaliteit cilindertje zou ik gewoon niet al te lang inrijden, gewoon goed warmrijden, (rustig warm laten worden dus) en af en toe doortrekken en dan na 50 of meer km`s gewoon planken
 
faster than a bullet!
dirktimmer 28-8-2011 3:13 Print reply

Posts: 1737
hij is gehoond, meet hem na, kijk of hij onrondheid heeft, tapered is (weet het nl woord even niet) en geen ruwe oppervlakken (resten van boren en daarna slecht honen)

meten doe je met een micrometer, niet met een schuifmaat in dit geval

edit:
zuigerspeling zou 0.06 moeten zijn (vind ik), maar misschien is hij maar 0.04/5, dan word inrijden wel heel belangrijk.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 28-8-2011 om 3:18 uur.
 
appie_1988 1-9-2011 15:15 Print reply

Posts: 322
Heb me squis nog es op gemeten 1.1mm
En me onsteking iets terug gezet.
Ik merkte dat ik heel iets speling op me krukaslager had.

Ik dacht bij mijzelf dat kan best wel eens de oorzaak zijn van het vastlopen bij vol gas.

Dat hij gewoon bij 12.500 toeren tegen de kop aan knalt.
 
appie_1988 1-9-2011 15:52 Print reply

Posts: 322
als je 50km hebt gereden kan je hem al echt wel korte stukjes gaan opentrekken. (Maar die discussie gaat niet worden gevoerd)

Nu na 20km zelfde probleem.
Ga denk even anderblok proberen.

 
honda-mbx 1-9-2011 17:49 Print reply

Posts: 1688
heb je misschien foto's van de zuiger en cilinder? hier kun je wel het één en ander aan afleiden.

kan zijn dat je drijfstang krom is.
Wat voor uitlaat heb je en wat is de temperatuur van de cilinder ?

verhaal van stootrand is bull-shit, stootrand wordt veroorzaakt door de zuigerveren die een stukje cilinderwand 'wegslijten', deze verplaatst zich dus niet.

Ik rij mijn blokken altijd als volgt in: 2x warm laten draaien in zn vrij met zo nu en dan gas geven, vervolgens even alle versnellingen rustig door en gas derop.
 
ik vlam je..
appie_1988 2-9-2011 13:23 Print reply

Posts: 322
hier wat foto's er van.

 
appie_1988 2-9-2011 13:24 Print reply

Posts: 322
na het vastlopen

[img]http://94.100.121.240/1399900001-1399950000/1399921901-1399922000/1399921976_5_8u71.jpeg[/[img]


Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 2-9-2011 om 13:26 uur.
 

Dit topic is 4550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved