Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki TSX loopt niet goed.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65078 - suzuki TSX loopt niet goed.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wespa 27-8-2011 16:42 Print topicpost

Posts: 518
Hallo BF'ers.

Ik heb al een tijdje problemen met mijn TSX.
Hij trekt echt heel langzaam op. In zijn 1 en 2 trekt ie nog wel aardig door maar in de 3 krijgt ie al moeite. HIj komt na een tijdje pas op toeren. Als ik naar zijn 4 wil schakelen blijft ie vaak op 8000 toeren hangen. Echter de laatste tijd als ik naar zijn 4 schakel smoort ie. Dus het aantal toeren gaat heel snel omlaag naar 5000 en daar blijft ie dan op hangen, maar komt niet meer omhoog.
BVD
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!

tsxhunter 27-8-2011 16:46 Print reply

Posts: 9332
hoe staat het met je compressie?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
wespa 27-8-2011 17:38 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
hoe staat het met je compressie?


Wat bedoel je precies?
(ben nog een beetje noob op het gebied van brommers)
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
tsxhunter 27-8-2011 17:39 Print reply

Posts: 9332
kan je de brommer makkelijk aandrukken in de 1e versnelling?

en wat is je exacte setup?

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 27-8-2011 om 17:40 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
wespa 27-8-2011 18:45 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
kan je de brommer makkelijk aandrukken in de 1e versnelling?

en wat is je exacte setup?

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 27-8-2011 om 17:40 uur.


aandrukken kan alleen in 3e versnelling, eerst ook de 2e, maar nu blokeert het achterwiel in zijn 2. setup is standaard, behalve dan dat ie ontgrenst is
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-8-2011 19:56 Print reply

Posts: 9841
hoe is ie precies ontgrensd? TSX heeft namelijk meeste van zn 'begrenzing' in het ontbreken van een membraan zitten, en in een baggernare poorting van de cilinder... dus dat wip je er niet even uit ofzo.

Hoe ziet je bougie eruit? Wat voor kleur is je porcelein onder je centrale elektrode?

 
Too cool for school!
wespa 28-8-2011 17:49 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hoe is ie precies ontgrensd? TSX heeft namelijk meeste van zn 'begrenzing' in het ontbreken van een membraan zitten, en in een baggernare poorting van de cilinder... dus dat wip je er niet even uit ofzo.

Hoe ziet je bougie eruit? Wat voor kleur is je porcelein onder je centrale elektrode?



Ik heb geen idee hoe hij ontgrenst is. Had de vorige eigenaar al gedaan. De bougie ziet er goed uit.
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-8-2011 17:54 Print reply

Posts: 9841
nou dan is dit blijkbaar het maximale wat ie kan.

 
Too cool for school!
wespa 28-8-2011 18:45 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
nou dan is dit blijkbaar het maximale wat ie kan.



ik denk het niet. Eerst deed ie het wel goed en nu niet meer.
Ik wil hem niet harder laten lopen ofzo. Wil gewoon dat ie het goed doet.
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
Santa Cruz 28-8-2011 20:50 Print reply

Posts: 716
kijk je compressie maar eens na, zoals tsxhunter zegt.
Voel eens hoeveel weerstand je kickstarter geeft. doe daarna een koffielepel olie in je cilinder via je bougiegat (stop de bougie er trg op)
voel je meer weerstand dan heb je compressieverlies.

Beter ben je met een compressiemeter, die kan je lenen bij een aurogarage

succes
 
2takt of 4takt? Supermotard!
wespa 28-8-2011 21:28 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
kijk je compressie maar eens na, zoals tsxhunter zegt.
Voel eens hoeveel weerstand je kickstarter geeft. doe daarna een koffielepel olie in je cilinder via je bougiegat (stop de bougie er trg op)
voel je meer weerstand dan heb je compressieverlies.

Beter ben je met een compressiemeter, die kan je lenen bij een aurogarage

succes


Kickstarter is kapot. Aan een compressiemeter kan ik zo even niet aankomen. Is er ook een andere manier om dat te meten?
abd
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
tosser 28-8-2011 21:52 Print reply
Posts: 393
aan het vliegwiel draaien
 
Santa Cruz 28-8-2011 21:57 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wespa
[...]


Kickstarter is kapot. Aan een compressiemeter kan ik zo even niet aankomen. Is er ook een andere manier om dat te meten?
abd


Blijkbaar een kwaal bij tsx'en, die kapotte kickstarters
een andere manier is er niet

Mss moet je eens luisteren op zoek naar een sissend geluid, nadat je er olie hebt ingedaan. Dit wordt wel moeilijk zonder kickstarter
 
2takt of 4takt? Supermotard!
tosser 28-8-2011 22:01 Print reply
Posts: 393
is idd een kwaal van tsx ja
 

Dit topic is 2148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved