Quote:Oorspronkelijk gepost door: MTXowner
De olie was donkergrijs, geen ijzervijlsel of ander vuil erin. Het is nu ook een stuk weg alleen wat ik beschreef vanuit zn 6, koppeling in en dan naar zn vrij schakelen geeft flinke dreunen. Of is dat normaal?
Zit je niet hoog in de toeren als je naar beneden schakelt?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: MTXowner
De olie was donkergrijs, geen ijzervijlsel of ander vuil erin. Het is nu ook een stuk weg alleen wat ik beschreef vanuit zn 6, koppeling in en dan naar zn vrij schakelen geeft flinke dreunen. Of is dat normaal?
Olie moet zwart/bruin zien.
Grijze kleur is ijzer of aluminium verontreiniging.
Nieuwe olie ziet binnen de korste keren ook al zwart
Dan zal je veel bussen olie verbruiken als je steeds de olie gaat vervangen wanneer die al zwart ziet
Klopt ook wel, nieuwe olie in een blok wordt snel zwart.
Ik wil beetje duidelijk maken dat zwarte/dunne olie beter een keer kan vervangen. als je afgetapte olie tussen je vingers wrijft kun je ook wel zien hoe de staat van de olie is/was.
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Klopt ook wel, nieuwe olie in een blok wordt snel zwart.
Ik wil beetje duidelijk maken dat zwarte/dunne olie beter een keer kan vervangen. als je afgetapte olie tussen je vingers wrijft kun je ook wel zien hoe de staat van de olie is/was.
En die kun je nog gebruiken als hydraulische olie voor een heftruck
Ik heb het geprobeerd en dan is het niet het geval inderdaad. Alleen als ik het in een keer doe! Wist ik niet, heb nog niet zo lang een schakelbrommer.
Allemaal erg bedankt mensen ik leer hier veel van!