Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MTX R2 schakelt raar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1260 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65071 - Honda MTX R2 schakelt raar
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2605 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTXowner 26-8-2011 13:59 Print topicpost

Posts: 85
Hallo,

Ik heb een raar probleem met mijn R2 80cc 6bak. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. De eerste 2km rijd de brommer vrij goed. ( Met een koude motor dus ).

Maar dan:

Als ik bijv. naar huis rij, rij ik ongeveer 1 km in zijn 6e versnelling. Als ik dan thuis de oprit af rijd en ik knijp de koppeling in, en wil hem als ik nog rij naar z'n vrij zetten gaat het niet goed. van 6 naar 5 gaat goed. Van z'n 5 - 4 geeft de brommer al een flinke schok. van 4 - 3 een hardere schok, moet iets harder op het schakelpookje trappen en het is een gevoel alsof heel mijn versnellingsbak eruit valt.

Wat er ook is:

Als ik bijv. in zijn 3 aan kom rijden bij een stoplicht, gaat alles goed. Dan schakel ik naar zijn 2, vervolgens naar zn 1. Als ik dan stil wil gaan staan knijp ik de koppeling in terwijl de brommer dus nog in zijn 1 staat. Hij maakt dan een geluid en het voelt alsof de koppeling op 2 punten draait. ( dus dat hij geen rondjes maar ovaal draait. ) Je hoort dan ook een beetje zacht GGSHH GSHH GSHH.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen bij dit probleem!

Mvg

Edit: Ik vind het overigens wel raar dat hij het koud niet zo erg doet als warm?

Dit bericht is gewijzigd door MTXowner op 26-8-2011 om 14:00 uur.
 

st.nyksterdriver 26-8-2011 14:19 Print reply
Posts: 3376
als je brommer koud is je blok olie wat dikker
miss tijd om je blok olie te vervangen?
 
MTXowner 26-8-2011 14:25 Print reply

Posts: 85
De olie zit er zo'n 2000km in nu. Maar het lijkt echt dat mijn koppeling flipt ofzo als ik stilsta terwijl hij nog in zn 1 staat.
 
MTXowner 26-8-2011 15:12 Print reply

Posts: 85
Of zou het kunnen dat mijn koppeling zo raar doet omdat er te weinig olie in zit?
 
JB1 26-8-2011 15:13 Print reply

Posts: 14881
Wat is te weinig?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
st.nyksterdriver 26-8-2011 15:13 Print reply
Posts: 3376
als ik het nog een keer door lees klinkt het alsof jij je blok goed mishandeld hebt
sowieso effe open trekken
 
MTXowner 26-8-2011 15:17 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Wat is te weinig?


Nou de goede hoeveelheid is wanneer het er net bij het overloopje uitloopt hé, dat boutje wat je eruit moet draaien.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
als ik het nog een keer door lees klinkt het alsof jij je blok goed mishandeld hebt
sowieso effe open trekken


Ik mishandel mijn blok dus totaal niet, kan gewoon goed schakelen etc hoor. En ik ben ook nooit aan het burnen oid.
 
JB1 26-8-2011 15:22 Print reply

Posts: 14881
Blokolie eruit laten lopen.

En 900ml nieuwe olie erin doen

Edit: en even kijken of je blokolie niet wittig is

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 26-8-2011 om 15:23 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-8-2011 15:22 Print reply

Posts: 17929
koppelingskabel niet te strak/los
 
MTXowner 26-8-2011 15:24 Print reply

Posts: 85
Mijn koppelingskabel staat gewoon goed Thijs!

En ik ga het nu gelijk even vervangen JB, daarna even een stukje rijden om te proberen mits m'n olie dan niet wittig is. (Wat wil het zeggen wanneer de olie wit is?)

Tot zover al erg bedankt dat jullie me helpen.

Dit bericht is gewijzigd door MTXowner op 26-8-2011 om 15:24 uur.
 
JB1 26-8-2011 15:25 Print reply

Posts: 14881
Witachtige substantie in de olie is water in de olie
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 26-8-2011 16:11 Print reply

Posts: 4000
Ingeslagen koppelingshuis of kromme tussenplaten.
 
MTXowner 26-8-2011 17:18 Print reply

Posts: 85
De olie was donkergrijs, geen ijzervijlsel of ander vuil erin. Het is nu ook een stuk weg alleen wat ik beschreef vanuit zn 6, koppeling in en dan naar zn vrij schakelen geeft flinke dreunen. Of is dat normaal?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-8-2011 17:46 Print reply

Posts: 8584
En je bent zeker dat je een Honda blok hebt ?

Volgens mij slaat je motor telkens even af. Het zou wel eens kunnen dat hij veel te arm staat afgesteld. Check je luchtfilter dan ook maar eerst.
Maar ik gok er nu maar op los eigenlijk.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MTXowner 26-8-2011 18:05 Print reply

Posts: 85
Haha zeker weten een Honda.

De motor slaat niet af hoor, bougie is koffiebruin en nooit gestotter.

Als het niet een normaal iets is die schokken, ligt het echt aan iets in mijn blok.
 
mbx-genieter 26-8-2011 19:14 Print reply
Posts: 758
Dus als jij onder het rijden van zijn 6 terug gaat naar zijn vrij dreunt die uit het blok.
Probeer eens als je stilstaat van zijn 6 naar zijn vrij te schakelen dan zal het geluid er waarschijnlijk niet zijn, waarom niet dan staat je versnellingsbak al stil.
Onder het rijden ga jij met het terugschakelen je versnellingsbak sneller laten draaien ook met de koppeling in gebeurt dat.
Probeer maar eens wat ik heb beschreven.
 

Dit topic is 2605 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved