RikDT50MX - Nieuws Poster |
24-8-2011 21:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22379/avatar) Posts: 1558 |
probeer eens een sproeier maatje kleiner, als je blok warmer wordt gaat ie rijker lopen, minder zuurstof per liter lucht, en de benzine verbrandt beter.
|
|
I Can Play With Madness |
|
teake7 |
24-8-2011 21:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22843/avatar) Posts: 40 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
probeer eens een sproeier maatje kleiner, als je blok warmer wordt gaat ie rijker lopen, minder zuurstof per liter lucht, en de benzine verbrandt beter.
ok bedankt zal het morgen even proberen
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
25-8-2011 0:18 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4778/avatar) Posts: 9841 |
klepspeling correct? Als je kleppen niet sluiten bij warme motor gaan ze hard verbranden en dat is nooit leuk.
Voordat je gaat rotzooien met sproeiers enzo moet je altijd zorgen dat je statische afstellingen (klepspeling/ontsteking) goed staan, hoewel ontsteking ook niet helemaal statisch is... dus daarom hoe dan ook zeker zijn van je klepspelingen, anders stel je je carb nooit goed af.
|
|
Too cool for school! |
|
teake7 |
25-8-2011 0:38 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22843/avatar) Posts: 40 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
klepspeling correct? Als je kleppen niet sluiten bij warme motor gaan ze hard verbranden en dat is nooit leuk.
Voordat je gaat rotzooien met sproeiers enzo moet je altijd zorgen dat je statische afstellingen (klepspeling/ontsteking) goed staan, hoewel ontsteking ook niet helemaal statisch is... dus daarom hoe dan ook zeker zijn van je klepspelingen, anders stel je je carb nooit goed af.
de kleppen staan goed, teminste, er is nog nooit mee geknoeid sinds 1981
|
|
|
|
De Schout |
25-8-2011 8:14 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: teake7
[...]
de kleppen staan goed, teminste, er is nog nooit mee geknoeid sinds 1981
lol, in 30 jaar nog nooit gesteld? dan zou ik er toch maar eens naar kijken..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Rens |
25-8-2011 9:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/73/avatar) Posts: 6863 |
Kleppen stellen moet om de 4000km als er niet meer dan 130km per jaar mee is gereden afgelopen 30 jaar dan hoeft het nog niet
|
|
achter de maan is alles beter |
|
-PuchSjonnie- |
27-8-2011 21:44 |
Posts: 735 |
jezus teake ik hie die wol wat slimmer verwacht,de wist toch wol dast om de savolle tied die kleppen must stelle en ot die stotterd, mei sproeiers must wisselie?, de makkest van olles en sokke dingen wist net iens?
|
|
|
|
teake7 |
27-8-2011 22:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22843/avatar) Posts: 40 |
lag aan de bougie, bougie vervangen alles werkt weer perfect,, zelfs na 10 km rijden ![](img/post/s/e.gif) zat namlijk chinese pitbike bougie in.. heb nu weer een originele honda er in gezet en loopt weer perfect.
|
|
|
|
teake7 |
27-8-2011 22:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22843/avatar) Posts: 40 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
jezus teake ik hie die wol wat slimmer verwacht,de wist toch wol dast om de savolle tied die kleppen must stelle en ot die stotterd, mei sproeiers must wisselie?, de makkest van olles en sokke dingen wist net iens?
alsof 't altiid oan de carb leit :P
|
|
|
|
teake7 |
27-8-2011 22:07 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/22843/avatar) Posts: 40 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rens
Kleppen stellen moet om de 4000km als er niet meer dan 130km per jaar mee is gereden afgelopen 30 jaar dan hoeft het nog niet
heeft altijd stil gestaan in hok bij vorige eigenaar inderdaad.
|
|
|
|
4takker |
27-8-2011 22:14 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4664/avatar) Posts: 2395 |
probeer de contackt punten is iets eerder open te laten gaan.
ontstekings deksel er af en een mooi stukje weg zoeken waar je volgas kan. dan maar is een iendje probeeren of je de ontsteking iets vroeger kan krijgen.
klepspeling geloof ik niet zo zeer in dat die te krap staat.
als je gaat stellen moet je 0.005mm io de inlaat en uitlaat hebben. je moet wel je vliegwiel op T hebben staan. let op dat als je het vlieg wiel dan iets heen en weer beweegt je de tuimelaars niet mag voelen/zien bewegen.
als je met de carburateur gaat klooien dan zou ik beginnen met de gas naald een standje hoger of lager dat is vaak al goed voor 1 maat grotere sproeier. mocht dat geen effect hebben dan kan je altijd nog met sproeiers aan de gang.
heeft die keihin teur je 65euro gekost?
als je verlichting uit hebt loopt hij dan wel beter? en als je de verlichting aan hebt slechter? dan kon het ook nog wels eens de condensator zijn. als je daar een nieuwe aan zet zorg dat je niet te lang met de slodeerbout op de condensator zit dan kan je de nieuwe gelijk weg gooien.
@ rens. de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 27-8-2011 om 22:15 uur.
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 27-8-2011 om 22:19 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-8-2011 0:39 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1436/avatar) Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
jezus teake ik hie die wol wat slimmer verwacht,de wist toch wol dast om de savolle tied die kleppen must stelle en ot die stotterd, mei sproeiers must wisselie?, de makkest van olles en sokke dingen wist net iens?
pp voor je friese gelul, heb nu al vaak genoeg gewaarschuwd ervoor
|
|
|
|