Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukasspie Yamaha dt mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65059 - Krukasspie Yamaha dt mx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Johann 23-8-2011 19:35 Print topicpost

Posts: 1273
Hallo,

Ik heb mij laten vertellen dat er een gewone spie zit in mijn krukas. Het gaat om de spie voor het vliegwiel.
Nu is het geval dat bij mij een trapgewijze spie in de krukas zit. Klopt dit?





Het is een Yamaha dt mx

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 23-8-2011 om 19:41 uur.
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 23-8-2011 19:41 Print reply

Posts: 7728
er zijn van zulke spietjes om je ontsteking nog extra mee te kunnen vervroegen. zal deze ook wel zijn.
ik zou hem er mooi tussen gooien want volgens mij heb je hem helemaal niet nodig ding ziet er trouwens ook best verrot uit..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Johann 23-8-2011 19:43 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
er zijn van zulke spietjes om je ontsteking nog extra mee te kunnen vervroegen. zal deze ook wel zijn.
ik zou hem er mooi tussen gooien want volgens mij heb je hem helemaal niet nodig ding ziet er trouwens ook best verrot uit..


oke, gewoon een nieuwe spie steken dan. Kan zeker beter een gewone terug monteren? Tis nooit verkeerd vervroeging maarja...
 
Paul de Salmiakbal 23-8-2011 20:22 Print reply

Posts: 5285
Dan moet je hem er natuurlijk wel goed in doen als je vervroeging wilt
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-8-2011 20:57 Print reply

Posts: 17929
ding is gewoon kapot geslagen door een los zittend vliegwiel, fijn een verse in doen
 
ChielTZR 23-8-2011 21:03 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ding is gewoon kapot geslagen door een los zittend vliegwiel, fijn een verse in doen


zou kunnen, of het is een vervroeginsspie.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-8-2011 21:11 Print reply

Posts: 17929
ding ziet er fucking gaar uit dus denk t niet
 
Johann 23-8-2011 21:18 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ding ziet er fucking gaar uit dus denk t niet


Dus volgens jou is het een originele spie?

Er komt een andere in, alleen zoek ik me rot voor een spie voor zo'n mx blokje



Dit bericht is gewijzigd door Johann op 23-8-2011 om 21:20 uur.
 
-CrJarvin- 23-8-2011 23:38 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


Dus volgens jou is het een originele spie?

Er komt een andere in, alleen zoek ik me rot voor een spie voor zo'n mx blokje

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 23-8-2011 om 21:20 uur.


oude spie meenemen naar brommerzaak voor de lengte en de diepte en dan heeft tie vast wel veel bakjes met spietjes

 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
Gerard1793 24-8-2011 0:11 Print reply

Posts: 4006
Of zelf een maken uit een stuk plaatstaal
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-8-2011 0:24 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


Tis nooit verkeerd vervroeging maarja...


er is een optimale vervroeging... ga je nog vroeger heb je alleen maar minder power en sta je je motor flink te belasten zonder dat het wat oplevert.
Maakt wel lekker veel mechanisch geluid dan waardoor je denkt dat ie hard gaat, en hij gaat ook hard.....kapot.

ik zou een originele erinsteken tenzij je zo'n helse tuner bent dat je precies weet hoe je met ontstekingstijdstippen moet rotzooien... en als je dat bent ga je zeker niet met zo'n spie zitten moduleren, dus ik ben er vrij zeker van dat ie een stuk beter zal lopen (beter als in efficienter, soepeler etc etc) met een originele spie.

Laatst nog een blok uit elkaar gehaald waarbij het draaiend gedeelte overmatige slijtage had door teveel vervroeging. Erg zonde, want die energie die ervoor gezorgd heeft dat de boel stuk ging had ook naar de wielen kunnen gaan.


 
Too cool for school!
Johann 24-8-2011 7:26 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


er is een optimale vervroeging... ga je nog vroeger heb je alleen maar minder power en sta je je motor flink te belasten zonder dat het wat oplevert.
Maakt wel lekker veel mechanisch geluid dan waardoor je denkt dat ie hard gaat, en hij gaat ook hard.....kapot.

ik zou een originele erinsteken tenzij je zo'n helse tuner bent dat je precies weet hoe je met ontstekingstijdstippen moet rotzooien... en als je dat bent ga je zeker niet met zo'n spie zitten moduleren, dus ik ben er vrij zeker van dat ie een stuk beter zal lopen (beter als in efficienter, soepeler etc etc) met een originele spie.

Laatst nog een blok uit elkaar gehaald waarbij het draaiend gedeelte overmatige slijtage had door teveel vervroeging. Erg zonde, want die energie die ervoor gezorgd heeft dat de boel stuk ging had ook naar de wielen kunnen gaan.




Hier heb ik wat aan Er komt een originele spie in.
Iedereen bedankt voor hun reacties
 
RutgerDTmx 25-8-2011 11:28 Print reply

Posts: 211
die spie kun je volgens mij op elke straathoek wel kopen.. Ik had hem bij de eerste de beste scooterzaak voor 1€ per stuk.


Ik heb weleens gehad dat ik het vliegwiel niet vast gedraait had met die bout om de motor proef te laten draaien. Toen hoorde ik een enorme knal (mijn moeder ook in huis ) En toen sputterde de motor uit, was die spie gebroken. 1helft zat precies in de krukas (alsof de krukas geen inham had) Dus ik meteen 5 van die spies halen xD.

zon spie verbuigt denk ik niet
 

Dit topic is 2890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved