Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling versleten/vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65057 - Koppeling versleten/vervangen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

minarelli 23-8-2011 18:12 Print topicpost

Posts: 42
Hallo,

Ik heb eeb mh furia (am6). Als ie gewoon stationair loopt dan ratelt hij een beetje uit het blok, en om hem in de 1 te kunnen zetten moet ik vaak gas bijgeven anders valt ie uit. Hij heeft ook best wel moeite met optrekken dan maakt hij veel toeren en gaat ie langzaam vooruit zegmaar, wat ie vroeger nooit deed toen was ie lekker snel. Een beun zei dat waarschijnlijk de koppelingsplaatjes zijn versleten. Mijn vraag is of jullie dat ook denken, want ik ben zelf niet echt een brommerexpert.

En als dat dan het gevel is moet ik dus de koppelingplaatjes vervangen. Ik heb al een beetje rondgekeken op fora en als ik de mening van anderen moet geloven heeft metrakit wel goeie (pro race?).
Maar als ik op webwinkels rondkijk zie ik dat je setjes hebt met alleen de 4 koppelingsplaatjes en ook setjes waar nog van die stalen tussenplaatjes bij zitten. Kan ik de tussenplaatjes die ik nu heb nog gebruiken of moeten die dan ook vervangen worden?

bvd(:
 

lytseleen 23-8-2011 18:58 Print reply

Posts: 1025
maakt hij eerst veel toeren en begint dan op te trekken als eens scooter? dan slipt hij inderdaad maar als hij niet snel meer op trekt en moeite heeft met het op toeren komen dan licht het waarschijnlijk aan je zuiger/slijtage. en het een ratel in het blok is ook niet echt goed.

wat voor km stand heeft hij trouwens?

en als je je koppelings platen moet vervangen kun je die gewoon los kopen. die set met tussen platen is compleet met veren enz. die heb je nodig als je met een snellere setup wilt rijden.



Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 23-8-2011 om 19:03 uur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
ChielTZR 23-8-2011 19:09 Print reply

Posts: 6016
hoe staat het verder met de brom. komen de plaatjes goed los en olie al eens een keer ververst?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
minarelli 23-8-2011 19:39 Print reply

Posts: 42
De km stand is ongeveer 18000/19000 km. Een paar maanden geleden is er een nieuwe cilinderkit op gekomen want van de oude waren de zuigeveren kapot en de cilinder daardoor ook. Het is een DMP 50cc, zal het dan daar aanliggen? Verder is de brom mototisch in goede staat voor zover is weet.
 
lytseleen 23-8-2011 21:40 Print reply

Posts: 1025
dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat je koppeling nu al versleten is. hoor je die ratel ook in je blok als je aan het rijden bent of alleen als hij onbelast draait? dus in de vrij etc.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Tobias Verhoef 23-8-2011 21:49 Print reply

Posts: 1832
Gewoon even nieuwe frictieplaten en verse goede olie voor natte platen erin doen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
minarelli 24-8-2011 19:48 Print reply

Posts: 42
Of hij ook ratelt tijdens het rijden kan ik niet horen de uitlaat komt er dan bovenuit zegmaar

Ik zal er wel nieuwe frictieplaatjes in zetten + nieuwe olie, maar als het dat niet is waar kan het dan aan liggen..? heeft die dmp cilinder dan zó weinig vermogen?

Dit bericht is gewijzigd door minarelli op 24-8-2011 om 19:48 uur.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 24-8-2011 21:29 Print reply

Posts: 1558
kijk eerst maar eens hoeveel olie er nog in zit. dan kan je daarna je platen nog vervangen. Wat doet ie als je in zn vrij de koppeling aantrekt?
 
I Can Play With Madness
Aquamaniac 24-8-2011 22:13 Print reply

Posts: 882
die ratel lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat die uit de koppeling komt aangezien de veren de platen aandrukken zolang je de handle niet inknijpt en ze dus vastzitten

zoals vele al hebben gezegd controleer je olie eens
een ratel duid namenlijk eerder op te weinig olie , kapotte lagers
of als de ratel hogerin zit problemen met de zuiger/zuigerveren

te weinig olie zou ook kunnen verklaren dat de koppelingsplaten slippen/versleten zijn
 
er gaat niks boven luchtkoeling

Dit topic is 2981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved