Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha TZR koelt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 556 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65056 - Yamaha TZR koelt niet goed
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

eracap00 23-8-2011 17:35 Print topicpost
Posts: 5
hey, ik heb een probleempje met mijn tzr, sinds een tijdje koelt ie niet goed. het probleem is namelijk dat ie alle kvs in me expansietank gooit en dus na een tijdje alles uit me expansietank spuit. me waterpomp doet het gewoon en na een tijdje gaat me thermostaatlampje branden.

iemand een idee wat het kan zijn?
 

yamahaman 23-8-2011 17:37 Print reply

Posts: 387
Thermostaat kaput?
Of koelvloeistof leiding verstopt.

Edit: hoe heb je trouwens gekeken of de waterpomp nog werkt?

Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 23-8-2011 om 17:41 uur.
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
eracap00 23-8-2011 17:49 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahaman
Thermostaat kaput?
Of koelvloeistof leiding verstopt.

Edit: hoe heb je trouwens gekeken of de waterpomp nog werkt?

Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 23-8-2011 om 17:41 uur.


jaa ik heb het waterpompkapje eraf gehaald en brommer gestart toen draaide hij gewoon, maar het lijkt of ie niet rondcirculeert maar alles naar boven stuwt dus naar me expansietankje, er staat ook niet superveel druk op me slangen.
 
KevRat 23-8-2011 18:54 Print reply

Posts: 157
Je moet ook wel de kvs in de radiateur gieten en niet in dat tankje..
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
eracap00 23-8-2011 18:58 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
Je moet ook wel de kvs in de radiateur gieten en niet in dat tankje..


jaa dat begrijp ik ook wel, alleen hij gooit het vanuit de radiateur weer in de expansietank,

dat is mijn hele probleem
 
KevRat 23-8-2011 19:01 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eracap00
[...]


jaa dat begrijp ik ook wel, alleen hij gooit het vanuit de radiateur weer in de expansietank,

dat is mijn hele probleem


Ja dat is normaal. Heb ook een tzr en vol zit die als alles koud is nooit. Gewoon tankje leeggooien en dan radiateur vullen. Meestal stopt het dan. Of heb je de luchtbellen in je tankje staan?
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
yamahaman 23-8-2011 19:04 Print reply

Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
[...]


Ja dat is normaal. Heb ook een tzr en vol zit die als alles koud is nooit. Gewoon tankje leeggooien en dan radiateur vullen. Meestal stopt het dan. Of heb je de luchtbellen in je tankje staan?


Als het goed is ontlucht dat ding zichzelf.
Correct me if i'm wrong.
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
KevRat 23-8-2011 19:05 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahaman
[...]


Als het goed is ontlucht dat ding zichzelf.
Correct me if i'm wrong.


Dat klopt helemaal. En teveel koelvloeistof komt ook in dat tankje
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-8-2011 19:08 Print reply

Posts: 9841
de expansietankje wordt voller als je druk boven een bepaald punt komt.. vaak komt dat door uitzetten van de vloeistof zelf, en dat komt weer door warmte. Dus dat je tankje voller zit als ie warm is is normaal, maar als het extreem is dan is er iets anders aan de hand. Vraag me af wat nou oorzaak en gevolg is... koelt ie niet goed omdat ie alle kvs eruitmietert, of mietert ie alle kvs eruit omdat ie niet goed koelt?

Als je koppakking lek is en je verbrandingsdruk in je koelsysteem krijgt gaat ie het ook ditchen in de expansietank.

 
Too cool for school!
KevRat 23-8-2011 19:10 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
de expansietankje wordt voller als je druk boven een bepaald punt komt.. vaak komt dat door uitzetten van de vloeistof zelf, en dat komt weer door warmte. Dus dat je tankje voller zit als ie warm is is normaal, maar als het extreem is dan is er iets anders aan de hand. Vraag me af wat nou oorzaak en gevolg is... koelt ie niet goed omdat ie alle kvs eruitmietert, of mietert ie alle kvs eruit omdat ie niet goed koelt?

Als je koppakking lek is en je verbrandingsdruk in je koelsysteem krijgt gaat ie het ook ditchen in de expansietank.



Als hij luchtbellen in zn tank heeft is het duidelijk, maar anders absoluut niet. Heb ook een tzr en dat koelsysteem van hun is top. Als de pomp het doet zal ik het niet meer weten..
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
eracap00 23-8-2011 19:13 Print reply
Posts: 5
jaa dat weet ik dus niet, ik krijg gewoon teveel druk in me radiateur, als ik me expansietank leeggooi dan vult de radiateur hem gewoon weer bij. en als ik me dop van de radiateur eraf haal dan spuugt ie alles eruit. ik heb ontluchten nog niet geprobeerd ik weet ook niet precies hoe dat moet.

iemand een idee?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-8-2011 19:14 Print reply

Posts: 9841
ik geloof dat de druk ook best kan oplopen zonder de aanwezigheid van luchtbellen maargoed.

 
Too cool for school!
KevRat 23-8-2011 19:15 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik geloof dat de druk ook best kan oplopen zonder de aanwezigheid van luchtbellen maargoed.



Zou kunnen, maar dan moet er een andere vloeistof inkomen. Lijkt me sterk dat de druk blijft opbouwen
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
KevRat 23-8-2011 19:16 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eracap00
jaa dat weet ik dus niet, ik krijg gewoon teveel druk in me radiateur, als ik me expansietank leeggooi dan vult de radiateur hem gewoon weer bij. en als ik me dop van de radiateur eraf haal dan spuugt ie alles eruit. ik heb ontluchten nog niet geprobeerd ik weet ook niet precies hoe dat moet.

iemand een idee?


Gewoon koelvloeistof bijvullen en brommer laten lopen. Als het goed is houd het een keer op met koelvloeistof spuiten en dergelijken.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-8-2011 19:20 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
[...]


Zou kunnen, maar dan moet er een andere vloeistof inkomen. Lijkt me sterk dat de druk blijft opbouwen


waarom moet er dan een andere vloeistof inkomen? Verbrandingsdruk kan prima hoor... het is niet zo dat in dat geval je koelsysteem net zoveel gas te verwerken krijgt als je uitlaat..

Ik heb het zien gebeuren dat er wel verbrandingsgassen in het koelsysteem kwamen en dat de kvs niet eens terugging in de cilinder, omdat de verbrandingsdruk hoger was dan de druk van het koelsysteem en de pakking die druk van het koelsysteem nog wel aankon.

Maar het kan net zo goed wat anders zijn.

 
Too cool for school!
eracap00 23-8-2011 19:48 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
[...]


Gewoon koelvloeistof bijvullen en brommer laten lopen. Als het goed is houd het een keer op met koelvloeistof spuiten en dergelijken.



heb ik gedaan, maar het bleef eruit komen, hoe meer gas ik gaf hoe harder het eruit spoot :S

ik snap er niks van
 

Dit topic is 5267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved