Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #65055 - Gruis in Gilera zulu blok.
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2191 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
koetjeboe91 |
23-8-2011 16:47 |
Posts: 2096 |
benzine in spuiten en op de kop houden.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
jong |
23-8-2011 16:48 |
Posts: 1445 |
En hopen dat je lagers nog heel zijn.
|
|
|
|
De Schout |
23-8-2011 16:50 |
Posts: 5327 |
je blok uitspoelen na een gebroken zuigerveertje ofzo, oke.
maar na een verbrande zuiger..? dat is aluminium oxide, ideale slijppasta.. ik geef geen 2 centen meer voor je big-end en je krukaslagers...
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
yamahaman |
23-8-2011 16:58 |
Posts: 387 |
Oke, bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga het toch op de manier van koetjeboe91 proberen.
Bedankt
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
23-8-2011 17:03 |
Posts: 17929 |
ik wacht met smart op je blokreviseerproject
|
|
|
|
yamahaman |
23-8-2011 17:04 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik wacht met smart op je blokreviseerproject
Als dat dink naar de tering is laat ik het je weten
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
koetjeboe91 |
23-8-2011 17:09 |
Posts: 2096 |
ik zech niet dat dat de goed optie is. maar als het maar voor even moet(1 tot 2 dagen) kan het wel even. een blijvende optie is het niet.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
ChielO |
23-8-2011 17:10 |
Posts: 322 |
Hoe is het je eigenlijk gelukt om een gat in de zuiger te branden?
|
|
|
|
koetjeboe91 |
23-8-2011 17:12 |
Posts: 2096 |
slechte onsteking tijdstip verkeerde bougie. noem ze maar op te arm mengsel kan ook
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
yamahaman |
23-8-2011 17:12 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Hoe is het je eigenlijk gelukt om een gat in de zuiger te branden?
De oorzaak was (volgens mij) dat ik een 80cc reed, met een 17,5 mm carburateur.
En dat ie eigenlijk te weinig benzine kreeg.
Maargoed, dit was wat in mij op kwam.
Als iemand een beter idee heeft, dan hoor ik het graag.
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
-CrJarvin- |
23-8-2011 18:35 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
benzine in spuiten en op de kop houden.
diesel werkt ook.
maar ff zondagje derui trekken om je lagers te bekijken is toch nie zo veel werk? ff kut werk, maar ben je zeker van dat je lagers goed zijn ofnie, en anders kun je weer ff tijd vooruit met nieuwe lagers
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
yamahaman |
23-8-2011 18:52 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]
diesel werkt ook.
maar ff zondagje derui trekken om je lagers te bekijken is toch nie zo veel werk? ff kut werk, maar ben je zeker van dat je lagers goed zijn ofnie, en anders kun je weer ff tijd vooruit met nieuwe lagers
Ja, is denk ik ook wel beter, maar ik heb daar de ervaring niet voor.
En ik heb mijn brommer eigenlijk nu nodig, aangezien mijn pleepot nu ook even niet wil
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
23-8-2011 19:03 |
Posts: 9841 |
80cc en 17,5mm lijkt me geen probleem, al zet je er een 3mm carb op...de doorlaat van de carb zelf kan nooit het probleem zijn, die kan immers alleen lucht beperken en van te weinig lucht kan ie natuurlijk niet te arm lopen.
Door de kleinere doorlaat krijg je zelfs een groter venturi-effect en dus een grotere aanzuiging van benzine... tenzij je de boel afstelt op iets anders dan volgas.
En dat is wat je gedaan hebt, dus met een grotere sproeier is het probleem opgelost.
Met een grotere carb ga je het probleem vast ook wel oplossen, omdat je dan je mengsel staat te verneuken met een overschot aan benzine. Wel veilig (tot op zekere hoogte), maar efficient zal het nooit worden.
Ik zou lekker die 17,5 houden en eens uitvogelen hoe je af moet stellen.
|
|
Too cool for school! |
|
yamahaman |
23-8-2011 19:13 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
80cc en 17,5mm lijkt me geen probleem, al zet je er een 3mm carb op...de doorlaat van de carb zelf kan nooit het probleem zijn, die kan immers alleen lucht beperken en van te weinig lucht kan ie natuurlijk niet te arm lopen.
Door de kleinere doorlaat krijg je zelfs een groter venturi-effect en dus een grotere aanzuiging van benzine... tenzij je de boel afstelt op iets anders dan volgas.
En dat is wat je gedaan hebt, dus met een grotere sproeier is het probleem opgelost.
Met een grotere carb ga je het probleem vast ook wel oplossen, omdat je dan je mengsel staat te verneuken met een overschot aan benzine. Wel veilig (tot op zekere hoogte), maar efficient zal het nooit worden.
Ik zou lekker die 17,5 houden en eens uitvogelen hoe je af moet stellen.
Oke, bedankt voor je reactie, maar hij stond zeker niet afgesteld op alleen volgas.
Hij stotterde nooit en ook nooit het 'bwoaap' geluid.
En ik reed zeker nooit alleen volgas, halfgas of minder dan dat liep ie ook perfect.
Dus denk dan dat er een probleempje met de ontsteking is.
Bougie is br9es, lijkt mij prima?
Edit: Wacht, volgens mij lees ik je reactie nu verkeerd?
Moet ik de brommer juist afstellen op volgas?
Ik heb nu trouwens een Top performance 74cc cilinder.
Dus ben benieuwd.
Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 23-8-2011 om 19:18 uur.
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
Tobias Verhoef |
23-8-2011 21:16 |
Posts: 1832 |
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Dit topic is 2191 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|