Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gruis in Gilera zulu blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65055 - Gruis in Gilera zulu blok.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahaman 23-8-2011 16:44 Print topicpost

Posts: 387
Hallo,

Ik heb een probleem.
Omdat er een gat in mn zuiger is gebrand zit er nu gruis in mn blok, is er een manier om dit eruit te krijgen zonder dat het blok uit elkaar hoeft?
Het gaat om een Gilera zulu, dus met oud type derbi blok

Gr. Jaap Scheepers

Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 23-8-2011 om 16:44 uur.
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei

koetjeboe91 23-8-2011 16:47 Print reply

Posts: 2096
benzine in spuiten en op de kop houden.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
jong 23-8-2011 16:48 Print reply

Posts: 1445
En hopen dat je lagers nog heel zijn.
 
De Schout 23-8-2011 16:50 Print reply
Posts: 5327
je blok uitspoelen na een gebroken zuigerveertje ofzo, oke.

maar na een verbrande zuiger..? dat is aluminium oxide, ideale slijppasta.. ik geef geen 2 centen meer voor je big-end en je krukaslagers...
 
tune tweak fiddle bang bummer
yamahaman 23-8-2011 16:58 Print reply

Posts: 387
Oke, bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga het toch op de manier van koetjeboe91 proberen.
Bedankt
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-8-2011 17:03 Print reply

Posts: 17929
ik wacht met smart op je blokreviseerproject
 
yamahaman 23-8-2011 17:04 Print reply

Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik wacht met smart op je blokreviseerproject


Als dat dink naar de tering is laat ik het je weten
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
koetjeboe91 23-8-2011 17:09 Print reply

Posts: 2096
ik zech niet dat dat de goed optie is. maar als het maar voor even moet(1 tot 2 dagen) kan het wel even. een blijvende optie is het niet.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
ChielO 23-8-2011 17:10 Print reply

Posts: 322
Hoe is het je eigenlijk gelukt om een gat in de zuiger te branden?
 
koetjeboe91 23-8-2011 17:12 Print reply

Posts: 2096
slechte onsteking tijdstip verkeerde bougie. noem ze maar op te arm mengsel kan ook
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
yamahaman 23-8-2011 17:12 Print reply

Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Hoe is het je eigenlijk gelukt om een gat in de zuiger te branden?


De oorzaak was (volgens mij) dat ik een 80cc reed, met een 17,5 mm carburateur.
En dat ie eigenlijk te weinig benzine kreeg.
Maargoed, dit was wat in mij op kwam.
Als iemand een beter idee heeft, dan hoor ik het graag.
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
-CrJarvin- 23-8-2011 18:35 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
benzine in spuiten en op de kop houden.



diesel werkt ook.

maar ff zondagje derui trekken om je lagers te bekijken is toch nie zo veel werk? ff kut werk, maar ben je zeker van dat je lagers goed zijn ofnie, en anders kun je weer ff tijd vooruit met nieuwe lagers
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
yamahaman 23-8-2011 18:52 Print reply

Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]



diesel werkt ook.

maar ff zondagje derui trekken om je lagers te bekijken is toch nie zo veel werk? ff kut werk, maar ben je zeker van dat je lagers goed zijn ofnie, en anders kun je weer ff tijd vooruit met nieuwe lagers


Ja, is denk ik ook wel beter, maar ik heb daar de ervaring niet voor.
En ik heb mijn brommer eigenlijk nu nodig, aangezien mijn pleepot nu ook even niet wil
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-8-2011 19:03 Print reply

Posts: 9841
80cc en 17,5mm lijkt me geen probleem, al zet je er een 3mm carb op...de doorlaat van de carb zelf kan nooit het probleem zijn, die kan immers alleen lucht beperken en van te weinig lucht kan ie natuurlijk niet te arm lopen.
Door de kleinere doorlaat krijg je zelfs een groter venturi-effect en dus een grotere aanzuiging van benzine... tenzij je de boel afstelt op iets anders dan volgas.
En dat is wat je gedaan hebt, dus met een grotere sproeier is het probleem opgelost.

Met een grotere carb ga je het probleem vast ook wel oplossen, omdat je dan je mengsel staat te verneuken met een overschot aan benzine. Wel veilig (tot op zekere hoogte), maar efficient zal het nooit worden.

Ik zou lekker die 17,5 houden en eens uitvogelen hoe je af moet stellen.

 
Too cool for school!
yamahaman 23-8-2011 19:13 Print reply

Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
80cc en 17,5mm lijkt me geen probleem, al zet je er een 3mm carb op...de doorlaat van de carb zelf kan nooit het probleem zijn, die kan immers alleen lucht beperken en van te weinig lucht kan ie natuurlijk niet te arm lopen.
Door de kleinere doorlaat krijg je zelfs een groter venturi-effect en dus een grotere aanzuiging van benzine... tenzij je de boel afstelt op iets anders dan volgas.
En dat is wat je gedaan hebt, dus met een grotere sproeier is het probleem opgelost.

Met een grotere carb ga je het probleem vast ook wel oplossen, omdat je dan je mengsel staat te verneuken met een overschot aan benzine. Wel veilig (tot op zekere hoogte), maar efficient zal het nooit worden.

Ik zou lekker die 17,5 houden en eens uitvogelen hoe je af moet stellen.






Oke, bedankt voor je reactie, maar hij stond zeker niet afgesteld op alleen volgas.
Hij stotterde nooit en ook nooit het 'bwoaap' geluid.
En ik reed zeker nooit alleen volgas, halfgas of minder dan dat liep ie ook perfect.
Dus denk dan dat er een probleempje met de ontsteking is.
Bougie is br9es, lijkt mij prima?

Edit: Wacht, volgens mij lees ik je reactie nu verkeerd?
Moet ik de brommer juist afstellen op volgas?
Ik heb nu trouwens een Top performance 74cc cilinder.
Dus ben benieuwd.


Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 23-8-2011 om 19:18 uur.
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
Tobias Verhoef 23-8-2011 21:16 Print reply

Posts: 1832
Dan heeft hij waarschijnlijk net iets te arm gelopen

Als je dit even doorleest, dan weet je hoe ong afstellen werkt.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 2191 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved