ChielTZR |
21-8-2011 13:10 |
Posts: 6016 |
ik zeg: beter deze olie erin dan te weinig olie.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Robin 1993 |
21-8-2011 13:44 |
Posts: 1234 |
ik zou zowiezo niet deze olie erin doen. Want je moet natuurlijk olie geschikt voor natte koppelingsplaten hebben, een klein beetje teweinig olie maakt opzich niet heel erg uit. Het wordt namelijk als je aan het rijden ben toch wel door je blok geschud door het rijden en het sturen enzo.
Maar het beste wat jij denk kan doen is proberen bij een kennis/vriend ofzo olie proberen te krijgen. Opzich maakt het niet heel erg uit of die olie geschikt is voor honda, zundapp enzo als het maar voor natte platen is. Suc6!
|
|
!!2 takt!! |
|
pckor |
21-8-2011 14:04 |
Posts: 1364 |
Dat maakt wel uit want olie heeft ook een koelende functie. en aangezien hij van plan is om 85km te gaan rijden. en als het maar een klein beetje is kun je er best een beetje van die 10w40 in knikkeren.
Dit bericht is gewijzigd door pckor op 21-8-2011 om 14:05 uur.
|
|
|
|
MT_driver |
21-8-2011 14:39 |
Posts: 324 |
Ik heb er toch een heel klein beetje in gedaan, 40ml moest er bij.
|
|
40000KM op de teller :D |
|
maerijn |
21-8-2011 23:57 |
Posts: 2455 |
Wat zou er anders in moeten dan 10w40? Moet bij mijn blok ook nog verversen
|
|
|
|
Robin 1993 |
21-8-2011 23:58 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Wat zou er anders in moeten dan 10w40? Moet bij mijn blok ook nog verversen
Nou je moet dus 10w40 geschikt voor natte koppelingsplaten hebben
dat is totaal anders als normale 10w40
|
|
!!2 takt!! |
|
maerijn |
21-8-2011 23:59 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]
Nou je moet dus 10w40 geschikt voor natte koppelingsplaten hebben
dat is totaal anders als normale 10w40
Aha, ok. Wat gebeurt er als je normale 10w40 gebruikt?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-8-2011 0:01 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]
Nou je moet dus 10w40 geschikt voor natte koppelingsplaten hebben
dat is totaal anders als normale 10w40
totaal anders? op 1 additief na
|
|
|
|
Robin 1993 |
22-8-2011 0:01 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Aha, ok. Wat gebeurt er als je normale 10w40 gebruikt?
Nou dat vinden je koppelingsplaten/tussenplaten niet zo leuk, die slijten dan als een malle en je koppeling gaat slippen. Dus doe het goed en pak de juiste olie
|
|
!!2 takt!! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
22-8-2011 10:09 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]
Nou dat vinden je koppelingsplaten/tussenplaten niet zo leuk, die slijten dan als een malle en je koppeling gaat slippen. Dus doe het goed en pak de juiste olie
srry dat ik het zeg, maar volgens mij slijten ze harder met natte platen olie. de olie zorgt dan voor meer wrijving zodat ze minder slippen, als ze dan een beetje slippen slijt de boel ook vrij snel. met de niet natte platen olie slippen de platen wel, maar glijden ze soepeler over elkaar en slijten daardoor minder.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Velthuis |
22-8-2011 11:45 |
Posts: 222 |
Ik doe altijd gewone 10w40 in mijn blokkie en ik heb ook natte koppling. Nooit problemen mee ... en sowieso liever deze olie erin dan met te weinig olie gaan rijden ...
|
|
|
|
ChielTZR |
22-8-2011 12:36 |
|
kenny77 |
22-8-2011 15:21 |
Posts: 29286 |
Bij het tankstation hebben ze ook olie.
|
|
|
|
Floris-tsx |
22-8-2011 20:48 |
Posts: 3225 |
inderdaad.
en over 85km doe je geen 4 uur . uitgaande van gemiddeld 35-40km uur betekent dat je iets meer dan 2uur bezig bent
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-8-2011 21:25 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
inderdaad.
en over 85km doe je geen 4 uur . uitgaande van gemiddeld 35-40km uur betekent dat je iets meer dan 2uur bezig bent
hij staat dat hij OM 4 uur vertrekt, niet hoelang hij gaat rijden...
|
|
|
|