Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Blok olie Am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65044 - Blok olie Am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 17096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT_driver 21-8-2011 12:53 Print topicpost
Posts: 324
Hee,

Ik weet niet wat voor olie er op dit moment zit in mijn blok, maar ik denk dat er te weinig olie zit. Zodra ik dat schroefje bij de koppeling deksel eruit schroef en de brommer zo'n 50 graden schuin hou dan komt er pas olie uit.

Dus ik wou het bijvullen maar dit is de enige olie die ik op dit moment thuis heb liggen:



Het lullige is dat vandaag en morgen bromboer gesloten is en ik dinsdag ochtend rond 4 uur naar amsterdam moet rijden (85km).

Zal ik toch een klein beetje van dit olie erbij doen?
 
40000KM op de teller :D

ChielTZR 21-8-2011 13:10 Print reply

Posts: 6016
ik zeg: beter deze olie erin dan te weinig olie.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Robin 1993 21-8-2011 13:44 Print reply

Posts: 1234
ik zou zowiezo niet deze olie erin doen. Want je moet natuurlijk olie geschikt voor natte koppelingsplaten hebben, een klein beetje teweinig olie maakt opzich niet heel erg uit. Het wordt namelijk als je aan het rijden ben toch wel door je blok geschud door het rijden en het sturen enzo.

Maar het beste wat jij denk kan doen is proberen bij een kennis/vriend ofzo olie proberen te krijgen. Opzich maakt het niet heel erg uit of die olie geschikt is voor honda, zundapp enzo als het maar voor natte platen is. Suc6!
 
!!2 takt!!
pckor 21-8-2011 14:04 Print reply

Posts: 1364
Dat maakt wel uit want olie heeft ook een koelende functie. en aangezien hij van plan is om 85km te gaan rijden. en als het maar een klein beetje is kun je er best een beetje van die 10w40 in knikkeren.

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 21-8-2011 om 14:05 uur.
 
MT_driver 21-8-2011 14:39 Print reply
Posts: 324
Ik heb er toch een heel klein beetje in gedaan, 40ml moest er bij.

 
40000KM op de teller :D
maerijn 21-8-2011 23:57 Print reply

Posts: 2454
Wat zou er anders in moeten dan 10w40? Moet bij mijn blok ook nog verversen
 
Robin 1993 21-8-2011 23:58 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Wat zou er anders in moeten dan 10w40? Moet bij mijn blok ook nog verversen



Nou je moet dus 10w40 geschikt voor natte koppelingsplaten hebben
dat is totaal anders als normale 10w40
 
!!2 takt!!
maerijn 21-8-2011 23:59 Print reply

Posts: 2454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Nou je moet dus 10w40 geschikt voor natte koppelingsplaten hebben
dat is totaal anders als normale 10w40

Aha, ok. Wat gebeurt er als je normale 10w40 gebruikt?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-8-2011 0:01 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Nou je moet dus 10w40 geschikt voor natte koppelingsplaten hebben
dat is totaal anders als normale 10w40



totaal anders? op 1 additief na
 
Robin 1993 22-8-2011 0:01 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Aha, ok. Wat gebeurt er als je normale 10w40 gebruikt?


Nou dat vinden je koppelingsplaten/tussenplaten niet zo leuk, die slijten dan als een malle en je koppeling gaat slippen. Dus doe het goed en pak de juiste olie
 
!!2 takt!!
RikDT50MX - Nieuws Poster 22-8-2011 10:09 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


Nou dat vinden je koppelingsplaten/tussenplaten niet zo leuk, die slijten dan als een malle en je koppeling gaat slippen. Dus doe het goed en pak de juiste olie

srry dat ik het zeg, maar volgens mij slijten ze harder met natte platen olie. de olie zorgt dan voor meer wrijving zodat ze minder slippen, als ze dan een beetje slippen slijt de boel ook vrij snel. met de niet natte platen olie slippen de platen wel, maar glijden ze soepeler over elkaar en slijten daardoor minder.
 
I Can Play With Madness
Velthuis 22-8-2011 11:45 Print reply

Posts: 222
Ik doe altijd gewone 10w40 in mijn blokkie en ik heb ook natte koppling. Nooit problemen mee ... en sowieso liever deze olie erin dan met te weinig olie gaan rijden ...
 
ChielTZR 22-8-2011 12:36 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Velthuis
Ik doe altijd gewone 10w40 in mijn blokkie en ik heb ook natte koppling. Nooit problemen mee ... en sowieso liever deze olie erin dan met te weinig olie gaan rijden ...


precies, zolang de platen maar niet overdreven slippen is er weinig aan de hand. als je straks gewoon de juiste olie een keer ververst
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 22-8-2011 15:21 Print reply

Posts: 29286
Bij het tankstation hebben ze ook olie.
 
Floris-tsx 22-8-2011 20:48 Print reply

Posts: 3225
inderdaad.

en over 85km doe je geen 4 uur . uitgaande van gemiddeld 35-40km uur betekent dat je iets meer dan 2uur bezig bent
 
Iedereen kan professioneel worden
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-8-2011 21:25 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
inderdaad.

en over 85km doe je geen 4 uur . uitgaande van gemiddeld 35-40km uur betekent dat je iets meer dan 2uur bezig bent



hij staat dat hij OM 4 uur vertrekt, niet hoelang hij gaat rijden...
 

Dit topic is 17096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved