Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - nsr - niet in de hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65043 - nsr - niet in de hoge toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maarek 21-8-2011 12:50 Print topicpost

Posts: 15
Hallo,

Ik rij nu bijna een week op m'n brommer, en heb iets waar ik over twijfel.
Als ik rij komt hij niet echt op toeren, bij de 8500 toeren klinkt het alsof hij wel harder wil, maar het niet echt kan bijhouden.
Dit is dus best lastig,
nog een vraag:
Omdat ik dus vroeger over moet schakelen, zou dit dan ook de reden zijn waarom hij in zn 5 echt heel langzaam vresnelt en ook niet boven de 8000 toeren komt?

Ga ervan uit dat iemand hier wel een antwoord op heeft?
 

st.nyksterdriver 21-8-2011 13:00 Print reply
Posts: 3376
je moet even wat meer info over je nsr geven want hier kunnen wij neit veel mee
wat je setup is + je vertanding
 
maarek 21-8-2011 13:31 Print reply

Posts: 15
Setup:
Getunede 50cc, weet niet of dit de belgische if of niet.
5-bak
Originele carberateur (mikuni 16 toch?)
originele uitlaat
twv: 15-42


 
Robin 1993 21-8-2011 13:49 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maarek
Setup:
Getunede 50cc, weet niet of dit de belgische if of niet.
5-bak
Originele carberateur (mikuni 16 toch?)
originele uitlaat
twv: 15-42




orginele carburateur is 13mm. Dat je zo slecht trekt zit hem in je orginele uitlaat, die is namelijk zo sloom.

Dus homoet ofzo erop gooien dan zal je is zien hoe snel dat ding trekt
 
!!2 takt!!
maarek 21-8-2011 14:00 Print reply

Posts: 15
Het is niet zo dat die slecht trekt, hij komt gewoon niet hoog in de toeren. Hierdoor kan ik niet anders dan opschakelen en daar moet hij weer op gang komen, in lage toeren. (door het vroege schakelen)

Zou slecht inrijden hier ook een oorzaak van kunnen zijn? ik ben er vrij zeker van dat ik dit goed heb gedaan maar toch de vraag.


 
Aquamaniac 21-8-2011 14:08 Print reply

Posts: 882
sommige bouwjaren van de nsr hebben zelfs maar een 10mm keihin
nsr 1 heeft wel een 13mm

of het een snelle belgische cilinder is kan je zien dan staat er ge2 op de zijkant

denk dat jouw prrobleem komt door de uitlaat (wat al eerder is genoemd) en de gigantische begrenzing in de aanzuigbuis van het luchtfilter

let op als je die buis ontgrenst moet je wel een veel grotere sproeier monteren anders rijd hij niet fijn meer
 
er gaat niks boven luchtkoeling
maarek 21-8-2011 14:14 Print reply

Posts: 15
Het is wel een Ge2 cilinder ja.

De begrenzing is er al uit, maar dan zal het wel aan de uitlaat liggen.

Iniedergeval bedankt en ik kijk wel wat ik met de uitlaat doe.
 
Aquamaniac 21-8-2011 14:17 Print reply

Posts: 882
16 of 18mm carb eropzetten in combi met een leuke uitlaat doet ook wonderen
en eventueel de ontsteking wat vervroegen (snelle grondplaat of bestaande wat uitvijlen)
 
er gaat niks boven luchtkoeling

Dit topic is 1276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved