Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afgas?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6504 - Afgas?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 2-12-02?15:00 Print topicpost
Posts: 7079
Wie weet er meer over?

Ga je er sneller van enzo.
waar te krijgen
slijtage
blablabla enzo..

Wordt ook in de cross gebruikt?
 

Blorn 2-12-02?15:19 Print reply

Posts: 13825
afwas????

geen id waar je et over hebt, maar als je meer toeren gaat draaien verslijt er natuurlijk ook meer..
 
jeroen 2-12-02?15:24 Print reply

Posts: 15066
Snelgas?

Hehe boeit niks.
 
Blorn 2-12-02?15:29 Print reply

Posts: 13825
snelgas kan wel helpen hoor, omdat je veel sneller de complete gasschuif omhoog kan trekken zul je een betere gasreactie hebben.. (denk ik :-P)
 
De Schout 2-12-02?15:41 Print reply
Posts: 5327
afgas is gewoon een brandstof met octaangetal van over de honderd, hierdoor kun je hoger gaan met je compressie verhouding zonder da tie gaat pingelen, dus je zult er iets meer vermogen uit kunne hale

(dacht ik toch)
 
tune tweak fiddle bang bummer
Neonlampje 2-12-02?16:11 Print reply

Posts: 14825
hmm ja je brandstof wordt klopvaster van octaan, het zou voordelig kunnen zijn als je xtreme compressies hebt oid, maar voor normale brommers is het niet aan te raden.. desnoods koop je een bus octaanbooster, en meng je dat erbij...
 
Mr. RS 2-12-02?16:27 Print reply
Posts: 4
met afgas loopt ie wel beturr,maar scheelt nie veel,wordt in de motocross wel veel gebruikt,want dan lopen de motors beter....ik cross ook...maar heb die rommel niet nodig
 
SIWWN 2-12-02?17:09 Print reply
Posts: 7079
Kamerad had dat als advies gekregen van zo'n tuner omdat ie nu getuned is..

Honda CR 125, Kameraad zei dat hij dan ook niet zo warm werd...


Maar dus gewoon hogere verbrandingstemperatuur voor anti-pingel...

Verder niks?
 
Mr. RS 2-12-02?17:13 Print reply
Posts: 4
het scheelt nie veel..en kost alleen maar geld......je merkt er vrij weinig van
 
Blukaap 2-12-02?17:24 Print reply

Posts: 10006
Av(iation)Gas is het volgens mij, maar goed.

En hoger octaangetal merk je geen zak van als het niet nodig is.

Mijn MTX liep ook niet beter op euro 98 dan 95.
NSR idem (met ori koppakking, met rubberen ring nooit uitgeprobeerd met Euro 95, euro 98 staat nl interessanter om te tanken ).
 
Bastila is lief
Hans F 3-12-02?14:37 Print reply
Posts: 4326
Tja, met een beetje compressie (ik heb nu 1:14,5) moet je zowiezo 98 tanken. Alleen als je meer compressie hebt als 1:15,5 o.i.d. zul een hoger octaangetal nodig hebben als 98. De vraag is of je wat hebt aan nog meer compressie. (Dus of de brandstof heftiger gaat ontbranden (meer ontbrandingdruk erbij gaat geven) dan de de druk je die moet toevoegen. Oftewel of je het verschil tussen compressiedruk en ontbrandingdruk wel groter wordt met een hoger compressie.
 
Martijn 3-12-02?14:47 Print reply
Posts: 10000
jah zo...maar dan neem je toch ene major vliegwiel...heeft ie zowieso lekker veul compressie en kan die dus met 10 toeren per minuut draaien ofzo...net als die grote dieselmotoren in van die ouwe boten...van die 1pitters....plof..........plof....

maar hans...je hebt wel gelijk...het kost de motor natuurlijk ook veel kracht om de compressie weer op te bouwen..maar als je heul veel toeren draait is dit effect denk ik niet zo supergroot...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 3-12-02?14:55 Print reply
Posts: 4326
ja, joh, groot vliegwiel nemen op een hoogtoerige tweetakt

Vermogen is (over het algemeen) het verschil tussen compressie en verbrandingsdruk op de zuiger.
 
Joost 3-12-02?16:17 Print reply
Posts: 1108
(Av)iation-gas heeft idd een hoger octaan gehalte (maar geen 100!). Er zit nog veel meer ander spul door, anti-vries/flock spul enzo. Et is ook veel lichter gerafineerd en verdamt dus sneller.

Ik heb nog wel ergens de exacte definitie van Avgas in een boek staan, kan et wel es opzoeken als jullie het echt willen weten. Het is igg een stuk duurder vergeleken met benzine. Tegenwoordig vliegen heel veel twee-zitters op benzine ipv Avgas juist omdat et veel goedkoper is. Nadeel is dat een benzine motor in verhouding zwaarder dan een afgas motor is en dat je de cabaratuer moet verwarmen om bevriesing te verkomen (kan behoorlijk naar zijn bij vliegtuigen...). Avgas motoren hebben een hogere compressie dus ook meer vermogen.

Volgens mij is toch handiger om gewooon een fles octaan-booster halen ipv avgas.

[This message is edited by Joost on 3-12-02 16:33]
 
It is going to be a Endless summer...
Hier_ben_ik - Administrator 3-12-02?20:09 Print reply

Posts: 8499
ik weet alleen maar dat je motor er kouder door gaat lopen. of het enig nut heeft (zowel bij crossmotoren als bromfietsen) zou ik niet weten.. het wordt schijnbaar ook gebruikt bij die kleine bestuurbare vliegtuigjes maarja...


keertje proberen kan geen kwaad denk ik
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 3-12-02?23:11 Print reply
Posts: 10000
ehhh wtf?? dachtdat die dinge alleen op methanol konde rije....

die shit is trouwns ook duur man :(
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved