Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha RD50 MX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65035 - Yamaha RD50 MX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7808 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custom667 20-8-2011 14:04 Print topicpost
Posts: 153
Hallo,

Ik heb een RD uit 1982 met 16mm. carburateur en 50cc. cilinder, en ik heb al verschillende dingen geprobeerd om het beter te laten lopen. Hij gaat namelijk bij de 6000 toeren stotteren, en hij zuigt ERGENS valse lucht aan volgens de brommerboer (bijgeluiden). Ook vonken mijn contactpunten een beetje, heb condensator en contactpunten al vervangen, heeft niks uitgehaald. de brommer loopt zelf wel aardig (tot 6000 RPM dan).
Ik heb al een wat kleinere sproeier geprobeerd, aangezien de bougie ook steeds zwart werd (ook al nieuwe bougie gehaald). Maar met een kleinere sproeier (van maat 100 naar 94) heeft ie echt geen kracht meer. Dus dat van die valse lucht zal wel kloppen, maar ik weet niet waar, in ieder geval niet rond de inlaat en carburateur. Heb trouwens ook ALLE pakkingen vervangen en de luchtfilter vervangen.


 

kenny77 20-8-2011 14:30 Print reply

Posts: 29286
Is de bougie ook heel erg vettig als je hem eruit haalt?
En heeft het blok lang stil gestaan?

Anders is er ook nog een mogelijkheid dat de rechter krukas keerring naar de eeuwige jachtvelden is.
Dan gaat hij blok olie aan zuigen en dan loopt hij ook niet lekker en dat krijg je ook niet afgesteld.


Hoe duur was de condensator?
 
Custom667 20-8-2011 15:54 Print reply
Posts: 153
OK, ik zal het blok eens uit elkaar gaan halen en de keerringen controleren. De condensator was een imitatie, maar ik heb de originele Mitsubishi al weer terug gezet, en hij vonkt nog steeds een beetje tussen de punten.
 
Custom667 20-8-2011 16:25 Print reply
Posts: 153
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custom667
OK, ik zal het blok eens uit elkaar gaan halen en de keerringen controleren. De condensator was een imitatie, maar ik heb de originele Mitsubishi al weer terug gezet, en hij vonkt nog steeds een beetje tussen de punten.


Oja, en de bougie is vettig idd.

 
Custom667 22-8-2011 16:19 Print reply
Posts: 153
Moet ik de koppeling/primair aandrijftandwiel loshalen om de helften te scheiden. Ik denk dat ik iets vergeten ben, ze komen al los maar iets houd ze tegen.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 22-8-2011 18:44 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custom667
Moet ik de koppeling/primair aandrijftandwiel loshalen om de helften te scheiden. Ik denk dat ik iets vergeten ben, ze komen al los maar iets houd ze tegen.

kan je koppeling door je carter?
 
I Can Play With Madness
Custom667 22-8-2011 18:58 Print reply
Posts: 153
wat bedoel je?

 
ChielTZR 22-8-2011 19:04 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custom667
wat bedoel je?



denk datie koppelingsstift bedoelt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RikDT50MX - Nieuws Poster 22-8-2011 19:04 Print reply

Posts: 1558
je wilt toch je carter splitsen?
 
I Can Play With Madness
kenny77 22-8-2011 19:06 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custom667
Moet ik de koppeling/primair aandrijftandwiel loshalen om de helften te scheiden. Ik denk dat ik iets vergeten ben, ze komen al los maar iets houd ze tegen.


Voor de krukas keerring hoefde het blokje niet uit elkaar?

Maar als je hem wilt splitsen dan zou ik wel alles even losdraaien inderdaad.
 
Custom667 22-8-2011 19:13 Print reply
Posts: 153
Nee maar ik wil gelijk alles even controleren, maar kan ik die krukaskeerring van buiten eraf halen dan?
En ik weet niet wat je bedoelt of mijn koppeling door mijn carter kan RikDR50MX.
 
kenny77 22-8-2011 19:28 Print reply

Posts: 29286
Ja die keerring kan je zo vervangen, even de koppeling eraf halen en dan het tandwiel van de krukas.
Dan die bus uit de keerring halen en dan kan je de keerring zo eruit trekken.
En de nieuwe weer erin zetten.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 22-8-2011 19:46 Print reply

Posts: 1558
als jij je carters uit mekaar trekt moeten de assen door de gaten in je carter, je koppeling past niet door zo'n gat.
 
I Can Play With Madness
Custom667 22-8-2011 19:53 Print reply
Posts: 153
Nee idd, in ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ga weer eens verder.
 
Custom667 23-8-2011 14:55 Print reply
Posts: 153
Hoeveel keerringen zitten er nou in het blok. Twee toch, 1 voor de krukas, 1 voor de koppelingsdrukstift.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-8-2011 14:56 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custom667
Hoeveel keerringen zitten er nou in het blok. Twee toch, 1 voor de krukas, 1 voor de koppelingsdrukstift.



en de rest, nog een voor de krukas, een voor de uitgaande as, een voor de kickstarter

en gebruik deze knop eens: ipv steeds een nieuwe post te zetten

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 23-8-2011 om 14:57 uur.
 

Dit topic is 7808 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved