Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - setup 80cc derbi senda?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65023 - setup 80cc derbi senda?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiwipraler 18-8-2011 14:42 Print topicpost
Posts: 15
hallo,

derbi senda drd 2005 (nog het oude type blok)
huidige setup(is aan gort want de big end is versleten):
doppler 50cc
conti bovenlangs handmade met carbon demper(kan ik deze ook gebruiken op 80cc?)
17,5mm delllorto

dit ging behoorlijk vlot vond ik zelf. maar nou ben ik 18 geworden. rijbewijs enz. al binnen dus nou wil ik mijn derbi gaan opvoeren en gaan gebruiken voor een rondje rijden op zondag.

dus ik wil een 80cc setup.
-ik wil niet teveel geld uitgeven(geen 800euro)
-een wat slijtvaste setup
-orginele onsteking behouden
-een uitlaat die niet teveel herrie maakt(evt kan ik er wel een moter demper opzetten, moet je denk ik wel een 2takt uitlaatdemper hebben of niet?) en een onderlangse uitlaat gaat mijn voorkeur uit sneller/makkelijker sleutelen
-orginele luchtfilter behouden
- 1 orginele radiateur behouden(vind het iets te veel werk om er nog een radiateur op te zetten. Als je temperatuur sensor het doet is dat toch ook voldoende?)
-is het verstandig om mijn olie af te sluiten en op mengsmering over te gaan? of is dit overdreven
-krukas word een doppler

het liefst koop ik een compleet blok, dat is het makkelijkst. dus als iemand mij hier aan kan helpen dan graag(wel een normaal blok wat weinig km's heeft. niet waar de zuiger al bijna ten einde is)

tempratuur sensor testen?
contact aan, sensor uit de cilinder draaien en in een bak met kokend water. moet dan het lampje gaan branden?

mvg koen

ik weet dat dit in het verkeerde forum staat maar ik kon nog niet posten bij tf(heb al een account gehad. maar ben mijn wachtwoord kwijt)



Dit bericht is gewijzigd door kiwipraler op 18-8-2011 om 18:12 uur.
 

JB1 18-8-2011 14:47 Print reply

Posts: 14881
2e hands 85cc crosserblok kopen en erin pasmaken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
yamahadt1986 18-8-2011 15:02 Print reply
Posts: 1713
top performence roze 86cc erop doen en goed afstellen met een metrakit trower.
loopt wel fijn.
in de 17,5 mm moet dan de 125/130 sproeier. kan per brommer verschillen maar zo zaten wij.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
lexyver 18-8-2011 16:23 Print reply
Posts: 553
Misschien is een mallossi mhr replica wat, heeft lekker veel koppel.
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!
kiwipraler 18-8-2011 17:06 Print reply
Posts: 15
tempratuur sensor testen?
contact aan, sensor uit de cilinder draaien en in een bak met kokend water. moet dan het lampje gaan branden?

kan ik het zo testen?
-orginele luchtfilter behouden
- 1 orginele radiateur behouden(vind het iets te veel werk om er nog een radiateur op te zetten. Als je temperatuur sensor het doet is dat toch ook voldoende?) omdat ik nog afentoe lees dat ie warm gelopen is.
-is het verstandig om mijn olie af te sluiten en op mengsmering over te gaan? of is dit overdreven(als ik op mengsmering ga rijden. mijn waarschuwings lampje van de benzine, teller is kapot. zou ik dan ook mijn benzine kabel aan mijn oliewaarschuwingslampje kunnen aan sluiten. omdat ik die toch niet meer nodig heb.

maar dit kan allemaal zo of wat?

graag een reactie van iemand met ervaring.

en zat zo te kijken

airsal 80 of 70 scheelt 50 euro. is dit het geld waard?
en dacht een beetje aan zon setup:
airsal 80
orginele luchtfilter/onsteking
doppler krukas
17,5mm dellorto(of is dit veel te klein en niet af te stellen?)
en een scr onderlangs ofzoiets..
ik lees dat sommige mensen hun conti bovenlangs op hun 80cc hebben zitten. maar conti bovenlangs is toch alleen een hoogtoerige 50cc uitlaat?(heb trouwens de handgelaste bovenlangse met carbon demper)

mvg koen

Dit bericht is gewijzigd door kiwipraler op 18-8-2011 om 17:48 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kiwipraler op 18-8-2011 om 18:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kiwipraler op 18-8-2011 om 18:11 uur.
 
Marcooow 18-8-2011 17:56 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
top performence roze 86cc erop doen en goed afstellen met een metrakit trower.
loopt wel fijn.
in de 17,5 mm moet dan de 125/130 sproeier. kan per brommer verschillen maar zo zaten wij.


tp 86 is voor am6 dombo

voor derbi heb je alleen 80cc zoals airsal, polini, malossi en gilardoni

wil je meer cc`s moet je een lage slag krukas hebben of gaan voor een 110cc parmakit maar dan moet je carter worden gekotterd/uitgefreesd


wat ik zou doen, 80cc airsal, met originele onsteking, en een yasuni cross of cross hm

ik rij zelf met doppler cilnder + doppler uitlaat en 14mm, rest allemaal standaart (14mm trouwens ook) en een andere jongen met 80cc airsal, 19mm en bidalot uitlaat, hou ik bij kwa optrekken alleen ligt mijn top iets lager, (op koso teller 115 en hij 125)

alleen heb je veeeel meer koppel met zon 80cc, ik moet echt wachten tot die komt, dat is kut rijden en daarom kan je dus ook beter voor een 80cc gaan, airsal of malossi replica heeft wel koppel (de normale malossi mhr ook wel)


 
faster than a bullet!

Dit topic is 6874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved