Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - SPOED! Olie vervangen Derbi Senda DRD 2008

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 781 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65022 - SPOED! Olie vervangen Derbi Senda D...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 17941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 18-8-2011 15:16 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Wat zit er achter die rechter deksel ?


*dat

En het lijkt mij het oliepompje
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 18-8-2011 17:47 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bohmsje
Hallo,

Zo gezegd in de titel, probleempje met het vervangen van olie bij een Derbi Senda DRD 2008.

Wij hebben de onderste bout los gedraaid, uiteraard kwam hier olie uit.

In de gebruiksaanwijzing van de brommer, stond dat je de bout met het Roze cirkeltje eromheen, ook los moest draaien, zo gezegd zo gedaan.

afbeelding

Hier kwam echter nog erg veel (zwarte) olie uit, Terwijl daar bij de onderste bout, niks meer uitkwam.

Wat hebben we nou gedaan? Hebben we de versnellingsbak olie ook eruit laten lopen? of kunnen we de olie gewoon bijvullen bij het zwarte draaiding aan de versnellingskant, en word dat reservoir van de Roze cirkel ook automatisch bijgevuld?

En de groene cirkel, die moet uiteraard los en zoveel olie moet er dan in.

Bij voorbaat dank!


onderaan eruit draaien, dan daarna die aan de zijkant (met dat roze rondje), en dan bijvullen aan de onstekingskant tot het bij het schroefje (met groen rondje) eruit komt

BROMMER DUS OOK SCHUIN HOUDEN

KLAAAR




Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 18-8-2011 om 17:47 uur.
 
faster than a bullet!
.luuk 18-8-2011 21:00 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


onderaan eruit draaien, dan daarna die aan de zijkant (met dat roze rondje), en dan bijvullen aan de onstekingskant tot het bij het schroefje (met groen rondje) eruit komt

BROMMER DUS OOK SCHUIN HOUDEN

KLAAAR




Uhm.. nee,


de aftapplug ONDERAAN je blok los, olie eruit, en weer vast..

dan de niveauplug eruit, en je blok via de vuldop bovenop, RECHTOP bijvullen tot het eruit komt zetten.

Dit bericht is gewijzigd door .LUUK op 18-8-2011 om 21:01 uur.
 
-simon- 18-8-2011 21:15 Print reply

Posts: 8211
zwarte olie die er bij de roze omcirkelde bout uitkomt komt van de koppeling af. de doorgang naar de bak zal wel niet helemaal beneden zitten. vandaar het kleur verschil.

en over dat warm rijden/draaien. dan laat je hem toch een paar minuten staan als hij warm is. dan is het ook wel weer gezakt als er wat in zou zitten.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 18-8-2011 om 21:16 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
StefanB 18-8-2011 21:24 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
zwarte olie die er bij de roze omcirkelde bout uitkomt komt van de koppeling af. de doorgang naar de bak zal wel niet helemaal beneden zitten. vandaar het kleur verschil.

en over dat warm rijden/draaien. dan laat je hem toch een paar minuten staan als hij warm is. dan is het ook wel weer gezakt als er wat in zou zitten.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 18-8-2011 om 21:16 uur.


Je wilt toch juist dat alle troep eruit gaat? het vuil blijft lekker zweven in de olie, en loopt er vervolgens ook uit ipv dat het onderin het carter blijft liggen.
 
E24 M30b35@GT3576
-simon- 18-8-2011 21:37 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


Je wilt toch juist dat alle troep eruit gaat? het vuil blijft lekker zweven in de olie, en loopt er vervolgens ook uit ipv dat het onderin het carter blijft liggen.


heb je idd gelijk in. maar als de olie goed dun is geworden komt het ook wel mee als de troep gezakt is.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Jelmer MX 19-8-2011 2:23 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



dat zou kunnen tja me cross dealer zweert er bij dus. maar iedereen doet hoe hij het zelf wil

Altijd eerst warm rijden. Des te meer olie gaat eruit tijdens het verwissellen.

Je wilt nml zoveel makkelijk verschonen.
 
Marcooow 19-8-2011 21:14 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


onderaan eruit draaien, dan daarna die aan de zijkant (met dat roze rondje), en dan bijvullen aan de onstekingskant tot het bij het schroefje (met groen rondje) eruit komt

BROMMER DUS OOK SCHUIN HOUDEN

KLAAAR




Uhm.. nee,


de aftapplug ONDERAAN je blok los, olie eruit, en weer vast..

dan de niveauplug eruit, en je blok via de vuldop bovenop, RECHTOP bijvullen tot het eruit komt zetten.

Dit bericht is gewijzigd door .LUUK op 18-8-2011 om 21:01 uur.


lezen kut, ik heb ook de ervaring dat er het meeste uitkomt als je die bij de koppeling er ook uitdraait, het word hierboven al gezegt, je wilt zoveel mogelijk vervangen en verschonen
 
faster than a bullet!

Dit topic is 17941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved