Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #65019 - Puch Maxi S "Opvoeren"
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 18688 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
knarf |
17-8-2011 21:33 |
Posts: 2 |
Hallo,
Ik had al 4 jaar een Puchje in de schuur staan, waar ik geen donder mee gedaan heb.
Nu heb ik al 2 jaar m'n autorijbewijs, maar door lekker veel ongeluk (1 auto afgefikt & 1 auto met lekke koppakking) ben ik genoodzaakt om brommer te gaan rijden.
(geen geld om wéér een auto aan te schaffen + belasting, brandstof & verzekering)
M'n puchje is van 1978 en alles is origineel.
(alles wat ik heb moeten vervangen, is vervangen met originele puch onderdelen.)
Gistere heb ik 'm laten keuren en hij kwam er zonder problemen doorheen.
Nu mijn probleem.. ofja, beter gezegt: wens.
Zoals bij elke andere puch, trekt ook de mijne van 0 naar 10 in ongeveer een kwartier (naar beneden afgerond) dus dat is stap 1.
Verder maakt mijn topsnelheid niet echt veel uit.. als ik de 50/55 haal, is snel genoeg. Maar dat optrekken is wel echt mega irritant.
Ik ga morgen voor de gein m'n uitlaat ontkolen, want dat wil ik gewoon een keer doen (stiekeme pyromaan). Dus dat helpt misschien wel 3 km/h!.. woooow!
Ik wilde eigenlijk een andere uitlaat, 50cc snel cilinder & grotere carb.
(ja, ontkolen van mn ori uitpaat is nogmaals gewoon voor de fun)
Hoe krijg ik de meeste trekkracht, zonder al te veel topspeed, zodat ik m'n brommer kan blijven rijden nadat ik de rollerbank op moet?
Groetjes, Knarf.
Ps: het heeft geen haast verder, heb toch nog dik een week lang geen kenteken.
|
|
|
|
rensss |
17-8-2011 21:36 |
Posts: 1110 |
De meeste trekkracht krijg je denk ik uit een expansie uitlaat.
je zou ook je koppeling kunnen verlichten, dat wil ook wel.
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
Paul de Salmiakbal |
17-8-2011 21:58 |
Posts: 5285 |
70cc Airsal erop duwen en 15/45 vertanding. Ga je iets meer dan 60 en trek je ook nog eens best lekker. Als dat gaat vervelen duw je er ook nog een 15mm carbje op. Mooie van dit is is dat je met 50 euro klaar bent.Zou je het per se bij 50cc willen houden dan met je wel met andere uitlaten gaan klooien wil je nog wat trekkracht en snelheid en dan ben je uiteindelijk duurder uit.
Als je 70cc met originele uitlaat wilt gaan rijden zou ik hem wel even goed ontkolen zodat er niet e veel meuk in de weg zit.
Koppeling verlichten heeft geen zin bij near to originele setup.
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
17-8-2011 22:35 |
Posts: 1832 |
Ik raad je aan om dit te doen + een leuk expansie uitlaatje.
http://www.puchmaxi....dertuningbeknopt.php
En dan alleen de cilinder bewerken en niet de zuiger.
Ik heb dit pas ook bij een puch gedaan en hij liep netjes 55 en trok gewoon goed op
Dit was gewoon met 12 mm carb trouwens.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Ijzeren Rinus |
18-8-2011 3:13 |
Posts: 399 |
Ik heb aardig wat puchjes gehad en bereden :P
maar dit zal ik je aanraden.
70cc airsal
70cc kopje
15mm bing imitatie carburateur
(dit zat samen in een pakket voor 99 euro bij mij)
en dan zon standaard puch uitlaatje met uitlaatdiameter 28mm
dan rijd je een mooie 60km/h / 65/km/h en dan trekt die ook nog lekker
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
18-8-2011 12:13 |
Posts: 1531 |
gewoon een 70cc airsal
een proma cc uitlaat
en eventueel een 15mm carburateur.
dan je voortandwiel 2 tandjes kleiner.
sproeier 84 erin.
edit:
dat is zonder luchtfilter. met luchtfilter moet er een kleinere sproeier in.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 18-8-2011 om 12:14 uur.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
knarf |
18-8-2011 13:33 |
Posts: 2 |
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga vandaag iig eerst m'n uitlaat ontkolen
Hoe zit dat met 70cc, als je dan aangehouden word, krijg je daar dan geen problemen mee?
Groetjes, Knarf.
|
|
|
|
JB1 |
18-8-2011 13:38 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: knarf
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga vandaag iig eerst m'n uitlaat ontkolen
Hoe zit dat met 70cc, als je dan aangehouden word, krijg je daar dan geen problemen mee?
Groetjes, Knarf.
Nee, want de politie is achterlijk, en zal het niet eens merken.
Tenzij je dik boven de 100 gaat, dan krijgen ze argwaan
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Ijzeren Rinus |
18-8-2011 13:56 |
Posts: 399 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Nee, want de politie is achterlijk, en zal het niet eens merken.
Tenzij je dik boven de 100 gaat, dan krijgen ze argwaan
met een 70 airsal ben je een beste vent als je hem boven de 100 krijgt :P
maar ben nu in totaal 2x aangehouden allebij met 70cc
ze merken het niet. vragen ze waarom die hard loopt zeg je dat het door het uitlaatje komt.
maak je een ongeluk dan ben je wel de sjaak als ze je brommer nakijken
|
|
|
|
JB1 |
18-8-2011 13:58 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
[...]
met een 70 airsal ben je een beste vent als je hem boven de 100 krijgt :P
maar ben nu in totaal 2x aangehouden allebij met 70cc
ze merken het niet. vragen ze waarom die hard loopt zeg je dat het door het uitlaatje komt.
maak je een ongeluk dan ben je wel de sjaak als ze je brommer nakijken
Ik heb een ongeluk veroorzaakt, maar er is geen hond die naar mijn brommer heeft gekeken hoor.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Gerard1793 |
18-8-2011 14:32 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Ik heb een ongeluk veroorzaakt, maar er is geen hond die naar mijn brommer heeft gekeken hoor.
Jammer is dat hea, doe je zo je best om hem mooi te maken...
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
JB1 |
18-8-2011 14:34 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]
Jammer is dat hea, doe je zo je best om hem mooi te maken...
Ach nee man, ding was toen behoorlijk ral.
Voorvorkpoten lek, voorband was bijna op, velg wou ik 19" ipv 17"
En de teller deed het niet.
Toevallig was dat ook alles wat kapot ging
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Frysk |
18-8-2011 15:07 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
Ik heb aardig wat puchjes gehad en bereden :P
maar dit zal ik je aanraden.
70cc airsal
70cc kopje
15mm bing imitatie carburateur
(dit zat samen in een pakket voor 99 euro bij mij)
en dan zon standaard puch uitlaatje met uitlaatdiameter 28mm
dan rijd je een mooie 60km/h / 65/km/h en dan trekt die ook nog lekker
Juist! Iemand die het snapt!
Dat loopt het allermooiste op een puchje
|
|
giggitybyte |
|
Pixl |
18-8-2011 17:10 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
gewoon een 70cc airsal
een proma cc uitlaat
en eventueel een 15mm carburateur.
dan je voortandwiel 2 tandjes kleiner.
sproeier 84 erin.
edit:
dat is zonder luchtfilter. met luchtfilter moet er een kleinere sproeier in.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 18-8-2011 om 12:14 uur.
is die bing imitatie wel een beetje af te stellen dan?
|
|
So fuckin' what!? |
|
Paul de Salmiakbal |
18-8-2011 17:16 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
is die bing imitatie wel een beetje af te stellen dan?
Juah.
De bijgesloten zuiger bij een Airsal 70c heeft stiekem een bolling voor een 50cc kop, dat hebben ze gedaan omdat de meeste mensen die een Airsal kopen arme sloebers zijn die voor weinig sneller willen en te lui zijn om een 70 kop te kopen. Weet alleen bijna niemand gnagna
|
|
|
|
Pixl |
18-8-2011 17:18 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Juah.
De bijgesloten zuiger bij een Airsal 70c heeft stiekem een bolling voor een 50cc kop, dat hebben ze gedaan omdat de meeste mensen die een Airsal kopen arme sloebers zijn die voor weinig sneller willen en te lui zijn om een 70 kop te kopen. Weet alleen bijna niemand gnagna
Haha, en met een 70cc kop rij je dan wel beter als met een 50cc kop, of maakt dat weinig tot geen verschil?
|
|
So fuckin' what!? |
|
Dit topic is 18688 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|