Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT 70CC | slecht starten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
BeF: Honda mb5 kleur...
Project: MTX80s moto...
BeF: Honda MB toeren...
Project: Rd50 Cafera...
MF: Het Grote "...
BeF: Mengbuis voor h...
TF: puch e50 onsteki...
BeF: Brommer valt ui...
BeF: Orion rx50 opvo...
BeF: Doorboorde CDI ...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
Project: MTX80s moto...
Motor: Honda MTX-ot
Bromfiets: Honda MTX...
Bromfiets: Honda MB
User: Aerox Erik
Motor: BMW R1100RT
Motor: Honda NX650
Motor: Honda Foreman
User: waas200519
Bromfiets: Orion Ove...
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65004 - Yamaha DT 70CC | slecht starten.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wolrock 15-8-2011 18:31 Print topicpost
Posts: 48
Heey al eerder had ik gezegd dat mn DT niet reed. had toen de carburateur schoongemaakt ff paar keer rennen en hij ging aan.
maar nu zit ik met het probleem dat ie slecht start...
wel 100x aanrennen of 200x kicken.. Ook als hij eenmaal rijdt komt er flink rook uit de uitlaat(wit) verzuipt ie?? of is de uitlaat smerig.. of ander iets? als ik eenmaal rijd, rijd ie goed alleen het starten gaat gwn ***..

Alvast bedankt :P

PS: eerst lekte hij ook olie maar de schroef onder het blok bleek los te zitte(gok de olieschroef). ff vast gedraaid en het lek was weg.


hoop dat links mogen: vorige topic; http://www.brommerforum.nl/showtopic/64960

Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 15-8-2011 om 18:35 uur.
 

stephan777 15-8-2011 18:38 Print reply

Posts: 7259
witte rook is kvs in je verbranding.
 
gizanbahamut 15-8-2011 18:46 Print reply

Posts: 101
kvs is koolvloeistof

 
gieli0 15-8-2011 18:49 Print reply

Posts: 380
ik dacht dat een dt lucht gekoelt was.
 
ja ja
mx-jacob 15-8-2011 18:56 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gieli0
ik dacht dat een dt lucht gekoelt was.



de nieuwere modellen wel
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
antonhonda 15-8-2011 20:11 Print reply

Posts: 3616
mx-jacob je zegt het net verkeerd om

maar wolrock heb je nou een dt50mx dus uit 1982 met trommelrem en luchtgekoelde cilinder

of dt50sm uit 2010 ofzo met schijfrem en am6 watergekoeld blok ?


en als die olie lekte moet je het wel bij vullen ook

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 15-8-2011 om 20:12 uur.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
wolrock 15-8-2011 20:33 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
mx-jacob je zegt het net verkeerd om

maar wolrock heb je nou een dt50mx dus uit 1982 met trommelrem en luchtgekoelde cilinder

of dt50sm uit 2010 ofzo met schijfrem en am6 watergekoeld blok ?


en als die olie lekte moet je het wel bij vullen ook

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 15-8-2011 om 20:12 uur.





ja is bijgevuld maar hij lekte niet zoveel dus. het is de oude dt 50.
het is schijfrem i think(ben nog noobie) ijzer pedaaltje met soort verend ijzer.. hm xD ik heb er echt geen verstand van.. luchtgekoeld is ie

Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 15-8-2011 om 20:36 uur.
 
mx-jacob 15-8-2011 20:51 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
mx-jacob je zegt het net verkeerd om

maar wolrock heb je nou een dt50mx dus uit 1982 met trommelrem en luchtgekoelde cilinder

of dt50sm uit 2010 ofzo met schijfrem en am6 watergekoeld blok ?


en als die olie lekte moet je het wel bij vullen ook

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 15-8-2011 om 20:12 uur.



haha ja ik bedoelde dat de nieuwere moddelen wel vloeistof gekoeld zijn
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aquamaniac 15-8-2011 21:00 Print reply

Posts: 882
is de rook wel echt wit of is het meer wit/blauw ?

waar ruikt de rook naar ?
naar verbrande olie of benzine ?

(stook een vuurtje op en gooi daar voorzichtig wat blok olie op ter vergelijking)

als deze geur hetzelfde is en het oliepeil in je carter is aan het dalen dan zou het heel goed kunnen dat je krukaskeerringen eruitliggen of nog erger lekkerij tussen de carterhelften door naar de spoelruimte dit kan ook het slechte aanslaan verklaren (slechte spoeling en veel olie in het mengsel)


 
er gaat niks boven luchtkoeling
wolrock 15-8-2011 21:08 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
is de rook wel echt wit of is het meer wit/blauw ?

waar ruikt de rook naar ?
naar verbrande olie of benzine ?

(stook een vuurtje op en gooi daar voorzichtig wat blok olie op ter vergelijking)

als deze geur hetzelfde is en het oliepeil in je carter is aan het dalen dan zou het heel goed kunnen dat je krukaskeerringen eruitliggen of nog erger lekkerij tussen de carterhelften door naar de spoelruimte dit kan ook het slechte aanslaan verklaren (slechte spoeling en veel olie in het mengsel)




ik zal eens checken. maar hij lekt nu niet meer he. hm iedergeval niks bij de carterhelften zover ik kan zien,


Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 15-8-2011 om 21:14 uur.
 
wolrock 15-8-2011 21:12 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wolrock
[...]


ik zal eens checken. maar hij lekt nu niet meer he. rook is trouwens echt wit maar het is nou ook weer niet zoveel denk ik(als ik langsrijdt hangt er een rookwolk)hij stond 3 maanden stil daarvoor reedt ie, carb is schoongemaakt keerringen,pakkingen vervangen.




PS: hij lekt niet meer en daarvoor startte hij ook al moeilijk.


Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 15-8-2011 om 21:14 uur.
 
Aquamaniac 15-8-2011 21:43 Print reply

Posts: 882
hij heeft geen uitwendige lekkage meer als ik je goed begrijp

maar hij kan dus nog steeds inwendig via de keerring aan de koppelingszijde olie naar de verbrandingsruimte lekken
en hij kan in het hele blok tussen de carterhelften door olie lekken naar de spoelruimte

en dit zonder dat je buiten het blok iets merkt

makkelijkste manier om dit te checken is olie uit je blok halen
exact goede hoeveeelheid vullen
paar dagen gaan rijden en dan weer de olie aftappen
haal je er nu veel minder uit dan weet je dat je blok uit elkaar mag


 
er gaat niks boven luchtkoeling
RutgerDTmx 15-8-2011 23:12 Print reply

Posts: 211
heb je nog tegendruk als je de kickstart naar beneden drukt of lukt het nog met je pink? dan is je zuiger waarschijnlijk niet goed meer. Een zuiger heb je bij een dt binnen 2,5uur wel vervangen (als je het een keer eerder gedaan hebt)
 
KevRat 16-8-2011 15:27 Print reply

Posts: 157
Heb zelf ook een keer een koppakking lek gehad en dan heb je hetzelfde als wat jij hebt. Haal je bougie er eens uit en ruik eraan. Niks zo sterk als de lucht van koelvloeistof.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
wolrock 16-8-2011 17:40 Print reply
Posts: 48
veel replies:P ik ga dan maar ff het oliepeil in de gaten houden jep.
en kickstarter met mn pink lukt het nie dus zuiger zou best kunnen jah
hm koppakking is ook best mogelijk. ik laat nog weten

heb het voorlopig ff druk met andere dingen hm dus hopelijk valt het mee

Dit bericht is gewijzigd door wolrock op 16-8-2011 om 17:41 uur.
 

Dit topic is 1618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved