De Schout |
14-8-2011 15:14 |
Posts: 5327 |
Zo'n blok wisselen stelt echt niets voor.
Er waren ooit idd ombouw setjes van Fast Arrow volgens mij. als je zoiets kunt vinden is je aanloop blok wel om te bouwen.
Maaaar, als het ding echt zo slecht start met aanlopen krijg je hem met een kickstarter waarschijnlijk helemaal niet aan de praat. zorg dus eerst maar dat het ding normaal aanslaat.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Cas DT |
14-8-2011 15:20 |
Posts: 3131 |
Die kappen zijn inderdaad van fast arrow.
Die kom je zo nu en dan nog wel tegen op marktplaats voor +-60 euro.
Die hoef je er alleen op te zetten en dan is het klaar.
Een blokje verwisselen stelt niks voor bij een puchje.
Maar zoals hierboven al aangegeven wordt, moet je eerst je puch eens fatsoenlijk afstellen.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
heroichawker |
14-8-2011 15:24 |
Posts: 8 |
dus het is niet zo dat als ik het aanloop blok eronder uit trek en er kompleet kickstartblok onder zet hij niet gewoon netjes start als dat kickstartblok is afgesteld?? ik moet dus eerst dat aanloopblok afstellen?? en waar moet ik dan goe3d op letten bij aanschaf van kickstartblok, bedoel hoe weet ik of ie gewqoon goed is geen sh"t is was ik koop??
|
|
|
|
Aquamaniac |
14-8-2011 15:36 |
Posts: 882 |
als je je aanloop blok goed hebt afgesteld zodat hij binnen 2 stappen aanslaat zal je als je geluk hebt niet veel meer hoeven af te stellen als je de cilinder,uitlaat en carburateur overzet naar het kickstartblok
als je daarentegen pech hebt kan je gewoon weer opnieuw beginnen met afstellen
dingen waar je op moet letten
geen olie achter vliegwiel
geen vreemde geluiden of spelingen op uitgaande as en krukas (draai ze even rond en beweeg ze heen en weer)
geen dolgedraaide bout/schroefkoppen (wijst op beun praktijken)
als de cilinder er af is kijk of er putten in de krukwangen zitten
kan erop duiden dat zo'n krukas al eens een vastlopen gehad heeft en er puin tussen is gekomen
mooiste is een blok te kopen welk lopend te zien is dan kan je gelijk luisteren naar vreemde geluiden e.d.
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
heroichawker |
14-8-2011 15:53 |
Posts: 8 |
oke bedankt man dan ga ik direct maar beginnen met afstellenm heb ik dat al vast gehad :p en ik zal er goed op letten iig hartelijk bedankt alvast
|
|
|
|
heroichawker |
14-8-2011 17:57 |
Posts: 8 |
en als ik blok koop, maakt het nog uit of ie onder een brommer heeft gezeten of onder snor (heb zelf snor namelijk) of kan ik een brommerblok niet omzetten naar de "snorblok"?? of is dat te veel gedoe??
|
|
|
|
Aquamaniac |
14-8-2011 18:25 |
Posts: 882 |
bij een snor blok zit er onderin een pennetje
in de snor cilinder zit een inkeping die precies over die pen heenschuift
dit is gedaan om te zorgen dat brom cilinders niet zomaar op snor blokken worden gezet (pen kan altijd weggeslepen worden)
de snor cilinder past dus wel in het brom blok aangezien die die pen niet heeft
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
Cas DT |
14-8-2011 18:35 |
Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
bij een snor blok zit er onderin een pennetje
in de snor cilinder zit een inkeping die precies over die pen heenschuift
dit is gedaan om te zorgen dat brom cilinders niet zomaar op snor blokken worden gezet (pen kan altijd weggeslepen worden)
de snor cilinder past dus wel in het brom blok aangezien die die pen niet heeft
Die pen onder het tandwiel is dus wel hol van binnen, dus als je die eraf slijpt zit er een rond gaatje van 2mm in je carter.
Door die pen kun je geen groter voortandwiel monteren.
Het gaatje kun je natuurlijk wel dichtlassen.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
heroichawker |
14-8-2011 18:46 |
Posts: 8 |
dus even kort kan ik van een brommerblok een snorblok maken toch?? maar alleen niet andersom door dat pennetje als ik het goed begrijp
en dan gaat ie ook gewoon 25-35 ong als ik de cilinder van de snor overzet in een brommerblok?
Dit bericht is gewijzigd door heroichawker op 14-8-2011 om 18:49 uur.
|
|
|
|
Aquamaniac |
14-8-2011 18:52 |
Posts: 882 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]
Die pen onder het tandwiel is dus wel hol van binnen, dus als je die eraf slijpt zit er een rond gaatje van 2mm in je carter.
Door die pen kun je geen groter voortandwiel monteren.
Het gaatje kun je natuurlijk wel dichtlassen.
nee bedoel pen onderin het carter , in het gat waar je het cilinderhemd insteekt als je de cilinder monteert
of hebben ze die pen soms maar bij sommige bouwjaren toegepast
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
heroichawker |
14-8-2011 19:20 |
Posts: 8 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]
nee bedoel pen onderin het carter , in het gat waar je het cilinderhemd insteekt als je de cilinder monteert
of hebben ze die pen soms maar bij sommige bouwjaren toegepast
dus ik kan van een brommerblok door er een snorcilinder in te zetten. (wat blijkbaar kan) omdat er daar geen pennetje in zit. een snorblok van maken en de puch gaat dan ong 30-35 zo iets? en niet 50
Dit bericht is gewijzigd door heroichawker op 14-8-2011 om 19:22 uur.
|
|
|
|
Aquamaniac |
14-8-2011 19:58 |
Posts: 882 |
ja hoor er kan gewoon een brommerblokje onder
en als je dan gewoon de snor carb en uitlaat neemt maakt het niet uit of je de brom of snor cilinder neemt dan zal je inderdaad zo'n 30 a 35 rijden
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
Cas DT |
14-8-2011 20:38 |
Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]
nee bedoel pen onderin het carter , in het gat waar je het cilinderhemd insteekt als je de cilinder monteert
of hebben ze die pen soms maar bij sommige bouwjaren toegepast
Ik heb wel een setje snorcarters liggen waarbij die pin bij het tandwiel zit. Ik zou eens een fotootje maken.
Ik heb deze toen niet gelast want ik had (heb) toch meerdere setjes carters liggen.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|