Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx sneller laten gaan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64990 - suzuki tsx sneller laten gaan
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 13-8-2011 20:32 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Kijk, zo moeilijk is het dus toch niet.

Bedankt!


Nee, en daarom had ik graag gewild dat je er zo over zou nadenken, dat is veel toffer, want dan leer je er namelijk wat van
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Pixl 13-8-2011 20:44 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee, en daarom had ik graag gewild dat je er zo over zou nadenken, dat is veel toffer, want dan leer je er namelijk wat van


Nee idd, want nu leer ik niets.
 
So fuckin' what!?
JB1 13-8-2011 20:44 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Nee idd, want nu leer ik niets.


Het blijft minder lang hangen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 13-8-2011 20:46 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Zucht, het is zo gruwelijk makkelijk he.

Van je kruk naar je koppeling zitten tanden als overbrenging
-> Zijn niet gelijk, dus heb je al een vertraging of versnelling

De tandwielen van je primaire as grijpen in op je secundaire as. Door te schakelen verander je van vertanding.
Variabele reductie weer.

En niet in elke versnellingsbak zitten tandwielen met dezelfde tanden, dus zul je een andere rotatiesnelheid krijgen op je uitgaande as.

Daarom moet er op sommige brommers een pizza als tandwiel, en op andere een minipizza.


Kan je met deze theorie ook verklaren waarom je met een lagere verhouding sneller optrekt, wat sommigen beweren?

btw, het stuk wat je nu geschreven klopt idd was toch niet zo moeilijk?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 13-8-2011 om 20:47 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 13-8-2011 20:49 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Het blijft minder lang hangen


oja, jij weet precies hoe goed een ander leert en dingen opneemt :')
 
So fuckin' what!?
JB1 13-8-2011 20:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Kan je met deze theorie ook verklaren waarom je met een lagere verhouding sneller optrekt, wat sommigen beweren?

btw, het stuk wat je nu geschreven klopt idd was toch niet zo moeilijk?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 13-8-2011 om 20:47 uur.


Het is gewoon uiteindelijk de verhouding waarbij je kruk x aantal keren moet draaien om je achterwiel 1 keer rond te draaien.

Hoe hoger x is, hoe makkelijker je optrekt, maar langzamer rijd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


oja, jij weet precies hoe goed een ander leert en dingen opneemt :')


Het is algemeen bewezen dat zelf uitzoeken beter werkt dan voorgekauwd krijgen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 13-8-2011 20:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Het is gewoon uiteindelijk de verhouding waarbij je kruk x aantal keren moet draaien om je achterwiel 1 keer rond te draaien.

Hoe hoger x is, hoe makkelijker je optrekt, maar langzamer rijd.

[...]


Het is algemeen bewezen dat zelf uitzoeken beter werkt dan voorgekauwd krijgen.


kortweg trek je dan sneller op omdat je lagere weerstand van bv wrijving hebt en nergens anders om?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 13-8-2011 20:58 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Het is gewoon uiteindelijk de verhouding waarbij je kruk x aantal keren moet draaien om je achterwiel 1 keer rond te draaien.

Hoe hoger x is, hoe makkelijker je optrekt, maar langzamer rijd.

[...]


Het is algemeen bewezen dat zelf uitzoeken beter werkt dan voorgekauwd krijgen.


ja alsof ik versnellingsbak technologie studeer of weet ik veel, ik vraag gewoon hoe het werkt, en ik onthoud 't wel als jij 't me zo verteld, daar hoef ik niet moeilijk voor te gaan zoeken, dat doe ik bel bij belangrijke dingen.
 
So fuckin' what!?
JB1 13-8-2011 20:58 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


kortweg trek je dan sneller op omdat je lagere weerstand van bv wrijving hebt en nergens anders om?


Nee, omdat je kruk per slag minder kracht hoeft te leveren.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 13-8-2011 21:03 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee, omdat je kruk per slag minder kracht hoeft te leveren.


Of dit klopt niet, of ik snap het niet.

je brom gaat niet meer toeren draaien door een ander tandwiel, misschien op top, maar daar praten we nu niet over.

als je dan dezelfde aantal toeren maakt, en je rijdt met een langzamere snelheid door grotere achtertandwiel, dan kan het sneller optrekken toch alleen maar aan de wrijving liggen?

en met sneller optrekken bedoel ik dan het verschil tussen een langere en korte overbrenging tenopzichte van dezelfde uiteindelijke snelheid.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
superior mt7 14-8-2011 2:44 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Het blijft minder lang hangen



Ben jij een leraar ofzo?

doe niet zo vreselijk uit hoogte en geef gewoon antwoord als je het weet.

Jeetje een gast van 19 die zo praat
 
V8
RikDT50MX - Nieuws Poster 14-8-2011 9:35 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Of dit klopt niet, of ik snap het niet.

je brom gaat niet meer toeren draaien door een ander tandwiel, misschien op top, maar daar praten we nu niet over.

als je dan dezelfde aantal toeren maakt, en je rijdt met een langzamere snelheid door grotere achtertandwiel, dan kan het sneller optrekken toch alleen maar aan de wrijving liggen?

en met sneller optrekken bedoel ik dan het verschil tussen een langere en korte overbrenging tenopzichte van dezelfde uiteindelijke snelheid.

fout het heeft niks met wrijving te maken, je bak draait nog steeds even hard met iedere vertanding. stel jij hebt een hele licht twv dan heb je in zijn hoogste versnelling 4 explosies per omwentelling van je wiel. neem jij dan een hele zware twv dan heb je 2 a 3 explosies per omwentelling van je wiel. snap je het? alle cijfers zijn trwouens nergens op gebaseerd en kloppen waarschijnlijk niet.
 
I Can Play With Madness
Skillzone TSX 14-8-2011 10:55 Print reply
Posts: 182
hmmm hadden de moderators niet last van off topics??? jullie weten wel dat het oorspronkelijk gaat dat deze jongen van zijn tsx wilt weten hoe hij harder kan gaan met zijn tsx.

 
RikDT50MX - Nieuws Poster 14-8-2011 11:02 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
hmmm hadden de moderators niet last van off topics??? jullie weten wel dat het oorspronkelijk gaat dat deze jongen van zijn tsx wilt weten hoe hij harder kan gaan met zijn tsx.


we leggen toch uit hoe je meer snelheid uit je twv kan halen.
 
I Can Play With Madness
Floris-tsx 14-8-2011 11:55 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX


Het enige wat je kunt doen om zeker te kunnen uitsluiten waar het 'fout' gaat, is de hele motor nakijken. Daarmee bedoel ik gewoon dat je je cilinder eraf haalt, alles nakijkt, foto's maakt, gaat vergelijken met anderen e.d. Dan kun je echt serieus wat gaan zeggen over de brommer. In ieder geval is bij tsx niks begrensd in het luchtfilter of zo. Wat je nog kunt doen is de ontsteking vervroegen en een nog grotere carb erop zetten, maar eerst zou ik maar eens de boel nakijken.

Ik weet niet of je wel eens met de 50cc tsx hebt gereden en of je wel duidelijk verschil merkt in trekkracht tussen de twee? Zoja, dan weet je in ieder geval dat hij iets doet



Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 14-8-2011 om 11:56 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 5798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved