Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx sneller laten gaan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64990 - suzuki tsx sneller laten gaan
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielO 13-8-2011 16:30 Print reply

Posts: 322
Ligt het niet gewoon aan de twv?
Je hebt een 70cc, dat betekend toch datie redelijk veel kracht heeft?
als je er dan een lichte vertanding op zet heb je daar toch weinig aan...
 
barttsx 13-8-2011 16:34 Print reply

Posts: 276
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
interessant topic dit, ik rij ook met 70cc airsal / eurokit, 16mm ori filter en fast arrow uitlaat, tw +-70 achter, 11 of 13 voor. Trekt ook eigelijk geen worst van tafel en ik rij 70km/h met 11.000 toeren. Naar mijn weten is ie wel goed afgesteld, hij loopt verder goed, maar mij lijkt toch dat zo'n 70cc wel meer in zit moet hebben, als ie met deze twv al niet echt fatsoenlijk optrekt?


ik denk dat jij hem gewoon veel te licht vertand hebt.
 
janh95 13-8-2011 16:37 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barttsx
[...]


ik denk dat jij hem gewoon veel te licht vertand hebt.

Ja idd vindt ook niet gek dat hij geen worst van tafel trekt.
 
You can either agree with me or be wrong!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-8-2011 16:52 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janh95
[...]

Ja idd vindt ook niet gek dat hij geen worst van tafel trekt.



ik denk dat jij 2 dingen flink door mekaar haalt
 
Pixl 13-8-2011 17:33 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barttsx
[...]


ik denk dat jij hem gewoon veel te licht vertand hebt.


bij te lichtte vertanding zou ie juist moeten trekken als een beest, en lage top met overtoeren moeten hebben, als ie al niet fatsoenlijk trekt, dan zal de top er zeker niet beter op worden bij een zwaardere vertanding.

70cc is overigens net nieuw, incl zuiger en zuigerveren
 
So fuckin' what!?
barttsx 13-8-2011 17:39 Print reply

Posts: 276
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


bij te lichtte vertanding zou ie juist moeten trekken als een beest, en lage top met overtoeren moeten hebben, als ie al niet fatsoenlijk trekt, dan zal de top er zeker niet beter op worden bij een zwaardere vertanding.

70cc is overigens net nieuw, incl zuiger en zuigerveren


heb je nu geen overtoeren op top dan?
 
Pixl 13-8-2011 18:00 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barttsx
[...]


heb je nu geen overtoeren op top dan?


11.000, bij 10k gaat ie in 't rood, ik had meer verwacht icm 70cc en de huidige twv
 
So fuckin' what!?
barttsx 13-8-2011 18:19 Print reply

Posts: 276
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


11.000, bij 10k gaat ie in 't rood, ik had meer verwacht icm 70cc en de huidige twv


ik denk toch echt dat hij met een zwaardere twv harder trekt en de top omhoog gaat. dan kan hij zijn kracht kwijt, want ik dat hij dat nu niet kan. probeer eens iets in de richting van 11 of 12/53 of in ieder geval veel zwaarder als dit.

lichter vertanden betekend niet altijd dat hij harder optrekt, bij een te lichte twv(net als bij hou) dan gaan de toeren wel heel snel omhoog maar dan kom je nog niet vooruit.

dus gewoon wat proberen met zwaardere twv's. want je moet toch de 85 wel kunnen halen en harder optrekken als dat je nu doet. zelfs met std 50cc dmp, vm16 en giannelli is de 85 te halen en nog redelijk op trekken, twv weet ik niet meer, was ergens rond de 12 of 13/48 ofzo.


 
Pixl 13-8-2011 18:25 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barttsx
[...]


ik denk toch echt dat hij met een zwaardere twv harder trekt en de top omhoog gaat. dan kan hij zijn kracht kwijt, want ik dat hij dat nu niet kan. probeer eens iets in de richting van 11 of 12/53 of in ieder geval veel zwaarder als dit.

lichter vertanden betekend niet altijd dat hij harder optrekt, bij een te lichte twv(net als bij hou) dan gaan de toeren wel heel snel omhoog maar dan kom je nog niet vooruit.

dus gewoon wat proberen met zwaardere twv's. want je moet toch de 85 wel kunnen halen en harder optrekken als dat je nu doet. zelfs met std 50cc dmp, vm16 en giannelli is de 85 te halen en nog redelijk op trekken, twv weet ik niet meer, was ergens rond de 12 of 13/48 ofzo.



toeren wel snel omhoog maar niet vooruitgaan? dan heb je een andere koppeling nodig, zo snel schiet ie nou ook weer niet in toeren. zoals ik zei loopt ie verder gewoon normaal, alleen mist ie een berg met power imo..
 
So fuckin' what!?
barttsx 13-8-2011 18:40 Print reply

Posts: 276
gewoon een keer zwaardere twv proberen, ik weet bijna zeker dat het werkt.

als jij iets lichts optilt dan kan jij je kracht toch ook niet kwijt, dus dan lever je ook geen kracht. en als je iets zwaars optilt dan kun je je kracht wel kwijt, dus dan lever je ook veel kracht. dat heeft je brommer ook, dus als je hem zwaarder vertand levert hij veel meer kracht en trekt hij dus ook harder en heeft hij een hogere top.

als je op een mountainbike oid met veel versnellingen zit dan trek je in een hele lage versnelling ook niet lekker op en heb je een lage top. dan moet je ook een goede versnelling uitzoeken waarmee je lekker op kunt trekken. dat moet jij ook doen met je twv, net als de meeste andere in dit topic.

dus een keer geld uitgeven en je twv "afstellen".

Dit bericht is gewijzigd door barttsx op 13-8-2011 om 18:42 uur.
 
Pixl 13-8-2011 19:02 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barttsx
gewoon een keer zwaardere twv proberen, ik weet bijna zeker dat het werkt.

als jij iets lichts optilt dan kan jij je kracht toch ook niet kwijt, dus dan lever je ook geen kracht. en als je iets zwaars optilt dan kun je je kracht wel kwijt, dus dan lever je ook veel kracht. dat heeft je brommer ook, dus als je hem zwaarder vertand levert hij veel meer kracht en trekt hij dus ook harder en heeft hij een hogere top.

als je op een mountainbike oid met veel versnellingen zit dan trek je in een hele lage versnelling ook niet lekker op en heb je een lage top. dan moet je ook een goede versnelling uitzoeken waarmee je lekker op kunt trekken. dat moet jij ook doen met je twv, net als de meeste andere in dit topic.

dus een keer geld uitgeven en je twv "afstellen".

Dit bericht is gewijzigd door barttsx op 13-8-2011 om 18:42 uur.


dus in de motorcross gooien ze voor de grap een pannenkoek van een achtertandwiel erop? die lui hebben nog veel meer vermogen
 
So fuckin' what!?
JB1 13-8-2011 19:05 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


dus in de motorcross gooien ze voor de grap een pannenkoek van een achtertandwiel erop? die lui hebben nog veel meer vermogen


Ja man, pannekoeken zijn tering grappig.

Gelukkig is er niet zoiets als bakverhoudingen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Pixl 13-8-2011 19:06 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ja man, pannekoeken zijn tering grappig.

Gelukkig is er niet zoiets als bakverhoudingen


kun je me dat uitleggen?
 
So fuckin' what!?
Marcooow 13-8-2011 19:09 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


kun je me dat uitleggen?


met de cross rijden ze met een derbi of am6 met een 71 tands, met een mt5 rond de 60 tands

ligt aan je bakverhoudingen
 
faster than a bullet!
Pixl 13-8-2011 19:10 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


met de cross rijden ze met een derbi of am6 met een 71 tands, met een mt5 rond de 60 tands

ligt aan je bakverhoudingen


ja dat zegt JB1 net ook, maar ik vroeg om uitleg hoe en wat, hoe dat dan precies werkt
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 5797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved