Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx sneller laten gaan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64990 - suzuki tsx sneller laten gaan
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 13-8-2011 10:44 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gizanbahamut
maar zit er nou een begrenzer in mijn luchtfilter


Moet je kijken.
Maar al zou er een begrenzer in zitten, zelfs met een 12mm carburateur kan je harder als 70 km/h halen.
Dus mocht er een begrenzer in zitten, verwacht ik niet dat dit zo'n erge begrens factor is, dat hij zo erg terug valt.

Hoe zit het met de afstelling, van de ontsteking en carburateur.
En inderdaad wat is de staat van de cilinder/zuiger/zuigerveren?
wat voor cilinderkop zit erop?
En je zou eens een poort map / foto's van de cilinder kunnen maken, dan kunnen mensen van hier het wel beoordelen of de cilinder nog bruikbaar is ja of nee.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gizanbahamut
maar dan wordt het verbruik toch ook weer groter



Ow nee toch!

Als je het blokje goed op elkaar afstemt, wordt hij juist zuiniger na het tunen.
Mijn nsr80 is het snelste van mijn brommers en ook meteen het zuinigste.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-8-2011 om 10:49 uur.
 
gizanbahamut 13-8-2011 10:49 Print reply

Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Moet je kijken.
Maar al zou er een begrenzer in zitten, zelfs met een 12mm carburateur kan je harder als 70 km/h halen.
Dus mocht er een begrenzer in zitten, verwacht ik niet dat dit zo'n erge begrens factor is, dat hij zo erg terug valt.

Hoe zit het met de afstelling, van de ontsteking en carburateur.
En inderdaad wat is de staat van de cilinder/zuiger/zuigerveren?
wat voor cilinderkop zit erop?
En je zou eens een poort map / foto's van de cilinder kunnen maken, dan kunnen mensen van hier het wel beoordelen of de cilinder nog bruikbaar is ja of nee.


de ontsteking en de carb staan goed afgetseld want hij sottert niet en bokt niet en de bougie is mooi koffie bruin er is een nieuwe zuiger ingegaan met nieuwe zuigerveren mijn cilinder is nig goed bruikbaar want ik heb met die 24b mm carb gereden en dan haalt hij 80 met overtoeren maar ik heb er 16 mm opgezet omdat hij dan minderging verbruiken

maar een 70cc met 16mm kan toch zeker wel harder als 70
 
JB1 13-8-2011 10:51 Print reply

Posts: 14881
Mijn 113cc met 24mm en dikke HPI enzo reed met flink doorboeken 1:17
En dan had ik niet eens moeite gedaan om uitgebreid af te stellen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
gizanbahamut 13-8-2011 10:52 Print reply

Posts: 101
die van mij heeft nu een verbruik van 1:25 en met die 24 mm een verbruik van 1:20
mssr sneller als 70 moet toch gewoon kunnen met een 70cc

Dit bericht is gewijzigd door gizanbahamut op 13-8-2011 om 10:53 uur.
 
kenny77 13-8-2011 10:54 Print reply

Posts: 29286
Mhh als je het zo uitlegt denk ik toch dat je het dan in de carburateur moet gaan zoeken. (afstelling of er is iets anders mee aan de hand)

Want een 70cc tsx cilinder heeft standaard maar een doorlaat van 19/20mm in de cilinder (of de doorlaat en inlaat moet al zijn aangepast).
Zo veel groter is dat ook niet dan die 16mm.
Wat voor topsnelheid je met een 20mm doorlaat kan halen, dat moet je doorgaans ook kunnen halen met de 16mm carburateur.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-8-2011 om 10:55 uur.
 
gizanbahamut 13-8-2011 10:58 Print reply

Posts: 101
oke dan ga daar even kijken en zoeken en dan nog een vraagje mijn tsx blijft als ik een tijdje heb gereden heel erg naar bezine stinken nou dacht een collega te zien dat mijn vlotterbak gedeeltelijk openstond maar er komt geen bezine uit wel licht er onder mijn carb een heel kleinbeetje olie en aan mijn bezine kraan hangt ook een druppel olie waar komt dit vandaan
 
Gerard1793 13-8-2011 11:01 Print reply

Posts: 4006
Waarschijnlijk komt dat door rotzooi in je carburateur, en uitgedroogde benzineslangen.



Iedereen praat nu wel over hele "ingewikkelde" problemen, maar...

Heb je je banden goed opgepompt?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
gizanbahamut 13-8-2011 11:04 Print reply

Posts: 101
ja die staan goed hard
 
Skillzone TSX 13-8-2011 11:06 Print reply
Posts: 182
als we dan nog simpeler willen gaan, en je remmen. staan die niet al te strak???
 
gizanbahamut 13-8-2011 11:08 Print reply

Posts: 101
nee dat is alemaal goed mijn velgen draaien gwn heel soepel
 
old timer 13-8-2011 11:35 Print reply

Posts: 469
mijn 70cc tsx heeft dezelfde vertanding en gaat ongeveer 70.
met die tandwielen ga je niet veel harder.
 
bijna goed, is goed genoeg
tsxhunter 13-8-2011 12:12 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
mijn 70cc tsx heeft dezelfde vertanding en gaat ongeveer 70.
met die tandwielen ga je niet veel harder.

ik rijd met 12-52 geloof ik. en rijd net heel iets over de 80 op de teller. 10 k toeren ongeveer.

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 13-8-2011 om 12:13 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
gieli0 13-8-2011 15:23 Print reply

Posts: 380
misschien heeft de vorige eigenaar je een niet getjoede cillinder verkocht en gezegd dat hij getuned is.
 
ja ja
barttsx 13-8-2011 15:45 Print reply

Posts: 276
welke banden heb je? want dikke noppen kosten ook veel snelheid.
 
Pixl 13-8-2011 16:24 Print reply

Posts: 3125
interessant topic dit, ik rij ook met 70cc airsal / eurokit, 16mm ori filter en fast arrow uitlaat, tw +-70 achter, 11 of 13 voor. Trekt ook eigelijk geen worst van tafel en ik rij 70km/h met 11.000 toeren. Naar mijn weten is ie wel goed afgesteld, hij loopt verder goed, maar mij lijkt toch dat zo'n 70cc wel meer in zit moet hebben, als ie met deze twv al niet echt fatsoenlijk optrekt?
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 5813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved