Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DTR Voorvork reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64987 - DTR Voorvork reviseren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Velthuis 12-8-2011 21:02 Print topicpost

Posts: 222
Van mijn yamaha dt wil ik graag de dtr voorvork reviseren omdat de keerringen lekken.

Ik heb één poot opengekregen door onderaan de umbusbout eruit te draaien. Vervolgens kon ik heel de poot uit elkaar nemen. Echter bij de tweede poot draait het binnenwerk mee en deze gaat niet uit elkaar. Iemand enig idee hoe ik deze gedemonteerd krijg?
 

kenny77 12-8-2011 21:07 Print reply

Posts: 29286
Ik zou eens proberen om de vork in te veren en dan aan de bout te draaien.


 
De Schout 12-8-2011 21:11 Print reply
Posts: 5327
meestal zit helemaal onderin het binnenwerk een grote binnenzeskant. even een sleutel beunen met een grote moer en een stuk ijzer.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Velthuis 12-8-2011 21:15 Print reply

Posts: 222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou eens proberen om de vork in te veren en dan aan de bout te draaien.




Heb ik al gedaan, olie eruit gelaten en met veel kracht krijg ik hem helemaal ingeduwd. Laat mijn vader dan aan die imbus draaien, maar binnenwerk blijft meedraaien ...
 
JB1 12-8-2011 21:23 Print reply

Posts: 14881
Stuk hout pakken, wat dun en lang genoeg is om helemaal naar beneden te komen, ding vast slaan.

Stuk hout vasthouden met de waterpomptang en dan die imbus los draaien.

Ook zo gedaan bij de MT, werkte perfect
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Velthuis 12-8-2011 21:32 Print reply

Posts: 222
Het binnenwerk zit los van de voorvork zelf. Dus los van de onderkant van de poot, maar ook los van de bovenkant (het gedeelte dat inveert). Heeft niet iemand een exploded view?
 
ChielTZR 12-8-2011 21:53 Print reply

Posts: 6016
precies wat JB1 zegt, zelf ondervonden met xps voorvork, werkt donders mooi.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Velthuis 12-8-2011 22:17 Print reply

Posts: 222
Bedoel je eerst de imbus aan de bovenkant eraf aan draaien en er dan een stuk hout inslaan?
 
De Schout 13-8-2011 10:37 Print reply
Posts: 5327
normaal gezien haal je idd eerst de bovenste stop er uit, dan de veer er uit en dan de onderkant los.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Velthuis 13-8-2011 21:33 Print reply

Posts: 222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Stuk hout pakken, wat dun en lang genoeg is om helemaal naar beneden te komen, ding vast slaan.

Stuk hout vasthouden met de waterpomptang en dan die imbus los draaien.

Ook zo gedaan bij de MT, werkte perfect



Dank Jelmer! Poot is uit elkaar
 
Velthuis 13-8-2011 21:41 Print reply

Posts: 222
Weet iemand wat de maat keerring voor een dtr voorvork is en hoeveel olie er in elke poot moet?
 
ChielTZR 13-8-2011 21:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Velthuis
Weet iemand wat de maat keerring voor een dtr voorvork is en hoeveel olie er in elke poot moet?


kan je niet kijken of er een maat opstaat?
of heb je ze dermate gemold
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Velthuis 13-8-2011 21:47 Print reply

Posts: 222
zal morgen even kijken, iemand toevallig hoeveel olie erin moet?
 
Velthuis 15-8-2011 12:01 Print reply

Posts: 222
Keerring 31.8 42 7

Kan nergens op internet terug vinden hoeveel olie erin elke poot moet. Iemand enig idee.
 

Dit topic is 1753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved