Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - bosmaaier blokje op skelter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 941 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64982 - bosmaaier blokje op skelter
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8171 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxhunter 12-8-2011 22:40 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Ja een skelter heeft 1 wiel aandrijving, anders wordt sturen wel erg moeilijk he

En nee, als je een beetje een goede/zware skelter heb zal deze nooit naar rechts trekken.


denk het ook idd. een trekker word ook maar aangedreven door 1 wiel. tenminste, de 2 die wij hebben
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Robin 1993 12-8-2011 22:42 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


denk het ook idd. een trekker word ook maar aangedreven door 1 wiel. tenminste, de 2 die wij hebben


Een trekker heeft wel 2 wiel aandrijving dat regelt het differentieel dus als je stuurt draait het ene wiel harder als het andere wiel
 
!!2 takt!!
tsxhunter 12-8-2011 22:43 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


Een trekker heeft wel 2 wiel aandrijving dat regelt het differentieel dus als je stuurt draait het ene wiel harder als het andere wiel

hmm, waarom slipt het ene wiel wel en het andere wiel niet dan? en draait het andere wiel pas mee als je het differentieel slot aan zet?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Robin 1993 12-8-2011 22:47 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]

hmm, waarom slipt het ene wiel wel en het andere wiel niet dan? en draait het andere wiel pas mee als je het differentieel slot aan zet?


ja hoe het differentieel precies werkt weet ik ook niet precies maar volgens mij kan je dat wel verstellen ofzoiets, weet alleen wel dat eigenlijk alle trekkers dit systeem hebben
 
!!2 takt!!
tsxhunter 12-8-2011 22:48 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


ja hoe het differentieel precies werkt weet ik ook niet precies maar volgens mij kan je dat wel verstellen ofzoiets, weet alleen wel dat eigenlijk alle trekkers dit systeem hebben

oke. nja zo lang het maar rijd
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Aquamaniac 12-8-2011 22:49 Print reply

Posts: 882
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]

hmm, waarom slipt het ene wiel wel en het andere wiel niet dan? en draait het andere wiel pas mee als je het differentieel slot aan zet?




door het planetair tandwielstelsel in het differentieel kunnen de wielen ongelijke snelheden draaien
bv in bochten zal het wiel in de buitenbocht sneller draaien als het wiel in de binnenbocht
deze eigenschap geeft op onverhard terein het probleem dat als 1 wiel in de lucht hangt of in de blubber hangt terwijl de ander wel goed grip heeft het wiel met de minste grip harder gaat draaien en het andere wiel stil blijft staan
hiervoro is dif lock bedacht dan kan je het planetair stelsel vastzetten



ander idee voor skelter aandrijving
zaag het achterstuk van een scooter af dus net waar de framebuis omhoog gaat naar het zadel
las dit stuk achterop de skelter zodat het stoeltje net tegen die omhoog gaande buis aanzit en voila een 3 wiel skelter met electrische start en lekker optrekken



 
er gaat niks boven luchtkoeling
Robin 1993 12-8-2011 22:50 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]

oke. nja zo lang het maar rijd


precies
 
!!2 takt!!
tsxhunter 12-8-2011 22:52 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]




door het planetair tandwielstelsel in het differentieel kunnen de wielen ongelijke snelheden draaien
bv in bochten zal het wiel in de buitenbocht sneller draaien als het wiel in de binnenbocht
deze eigenschap geeft op onverhard terein het probleem dat als 1 wiel in de lucht hangt of in de blubber hangt terwijl de ander wel goed grip heeft het wiel met de minste grip harder gaat draaien en het andere wiel stil blijft staan
hiervoro is dif lock bedacht dan kan je het planetair stelsel vastzetten



ander idee voor skelter aandrijving
zaag het achterstuk van een scooter af dus net waar de framebuis omhoog gaat naar het zadel
las dit stuk achterop de skelter zodat het stoeltje net tegen die omhoog gaande buis aanzit en voila een 3 wiel skelter met electrische start en lekker optrekken




maar vanochtend in de stal op het voerpad was het glad, draaide het ene wiel wel en andere wiel stond stil
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Aquamaniac 12-8-2011 22:54 Print reply

Posts: 882
had het andere wiel dus net wat meer grip

 
er gaat niks boven luchtkoeling
tsxhunter 12-8-2011 22:55 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
had het andere wiel dus net wat meer grip


zou kunnen. maar, nu weer ontopic
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
maerijn 12-8-2011 22:56 Print reply

Posts: 2455
Maak gewoon zo'n ding, heeft zelfs een MT8 blok:
http://fietsen-bromm...p;fta_ind=7&fs=1
 
bro123 12-8-2011 23:04 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Maak gewoon zo'n ding, heeft zelfs een MT8 blok:
http://fietsen-bromm...p;fta_ind=7&fs=1

daar ga je een hoop botten mee breken.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
MaXi-PuCh 12-8-2011 23:24 Print reply

Posts: 1531
Nee joh, je verbrand levend als je een keer een scherpe bocht naar links wikt maken. Zit een gigantische benzinetank die helemaal openschuurt en door het ijzer op steen word het al ontstoken. Benzinetank zou aan de andere kant moeten. Nou zit het blok en de tank aan de zelfde kant, dan flikker je nog sneller.
Volgens mij heb je ook gelijk kramp bij je eerste bocht omdat die voorvork waardeloos stuurt.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
bro123 12-8-2011 23:30 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Nee joh, je verbrand levend als je een keer een scherpe bocht naar links wikt maken. Zit een gigantische benzinetank die helemaal openschuurt en door het ijzer op steen word het al ontstoken. Benzinetank zou aan de andere kant moeten. Nou zit het blok en de tank aan de zelfde kant, dan flikker je nog sneller.
Volgens mij heb je ook gelijk kramp bij je eerste bocht omdat die voorvork waardeloos stuurt.

als je die bocht maakt dan lig je al om
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
MaXi-PuCh 12-8-2011 23:38 Print reply

Posts: 1531
Dat ding gaat je ook koelribben en carters kosten, aangezien het blok als eerte de grond aan raakt wanneer je naar rechts om valt.

Kort om:
Het rijden op dat ding is zelfmoord.
Het blok dat er onder zit verdient iets beters.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 8171 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved