Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb koppeling/schakel probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 761 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64966 - mb koppeling/schakel probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Audioholic 9-8-2011 17:34 Print topicpost
Posts: 330
helluw ;d

ik heb een honda mb(jaa een ECHTE brommer)

probleem was: slippende koppeling in powerband

vandaag gedaan: andere tussenplaten tussen koppelingsplaten en ander bovengedeelte van de koppeling(oude was ingeslete)en olie er in(10w40 op aandraden van mijn baas)

probleem: krijg koppelingskabel op een vage manier niet goed afgesteld. en schakelt zwaar(moet flink kracht zetten)


setup:
70 imi tuned met Meteor zuiger met Lzuigerveer.homoet special,20 mm mikuni
tw: voor 15 achter 40

wat zou het kunnen zijn?

bij voorbaat dank
 
The life is to short to listen to slow music (H)

Robin 1993 9-8-2011 18:12 Print reply

Posts: 1234
Je moet 10w 40 voor natte koppelingsplaten gebruiken, geen normale 10w 40.

En je moet niet alleen je tussenplaten maar ook je koppelingsplaten vervangen. Doet dit is en je zal zien dat het al veel beter gaat.
 
!!2 takt!!
Audioholic 9-8-2011 18:16 Print reply
Posts: 330
ahh ik dacht dat olie geen flikker uitmaakte,maargoed. word morgen hersteld

koppelingsplaten zo goed als nieuw,ori honda.(werk bij locale honda brommer/motor dealer)

verder. betreft het schakelen? is dat ook te wijten aan de olie of zit er ergens anders iets mis(koppeling die nietgoed loskoppelt bijv?)

qua afstelle van de koppeling is het het een, of het ander. of hij slipt niet. en schakelt kut. of hij schakelt goed. en hij slipt. goede tussenweg is er niet

edit: hij slipt aleen iewat ist in powerband.(Wat ik dus strontvervelend vind omdat k topsnelheid inlever)

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 9-8-2011 om 18:18 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Robin 1993 9-8-2011 18:20 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
ahh ik dacht dat olie geen flikker uitmaakte,maargoed. word morgen hersteld

koppelingsplaten zo goed als nieuw,ori honda.(werk bij locale honda brommer/motor dealer)

verder. betreft het schakelen? is dat ook te wijten aan de olie of zit er ergens anders iets mis(koppeling die nietgoed loskoppelt bijv?)

qua afstelle van de koppeling is het het een, of het ander. of hij slipt niet. en schakelt kut. of hij schakelt goed. en hij slipt. goede tussenweg is er niet



Zitten je koppelingsveren goed strak aangedraait? , dit kan er ook nog mee te maken hebben dat hij slipt.

En het kan zo zijn dat je met die juiste olie (10w40 voor natte platen) hij al veel beter schakelt. Want normaal gesproken schakelt een mb/mt echt gewoon heel soepel, zacht klein tikje omhoog of omlaag is al genoeg om te schakelen normaal gesproken.
 
!!2 takt!!
Audioholic 9-8-2011 18:26 Print reply
Posts: 330
bedankt voor snelle reactie

ja ik heb alles goed en rustig gemonteerd, en alles gecontroleerd,dus dat zit wel goed

voorheen zat er 20w40 in(wat dikkere olie) en daarmee slipte hij alleen als die koud was. en schakelde goed

nadat ik tijdelijk met een 50cc belgish(retesnel)moest rijden omdat ik een vastloper had, en nu een 70 er onder heb hangen, is het probleem er echt overduidenlijk.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Aquamaniac 9-8-2011 20:21 Print reply

Posts: 882
doe eerst de olie maar
en als dat niet helpt kan je nog versterkte veertjes monteren

 
er gaat niks boven luchtkoeling
Audioholic 10-8-2011 16:41 Print reply
Posts: 330
inmiddels heb ik hem beetje afgestld gekregen (koppelingshendel verbogen) maar treedt het volgende probleem op

als ik een keer ff doorscheur hoog in de toeren(9 k op teller?????) daarna klimt hij nog maar moeilijk in toeren?

terwijl die voorheen makkelijk @ top de 10 op tellertje aantikte?

zuiger+zuigerveer is nog geen 300 km oud.

en afstelling staat ook goed,heeft altijd goed gereden namelijk(zelfs na uren lang rijden(lees heet)



als die niet makkelijk op toeren wilt komen, dan rammelt hij ook verdacht erg.(zuigerveer)

mogelijke oorzaken?versleten?zuigerveer dood?
 
The life is to short to listen to slow music (H)
JB1 10-8-2011 16:42 Print reply

Posts: 14881
Cilinder er ff af, alles opmeten, kom je er het snelste achter.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Audioholic 10-8-2011 17:16 Print reply
Posts: 330
alles is opgemeten VOOR montage. 2 weken geleden(300 km)
zuigerspeling was minimaal. en zuigerslotspeling was ook goed.(0.3 mm)

uitlaatpoort is wel meega breed. maar goed afgewerkt.uit mijn hoofd gezegd was die in "echte" breedte 30.1 mm (ietsjes over de streef van 29,8 mm) als ik me niet vergis
boring 44.2 mm, zuiger is ook 44.2 mm


dat is het rare juist. het is zo vers spul?

of wil je zeggen dat het zo hard slijt? ik rij om die reden met std filter


 
The life is to short to listen to slow music (H)
Robin 1993 10-8-2011 18:03 Print reply

Posts: 1234
dat rammelen lijkt mij eerder te maken hebben met een versleten krukaslager(s). Vooral die linker krukaslagers slijten nog wel is snel en krijgen ruimte in je carter, voel dus even of je je vliegwiel op en neer of naar links of naar rechts kan bewegen.

Voel je dat hij speling heeft, kan je je blok splitsen en moet er een nieuwe lager in
 
!!2 takt!!
Audioholic 10-8-2011 21:16 Print reply
Posts: 330
hmzz. het was een origineel blok toen ik hem uit elkaar trok...

nja rond de 5 k. "voel" je soort lagerachtig geluid. en dat echte geratel is weg boven de"9k"

verder. dat probleem van optrekken is opgelost, standaard cdi er in. volgende probleem: loopt niet meer stationair. hij viel dood toen k stopte bij stoplicht (knap lullig )

vliegwiel zit geen beweging in.naja. wel acceptabele speling maar niet echt gaar,want mijn andere blok zat veel meer speling op, en die reed echt goed, en GEEN bijgeluiden

ik heb nog een gesplit blok liggen, maar ik donder er morgen een andere cilinder op (ook imi) met een MALOSSI zuiger(cilinder is aanwezig, maar beschadigd)

maargoed. alle opmerkingen en hints zijn welkom
alle kleine beetjes info helpen
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Robin 1993 10-8-2011 23:05 Print reply

Posts: 1234
Eigenlijk moet je bij ook maar minimale speling op je vliegwiel je krukaslagers al vervangen he

maar dan blijf je bezig, dus zolang hij goed rijd en de speling niet te erg wordt kan je er opzich mee doorrijden.

En dat hij niet stationar loopt zal vast iets te maken hebben met valse lucht/stationarschroef/luchtschroef, effe checken dus
 
!!2 takt!!
Audioholic 11-8-2011 17:40 Print reply
Posts: 330
kan dicht

stukje zuigerveer afgebroken,was ook vrij erg uitgesleten(raar genoeg)

komt WEER nieuwe cilinder op

kan dicht!
 
The life is to short to listen to slow music (H)

Dit topic is 2479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved